סערה ברשתות החברתיות בעקבות השיר החדש של עומר אדם ונועה קירל - ושימוש במילות ההמנון הלאומי "התקווה". לצד תגובות חיוביות שתומכות בהנגשת ההמנון הלאומי לקהל הצעיר, תגובות רבות זעמו על זילותו.
5 צפייה בגלריה
עומר אדם ונועה קירל
עומר אדם ונועה קירל
עומר אדם ונועה קירל
(צילום: יח"צ)
"יש דברים שלא עושים", נכתב בתגובה באינסטגרם של עומר אדם, "בהמנון לא נוגעים". "לא מתאים בכלל, זה שיר כששרים אותו צריך לעמוד דום. במיוחד בתקופה הזאת, יש לשיר הזה כל כך הרבה משמעות. זה כזה זלזול", הוסיפה גולשת אחרת.
גולשת נוספת כתבה לנועה קירל: "מצטערת, אבל זה זלזול מחריד בהמנון. ממש חוסר כבוד. עשיתם פעולה הפוכה". עוד נכתב לקירל ברשתות החברתיות: "לא נוגעים בהמנון של המדינה, מיותר ממש. מביך. חבל. אתם הרבה יותר מזה. אם תחשבו על זה רגע, תבינו שלא כל דבר צריך לחדש. 'התקווה' זה המנון רציני, מרגש, ששמור לאירועים מרגשים וחזקים. לא לאלכוהול, טיקטוק ומועדונים".
שמירה אימבר, מנשות החדשות הוותיקות בישראל וצאצאית של כותב ההמנון הלאומי, נפתלי הרץ אימבר, אמרה בשיחה עם ynet כי ברמת הרעיון היא אינה מתנגדת בשימוש בהמנון ליצירה אמנותית ואינה נגד חידושים - אבל כן העבירה ביקורת על השיר של אדם וקירל. "לא הצלחתי להתרגש", אמרה, "התוספות נשמעות בנאליות ומעט ילדותיות. בקיצור - מותר, אך גם מיותר".