הוא נכנס לבית האח הגדול בגיל 66 והיה המתמודד המבוגר ביותר של העונה. היום (ה') רגע אחרי ההדחה האחרונה לפני הגמר (שישודר בשבת ברשת), יוסי אורפלי מודה כי אם היה מתחרה מול גדי - היה מרים ידיים. "בשבילו הפרס חשוב הרבה יותר", אומר אורפלי בריאיון ל-ynet, "הוא בחור צעיר עם ילד, הוא צריך לדאוג לעתיד שלו. אני אומר לך שאם היינו נשארים גדי ואני אחרונים - הייתי אומר לגיא זו-ארץ, תן לו את הפרס, אני מוותר".

אורפלי, שכבר הספיק לחגוג יום הולדת בבית האח הגדול וסגר 67 חורפים - לא האמין שכשייצא החוצה מבית האח הגדול, יגלה עולם שומם לחלוטין. "כשהודחתי קיבלתי שוק והתאפסתי על עצמי, לקחתי את ההדחה בכיף. היה לי כיף להיות בבית, אהבתי את כולם - אחד אחד. כשיצאתי החוצה ידעתי שיש קורונה כי האח הגדול עדכן אותנו כמעט בכל יום, ידעתי שאנשים הולכים עם מסיכות, אבל עד כדי כך? הייתי בשוק".
לא חשבת שהמדינה תהיה בסוג של הסגר? "לא ככה. יצאתי מבית האח הגדול ושוב אני נכנס למקום סגור. אמרו לי שאסור לי לצאת בכלל בגלל הגיל שלי ואני כמובן לא אצא. מה שהכי צרם לי זה שהבנתי שלא אוכל לראות את הנכדים שלי. בכיתי כשהבנתי שלא אוכל לחבק את הנכדים שלי בגלל הקורונה. הבן שלי טילטיל הפתיע אותי היום ושר לי מתחת לבניין. כל כך חסר לי לשבת איתו, כל כך חסר לי לחבק אותו. זה לא ייאמן מה שהולך פה, זה כאילו המכה ה-11. משפחות שלמות לא יוצאות מהבית, מסתבר שהייתי בבית הכי שמור במדינה, לא היה לנו מגע עם אף אחד מבחוץ".
3 צפייה בגלריה
יוסי אורפלי
יוסי אורפלי
יוסי אורפלי
(צילום: באדיבות רשת)
בטח שמעת כבר על ההנחיות החדשות בליל הסדר. "כן, כואב לי על זה. אני הולך לעשות את ליל הסדר לבד עם אשתי. אני מאוד רוצה לעשות עם הילד והנכדים, אבל אני לא אתן להם להסתכן ולבוא אלי הביתה. אנחנו נעשה לבד, ככה כל המדינה, אין מה לעשות".
אורפלי היה אחד מהדיירים האהובים ביותר בבית האח הגדול, אבל הוא לא חשב שיישאר בבית שבנווה אילן 92 ימים. "לא האמנתי שאני אגיע כל כך רחוק. כשנכנסתי אמרתי לאח הגדול שאני אהיה אולי שבועיים-שלושה כי אני מבוגר, אבל היופי פה זה הדיירים. הם כל כך כיבדו אותי וכל כך אהבו אותי, ולא ביקשתי הנחות, ביקשתי שיתנהגו אלי כאילו אני בן 26, לא בן 67. אמרתי להם תתנהגו אליי כאילו אני הכי צעיר והתנהגתי לפעמים בילדותיות. אגיד לך יותר מזה, לא פחדתי אף פעם שיעלו אותי להדחה, אמרתי מקסימום אלך".
פעם אחר פעם הוא מצהיר בשיחה שלא הגיע בשביל הפרס. "באתי ליהנות, הדיירים צריכים את הפרס ולעבור שינוי, אני כבר עשיתי את שלי בחיים ורציתי שהם יצליחו", הוא מסביר ומתייחס גם לרגישות שלו ולנטייה שלו להשתמש בהומור.
