אנחנו נמצאים בתקופת מבחן - מבחן לחוסן הגופני והנפשי, להורות, לסבלנות, לאנושיות, לאנושות. אמנם מתחשק לזעוק לשמיים בשיא הדרמטיות: "למה?!" אבל לנו, ההורים, אין ברירה אלא להתמודד עם המציאות שנפלה עלינו, ולהסתגל במהירות למצב המשונה אליו נקלענו כדי לשמש עץ איתן למשען בחיי הילדים. חוברות לימוד, שיעורים מקוונים, חוגים והפעלות ב"זום", תוכניות חינוכיות - כל אלו יכולים לגרום להורה המסודר ביותר לאבד את הצפון, ולרצות לחזור אל הישן, המוחשי והמוכר: משחקי קופסה, פאזלים, דפי צביעה וכמובן - ספרים.
לכבוד התקופה הסוערת והחג האביבי, בחרנו 13 ספרי ילדים להעלאת המורל, כי אלוהים יודע שאנחנו זקוקים לכל טיפת עידוד. 13, מי יודע?
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

שלי מהבית

מאת: אורית ברגמן | סדרת "טוטו וחברים" | הוצאת כנרת | 2020
ספר חדש בסדרת ספרי הקרטון עטורת הפרסים "טוטו וחברים", בו מככבים טוטו הפילון הנאיבי ולה לה הציפור הדעתנית. והפעם טוטו ולה לה יוצאים לבילוי בחוף הים, וטוטו נתקל בהתנגדות מצד הציפור: היא לא רוצה לשתף אותו במשחקים שלה, כי הם "שלה מהבית". כל פעוט שמגלה את העולם סביבו נתקל בבעיה מוכרת, כשהמבוגרים מצפים ממנו לשתף ילדים אחרים בצעצועים שלו. את התהליך המורכב הזה, הדורש תעצומות נפש, התבוננות בצרכי האחר ובעצמך, הצליחה אורית ברגמן לזקק למעט מאד מילים ואיורים נפלאים. הסיפור נגמר בצהלה והשתוללות מהנה. ואם אנחנו לא יכולים בעצמנו ללכת לבלות בים - יש לנו לפחות טעימה שמשאירה טעם של עוד.
שורה לציטוט: ״אתה יכול למלא את התעלה שמסביב לארמון שלי? לא. החדק הוא שלי מהבית".
מתאים לגילאי 4-2.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

נקפוץ ונשתולל!

מאת: מייק דמבלטון | איורים: פיטר קרנבס | מאנגלית: גליה אלוני דגן | הוצאת תכלת | 2020
ספר קרטון מחורז ומתוק לקטנטנים, שמזכיר לנו כמה כיף היה אפשר לעשות בימים כתיקונם, כשאשר יכולנו להצטייד בכובע ובקבוק מים ולצאת מהבית בחופשיות. בסיפור אנו מתלווים ליום בחיי משפחה נמרצת במיוחד אשר מטיילת בטבע, משתוללת ומבלה כאילו אין בעולם שום קורונה. החבורה העליזה מאוירת בחינניות ובצבעים בהירים ונעימים. הקווים בין הילדים למבוגרים די מטושטשים במהלך הסיפור, עד לרגע החזרה הביתה, כשקם צורך במבוגר אחראי ומגיע הזמן ללכת לישון. הספר מזמן לנו בילוי מהנה אליו הפעוטות לבטח ישמחו להצטרף, לפחות בדמיון.
שורה לציטוט: "נרקוד, נשיר / נצא לטייל / נלך, נרוץ / נקפוץ ונשתולל!"

מתאים לגילאי 4-2.

