השחקנית שלי מוריסון, שגילמה את עוזרת הבית רוזאריו סאלאזר בקומדיה המצליחה "וויל וגרייס", מתה אתמול (א') מאי ספיקת לב בגיל 83. היא הלכה לעולמה בבית החולים סידר סיני בלוס אנג'לס.
3 צפייה בגלריה
וויל וגרייס
וויל וגרייס
שלי מוריסון
(צילום: Gettyimages)
מוריסון הייתה אמורה להשתתף רק בפרק אחד של הסיטקום, כעוזרת הבית של קארן ווקר, אך הכימיה בינה ובין מייגן מולאלי, שגילמה את בעלת הבית העשירה והמפונקת, הובילה לעוד 67 פרקים בהשתתפותה, והיא הפכה לדמות קבועה ומוכרת בסדרה.
"רוזאריו היא אחת הדמויות האהובות עליי בכל הזמנים", סיפרה מוריסון בביוגרפיה שלה. "היא מזכירה לי מאוד את אימי, שאהבה חיות וילדים, אבל לא יכלה לסבול טיפשים". עוד נכתב בספר: "העובדה שאנחנו יכולים להציג אישה בוגרת והיספאנית, שהיא גם חכמה וגם עומדת על שלה, מאוד משמעותית מבחינתי".
3 צפייה בגלריה
וויל וגרייס
וויל וגרייס
חברי הסדרה "וויל וגרייס"
(צילום: AP)
היא נולדה בברונקס להורים ממוצא יהודי ספרדי, עבדה כשחקנית במשך שישה עשורים והופיעה ביותר מ-150 סדרות, לפני שגילמה את עוזרת הבית סאלאזר. זכור במיוחד תפקידה כאחות סיקטו בסדרה "הנזירה המעופפת" משנות ה-60. בשנים האחרונות היא דיבבה את גברת פורטיו בסדרה "נדב ידי זהב". היא השתתפה ב"וויל וגרייס" בין השנים 2006-1999 אך לא הסכימה לחזור לאיחוד של הסדרה בשנת 2017.
"הגאווה הגדולה ביותר של שלי כשחקנית הייתה לגלם את רוזאריו הבלתי נשלטת, בקומדיה שהציפה את הצורך בשיוויון זכויות לקהילה הלהט"בית. היא גם הייתה גאה בדמות החזקה, האוהבת גם אם כועסת לעיתים, לטינית. היא האמינה שהדרך הטובה ביותר לשנות דעות קדומות היא קומדיה".
מוריסון הייתה ניצולת סרטן שד וריאות. היא הותירה אחריה בעל, וולטר דומינגז ושישה ילדים שהשניים אימצו.
3 צפייה בגלריה
וויל וגרייס
וויל וגרייס
"היא חלק ענק מאיתנו"
(צילום: Gettyimages)
מיד לאחר שנודע על מותה, הביעו חברי התוכנית את צערם ברשתות החברתיות. אריק מקורמק שגילם את וויל, צייץ בטוויטר: "שלי הייתה נשמה יפה ושחקנית נהדרת. עבודתה כרוזאריו, עונה אחר עונה, הייתה ריאליסטית לא פחות משהייתה מצחיקה. היא תחסר לכולנו ב'וויל וגרייס', היא חלק ענק מאיתנו. שולח כל כך הרבה אהבה לוולטר ולכל משפחתה של שלי".
גם מולאלי צייצה על הרגע בו שמעה את הבשורה הקשה: "קיבלתי הודעה ששלי מוריסון מתה. ליבי כבד". היא גם הודתה לשחקנית המנוחה "על החברות והשותפות שלך" ולא שכחה להחמיא לה: "השגת הרבה דברים נפלאים בעולם הזה".
דברה מסינג, שגילמה את גרייס בסדרה העלתה סרטון של מוריסון כרוזאריו באינסטגרם וכתבה: "הו שלי, איזה אובדן. הרוזאריו היקרה שלנו הלכה לעולמה. לשלי הייתה קריירה שנמשכה עשורים, אבל היא תמיד תהיה הרוזי היקרה שלנו. היא הייתה נפש יקרה עם לב ענק ותמיד היה לה חיוך על הפנים. כל אהבתי לוולטר ולמשפחה". גם השחקן שון הייז שגילם את ג'ק כתב באינסטגרם: "אילו חדשות עצובות... היא הייתה מצחיקה בטירוף והיה לה את הלב הכי גדול. היא הייתה חלק ממשפחת וויל וגרייס ותחסר מאוד".