גיל קופטש הוא קומיקאי, תסריטאי, יו"ר מפלגה לשעבר - וגם סופר. ספר הילדים החדש שלו, "סיפור קטן על יונה ולוויתן", רואה עכשיו אור והמחבר לא מתבייש להודות שיש לו מסר. "זה סיפור שקורא למעורבות חברתית ותיקון חברתי", הוא אומר.
בריאיון לאולפן ynet הוסיף קופטש: "לצערי, החברה בארץ סובלת היום מקיטוב ושנאה - כבר לא חינם, אלא שנאה שעולה לנו ביוקר. ויונה, כמו בתנ"ך, נקרא למשימה לשנות את המצב ומתעלם מזה. הוא מנסה לברוח מהבשורה". את המשך העלילה של הספר הוא מסרב לגלות בשביל לא לקלקל את ההפתעה לקוראים. בכל זאת, הוא מסביר כי "הזיקוק של הסיפור הזה הוא שאי אפשר לברוח מהתיקון החברתי. בן אדם חייב לקחת אחריות. אתה צריך לקום, להתעורר על החיים שלך, להתאפס ולפעול עכשיו. לא מחר ולא מחרתיים".
1 צפייה בגלריה
סיפור קטן על יונה ולויתן
סיפור קטן על יונה ולויתן
(כריכת הספר)
למקרה שתהיתם, "סיפור קטן על יונה ולוויתן", שמתהדר באיורים של גל שקדי ושראה אור בהוצאת "ידיעות אחרונות", מתייחס גם למגפת הקורונה. "אתה רואה את כל התחלואים שלנו. גם בפוליטיקה כל המערכות שלנו מושחתות ורקובות, ולאנשים כבר הגיע עד פה. אנחנו זקוקים למישהו כמו יונה, או כמו ילדים קטנים שעוד לא התקלקלו. בגלל זה אני כותב לילדים, כי המבוגרים מחלקים את עצמם לשחורים ולבנים, ימין ושמאל. הם מקובעים. חבל לראות את העולם בשני צבעים. העולם צבעוני".