13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

העצלן הבטלן

מאת: איתמר אורלב | איורים: דיויד הול | הוצאת עם עובד | 2020
מה קורה לעצלן צעיר כאשר הוא יוצא מהקווים? האמת, שלספר המקסים הזה היה אפשר לקרוא גם "העצלן המרדן" ולא ה"בטלן", אבל בכל מקרה זהו שם מעורר מחשבה. מסופר על משפחת עצלנים אשר ישנה כל היום, כי היא מבלה את חלומות הלילה בהרפתקאות מסעירות (בדומה ל"קרמר החתול" של מאיר שליו). אבל לעצלן הצעיר, המכונה "בטלן" בפי סבתו, נמאס מההרפתקאות הליליות, הוא רוצה לישון בשקט, ולכן הוא קם מלא מרץ ומחפש אקשן. בקיצור, העצלן שלנו מעז למרוד במשפחתו ולהתמודד עם "סכנת הנפשות: שנמצאת מתחת לעץ עליו הם מבלים כל חייהם. שם הוא מגלה עולם חדש, חברים ומראות שמשנים את תפיסת עולמו. כאשר המשפחה עומדת בפני סכנה אמיתית, הוא גם מי שמגלה אומץ לצאת למסע ולחפש להם בית חדש. האיורים היפהפיים והעדינים של דיוויד הול מקבלים את פנינו כבר מהפורזץ (הדף הפנימי), ומכניסים אותנו לעולם הג׳ונגל המופלא בו גרים עצלנים, קופים ושלל חיות ונופים. האמת שלא יזיק לכולנו להתחבר קצת לעצלן-הבטלן הפנימי, שיעזור לנו להתמודד עם האתגרים שמציבה תקופה זו.
שורה לציטוט: "אבל לילה-לילה הוא נגרר אחרי משפחתו וחוזר רצוץ מלונה פארק החלומות של העצלנים".
מתאים לגילאי 7-4.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

הסיפור של פצפונת

מאת: נטלי בלהסן | איורים: אפרת דהאן | הוצאת כנפיים | הוצאת כתר | 2020
עוד ספר אופטימי שמעודד לאזור אומץ ולצאת למסעות משני עולם. פצפונת היא הבובה הקטנה ביותר מבין הבבושקות של נוגה (במקור הן נקראות מטריושקות, אבל בארץ השתרש הכינוי). היא מתלוננת על כך שהסיפורים שמספרות הבבושקות האחרות מגיעים אליה אחרונה, וכמו במשחק "טלפון שבור" - היא מקבלת רק חלקי סיפורים. היא מרגישה מקופחת, בלתי נראית, משעמם לה, נמאס לה מהקיפוח והיא מחליטה לעשות מעשה - בלילה היא נושפת חזק וגורמת לכל הבבושקות ליפול עד שהיא מצליחה להיחלץ ממקומה, ובבוקר מתלווה אל נוגה כאשר היא הולכת לגן. פצפונת מצליחה לצאת לעולם! היא מבלה בגן, שומעת סיפורים, משחקת משחקים, נושמת אוויר. המעשה האמיץ של פצפונת גורם גם לילדה וגם לבבושקות האחרות לראות אותה באור שונה - ועכשיו נוגה מציבה אותן בנפרד על המדף, ולא אחת בתוך השנייה. זהו ספר מעורר מחשבה על מקום הילדים במשפחה, שנותן לגיטימציה לתחושות שונות ומעודד הקשבה. הספר מאויר להפליא על ידי אפרת דהאן, וכמו במסורת ה"פיקצ׳ר בוקס" - ניתן לדפדף ולהבין סיפור שלם רק מצפייה באיורים הפואטיים ומלאי החיים וההבעה.
שורה לציטוט: "פצפונת לא אהבה להיות האחרונה בשרשרת הלחישות, וזו הייתה בעיה לא פצפונת בכלל".
מתאים לגילאי 7-4.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

סיפורי עמים לאורך השנה

מאת: אנג’לה מק’אליסטר | איורים: כריסטופר קור | תרגום: עטרה אופק | הוצאת אגם | 2019
ספר המקבץ אוסף מגוון של אגדות מרחבי העולם, מחולקות לפי חודשי השנה, שאפשר לשוב ולקרוא בהן במהלך כל ימי הבידוד. אפשר למצוא כאן סיפורים ידועים כמו: "נסיך צפרדע" הגרמני, "התרנגולת האדומה הקטנה" הרוסי, או "המעיל הכחול" היהודי, לצד סיפורים אחרים, כמו הסיפור האינדיאני "איך למד שבט הדובים לרפא". בסיפור זה, שמתאים לימינו, "הרוח הגדולה" שולחת אל בני האדם נציג בדמות זקן חולה בכדי ללמד אותם את סודות הריפוי. רק אם השבט מקבלת את הזקן אל ביתה ומרפאה אותו על פי הנחיותיו. בהמשך, הזקן מלמד אותה איך לרפא עוד מחלות, וכשכל הידע בידיה - הוא עוזב. כך, בזכות החמלה של אם השבט, היא מקבלת את מתנת הריפוי ושבט הדב הופך לחזק ביותר מבין השבטים.
הספר מלווה באיורים צבעוניים ונאיביים, אשר תורמים עוד שכבה מהנה לאוסף הנפלא הזה. בשילוב עם התרגום הקולח והעיצוב הנוח, הוא מחזיר אותנו אל מדורת השבט - ספר שכיף להצטופף איתו יחד עם בני המשפחה.
שורה לציטוט: סיפור הרפאים הכי קצר בעולם (סיפור אנגלי לכבוד ליל כל הקדושים) - "לילה אחד התעורר איש אחד משנתו בבהלה. הוא שלח יד אל הגפרורים, כדי להדליק נר... והגפרורים הונחו בתוך כף ידו".
מתאים לגילאי 8-4.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