"אנשים אולי לא יודעים, אבל כשביקשתי מאודליה להפסיק לשיר ולצעוק זה לא מפני שלא רציתי לשמוע אותה או רציתי לפגוע בה, אני הלום קרב ממלחמת לבנון. היה פיצוץ באוטובוס שהייתי בו, בגלל זה כל פעם כשאני שומע צעקות מסויימות זה כואב לי, ושכחתי שאודליה לא יודעת את זה. אחרי ששחררו אותי מהצבא, הלכתי לפסיכיאטרים להתגבר על ההלם קרב, אבל זה לא כל כך עזר לי, לכן החלטתי כל הזמן לצחוק. התרופה שלי זה ההומור. עכשיו אני אומר לדיירים שאם מישהו הרגיש שהסתבלטתי עליו יותר מדי אני מתנצל, לא הייתה לי כוונה".
החלמת מסרטן לפני כשנתיים. השהות בבית עזרה לך בנושא הזה? "כן, מאוד. לא נכנסתי לאח הגדול כדי להתלונן, נהניתי שם. שכחתי את המחלה בזכות האח הגדול. לפני שנכנסתי לבית, כל הזמן חשבתי על זה וזה היה בראש שלי, החלמתי לפני שנתיים והכל בסדר ברוך השם, אני לא כל כך רוצה להיכנס לזה, אבל הייתי בדאון לפני האח הגדול. והאהבה הזאת שקיבלתי, זה הרים אותי ממתחת לאדמה לשמיים".
בבית אורפלי הקפיד שלא להיכנס לעימותים ולא לבחור צד. כך לדוגמה במריבה הבולטת של העונה בין הדיירות תקוה וירדן. "אתה יודע כמה פעמים ביקשתי מירדן ותקוה להשלים? כמה תחבולות ניסיתי לעשות כדי שישלימו? בשלב מסויים הרמתי ידיים. ואז פתאום שתיהן יצאו מחובקות, קיבלתי שוק. זה מה שרציתי, מכל הלב, שתיהן נשים חזקות, ביחד זה כל כך טוב וכל כך יפה, למה לריב? בסופו של דבר זכיתי לראות את שתיהן ביחד".
3 צפייה בגלריה
יוסי אורפלי
יוסי אורפלי
בא ליהנות
(צילום: באדיבות רשת)
3 צפייה בגלריה
האח הגדול
האח הגדול
עם דיירי הבית
(צילום מסך)
וגדי? היה לך איתו חיבור של אב ובן. "כן. אחרי חמש הדקות הראשונות בבית האח הגדול, כשקיבלנו את המזוודות גדי אמר לי 'אני לא מרים צלחת'. כולם התנפלו עליו, אני ראיתי ילד בן 22, כשראיתי שכולם הלכו אמרתי לו 'גדי בחיאת למה אתה מביא את כל הצרות עליך, תירגע אני אעזור לך' וככה זה התחיל. ראיתי את גדי כמו הבן שלי, הפרצוף שלו נכנס לי ללב בתוך שניות, וככה התחילה החברות שלנו, כל יום הייתי מדבר איתו חמש-שש פעמים ומגן עליו. הוא כמעט רצה ללכת. רק בחודש האחרון התחילו לאהוב אותו, בהתחלה לא סבלו אותו, והגנתי עליו בגופי. אמרתי לו כל הזמן, אני לא רוצה ממך כלום, רק לתמוך בך, אין לי אינטרס. אני אעזור לך בתנאים שלך. אם יהיה לי רע ולך יהיה טוב - אני גם אהיה מאושר. הוא ילד מקסים, החיוך שלו מדהים. אני אשמח להיות איתו בקשר אחרי האח הגדול, תמיד אהיה שם בשבילו".
מי תרצה שיזכה? "גדי. אני כל כך רוצה שהוא יזכה, בחור צעיר עם ילד, זאת דחיפה קלה שתהיה לו, שיקנה בית. שיהיה לו קצת כדי להתקדם".
עם כל הקורונה הלכו לך לאיבוד 15 דקות התהילה. מבואס מזה? "לא. אני לא צעיר וזה לא חשוב לי. באתי ליהנות ונהניתי".
עכשיו אתה כוכב ברשת. טילטיל תיחזק את הפרופילים שלך ברשתות החברתיות. "רוצה לשמוע בדיחה? שכחתי איפה ללחוץ באינסטגרם ובפייסבוק. הבן שלי עבד קשה כפרה עליו. אני מת לחבק אותו. אבל הגיבורה הגדולה זו אשתי, ישבה פה שלושה חודשים, אני הרגשתי אותה גם בבית. חשבתי מתי היא הולכת לישון, מתי היא מתעוררת".