פסטיבל הקולנוע טרייבקה שבניו יורק מצטרף אל שורת אירועי התרבות המתבטלים בעקבות מגפת הקורונה. ההודעה על כך פורסמה לפנות בוקר (ו') על רקע החששות ההולכים וגוברים מהתפשטות הווירוס בארצות הברית וההכרזה של ראש עיריית ניו יורק על מצב חירום בעיר. הפסטיבל שהיה אמור להיפתח ב-15 באפריל יידחה למועד בלתי ידוע על פי המארגנים, ולא מן הנמנע שאף לא יערך השנה.
1 צפייה בגלריה
מתוך "אחד בלב"
מתוך "אחד בלב"
מתוך "אחד בלב", סרטה החדש של טליה לביא שהיה אמור לקחת חלק בפסטיבל
(צילום: ירון שרף)
פסטיבל טרייבקה נוסד על ידי רוברט דה נירו וג'יין רוזנטל בעקבות אסון ה-11 בספטמבר, ואמור לייצג את החוסן התרבותי האמריקני והניו יורקי, אולם גם הוא הוכרע אל מול הנגיף, כפי שהודתה רוזנטל בהודעה רשמית: "ייסדנו את פסטיבל הסרטים בטרייבקה כאפשרות להחלמה של הקהילה שלנו אחרי החורבן של מתקפת ה-11 בספטמבר 2001. היינו נחושים להתגבר על הפחד והחרדה ביחד. זה ה-DNA שלנו לצעוד קדימה תוך דאגה לקהילה שלנו. קיבלנו את ההחלטה הקשה לדחות את פסטיבל טרייבקה ה-19 בהסתמך על ההכרזה של המושל אנדרו קואמו שאירועים של 500 איש ויותר אסורים בגלל התפשטות נגיף הקורונה. אנחנו מחויבים לבריאות והבטיחות של הציבור בעודנו תומכים בחברינו, קולנוענים ומספרי סיפורים שרואים בטרייבקה במה להציג את עבודתם לקהל. אנחנו נשוב אליכם בהקדם עם התוכניות שלנו".
דחיית הפסטיבל הינה מהלומה לא פשוטה גם לשלושת הסרטים הישראלים שנבחרו לקחת בו חלק: "אחד בלב" של טליה לביא, "סאבלט" של איתן פוקס ו"אסיה" של רותי פרי-בר. כמו הקולנוענים האמריקנים והבינלאומים יהיה עליהם לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע להפצת הסרטים במציאות של אי ודאות בכל הנוגע לענף הקולנוע ועולם התרבות בכלל. רק לאחרונה בוטל כנס התרבות SXSW באוסטין טקסס שהיה אמור להיפתח (היום), ואיתו גם אבדה תוכנית הקולנוע שכללה בכורות של סרטים עצמאיים רבים וכן כמה הפקות הוליוודיות מצופות. כך למשל במקרה של הקומדיה החדשה של ג'אד אפאטו "המלך של סטייטן איילנד" מאולפני יוניברסל שהיה אמור להיות מוצג לראשונה ב-SXSW ולאחר מכן בטרייבקה ולא יוקרן לא שם ולא שם.