ממלכת שטות וממלכת רצינות

מאת: תמר בראון-אלקלס | איורים: שחר קובר | הוצאת מטר | 2020
ספר מקסים ומעורר מחשבה על הפער שבין רצינות לשטות, וכמו הרבה סוגיות בחיים בסוף מתגלה שהאמת נמצאת אי שם באמצע. מסופר על נסיך צעיר בשם רֵצִינְלוּק, שחי בממלכת רצינות בה הכל מאד רשמי, קפדני, נוקשה, ובקיצור - רציני. הוא חולם להיות רב חובל ולהפליג בים ולגלות ארצות, כמו אלו שקרא עליהן בספרי הלימוד. יום אחד הוא מנצל את הפסקת הצהריים במהלכה תושבי הממלכה מנמנמים (זה מה שנקרא רצינות!), יוצא לחוף, מוצא סירה ומפליג אל הים (בדומה למקס מ"ארץ יצורי הפרא" של מוריס סנדק). רֵצִינְלוּק מגיע לאי קטן ופוגש את הנסיכה תּוֹשְׁטוּת, שאוהבת לעשות שטויות וסוחפת אותו אחריה ליום נהדר שהופך את עולמו. בסוף היום חוזר רֵצִינְלוּק הביתה לממלכת רצינות, אבל תּוֹשְׁטוּת מיד מתגעגעת ויוצאת בעקבותיו. המפגש בין הנסיך והנסיכה גורם לשניהם להתבונן על חייהם לרגע מבעד לעיניים זרות, והם מבינים שהם צריכים בחיים גם שטות וגם רצינות.
את הסיפור אפשר "לקרוא" גם דרך האיורים הנפלאים של שחר קובר, שתופסים את כל הצד השמאלי של כפולות העמודים ומנצלים יפה את מרחב היצירה. הבחירה לחלק בין הטקסט לאיורים, הצבעוניות החמה והשימוש בטכניקה נוסטלגית, מעניקים לספר הרגשה של קלאסיקה. זו אלגוריה מלאה רוח שטות על גילוי עולמות וחברוּת, ובסיום הקריאה מתחשק לקחת ביס מעוגת "הָרֵצִינְלּוקְלַאח", מי יודע/ת איפה אפשר להשיג?
שורה לציטוט: "'אף פעם לא עשית שטות?' התפלאה. / 'לא.' אמר רצינלוק. / 'אם כך, בוא אחרי!' אמרה הנסיכה וניתרה גבוה באוויר".
מתאים לגילאי 7-5.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

פרח לב הזהב

סיפר מחדש: אפרים סידון | איורים: ולי מינצי | סדרת "מתחילים לקרוא" | הוצאת כתר | 2019
אגדה קסומה עליה גדלו רבבות ילדי בית ישראל, שמקבלת כעת עיבוד מחורז על ידי אפרים סידון ואיורים יפהפיים של ולי מינצי. בלב האגדה ניצבת אהבה שאינה תלויה בדבר: פעם חיו בצניעות ובאושר אם ושלושה בנים, אך יום אחד האם חלתה והרופא פסק כי רק "פרח לב הזהב" יצליח לרפא אותה. שלושת הבנים מתווכחים מי יצא מעבר להרי החושך כדי למצוא את הפרח, ולבסוף האח הצעיר נבחר. הוא יוצא למסע עמוס סכנות וחיות טרף, אך מצליח לחזור עם הפרח ועם תובנות על החיים.
מה יותר מעודד מאשר התקווה שיימצא כבר חיסון לנגיף העולמי וחיינו יחזרו לשגרה? אולי המוצא ימצא אצל הילדים, או לפחות בעולם הדמיון. אגדה מעודדת עם סוף טוב, איורים עדינים ומלאי השראה של ולי מניצי, עיצוב מוקפד של עדה ורדי, והתוצאה: ספר נהדר.
שורה לציטוט: "בזכות מה נרפאתי? אני לא בטוחה. / האם בזכות לב הזהב של הפרח, / או בזכות לב הזהב שלך?"
מתאים לגילאי 7-5.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

מערבולת

מאת: רוני אלדד | איורים: עמית רימון | הוצאת טל-מאי, ידיעות ספרים | 2020
בתקופה זו, כשכל החיים שלנו מרגישים כמו מערבולת אחת גדולה, מומלץ לקחת לידיים ספר שיזכיר לנו את כוחו של הדמיון וכושר ההמצאה. עד עמוד 10 כבר הופיע אזכור של סין ועטלפים, ולכן זהו ממש ספר אקטואלי!
"מערבולת" הוא ספר מתוק בז׳אנר נוסטלגי של סיפורים קטנים על חיי היומיום של הילדים, ובמקרה הזה, שני אחים בשם יותם ורוּתְרוּת. יש להם גם אח קטן תינוק, סבא וזוג הורים שמאפשרים להם חופש פעולה נרחב. שניים מהסיפורים מסופרים מבעד לעיניו של יותם, תלמיד כיתה ב׳ ושניים מבעד לעיניה של אחותו הקטנה, רוּתְרוּת. ביחד ולחוד אנחנו עוברים איתם חוויות ומעללים, המזכירים לנו שילדים לא צריכים יותר מידי אטרקציות, מסכים ופיתויים בשביל לצאת ליופי של הרפתקאות. הכתיבה קולחת, משעשעת ושופעת דמיון, האיורים מתוקים ונאיביים - יופי של ספר.
שורה לציטוט: "אחרי שסבא שלו סיפר לו את זה, יותם הסתובב יום שלם עם הרגשה לא טובה. אם משהו גדול וברור כל כך כמו כוכב לכת יכול פתאום להפסיק להיות כוכב לכת, אז מאיפה הוא יכול להיות בטוח שכל מיני דברים מסביב ימשיכו להיות מה שהם?"
מתאים לגילאי 8-6.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

ארוחת מלכים

מאת: ציפור פרומקין | איורים: לירון כהן | הוצאת צילי, 2020
ספר ראשון בסדרה על המכשפה הצעירה בִּישְּׂמָה (קיצור של ביש-מזל), בעלת נטייה להסתבך בצרות ומטאטא דעתני, אשר מגיעה לכנס המכשפות ומקבלת מטלה להכין ארוחת מלכים ל-66 מכשפות רעבות. אך אבוי, אין לה מושג ירוק בבישולים, והיא גם לא ממש מבינה את המושג "ארוחת מלכים"... היא יוצאת למסע מותח ומשעשע, עתיר הרפתקאות מכושפות ומלא קסמים מוצלחים או פחות, ארמונות ובני מלוכה נהנתנים ומרושעים, שבסופו תכין את הארוחה הנדרשת, אבל לא בטוח שבאופן המקובל.
הספר כתוב בשפה עשירה ועמוס משחקי מילים מהנים, ציטוטים וקריצות אקטואליות, ונראה כי המכשפה בִּישְּׂמָה היא צאצאית של חמש המכשפות של רונית חכם ו"תנינה" של נורית זרחי. הספר מעלה חיוך במשך כל הקריאה, בשילוב עם איורים מכושפים של לירון כהן זוהי פנינה אמיתית שכייף להקריא לילדים.
שורה לציטוט: "מחשמה כחכחה בגרונה ותשומת ליבן של המכשפות שבה והתרכזה בה. היא עלעלה בספר וקראה מתוכו: 'זהו חוק ידוע, שאין להשתמש בתירוצים עלובים אלא במקרי חרום בלבד'. היא סגרה את הספר ונעה בבִּישְּׂמָה את עיניה. 'מזל לבית ביש הידוע לשמצה, הידועה גם בשם בִּישְּׂמָה! הנשף השנתי יתקיים בעוד שישה ימים בדיוק ליד ביתך ועליך מוטלת המשימה להכין לכולנו ארוחה'".
מתאים לגילאי 10-6.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

אלוהים אתה שם? זו אני, מרגרט

מאת: ג'ודי בלום | מאנגלית: שהם סמיט | הוצאת כנרת | סדרת מרגנית | 2019
גם כשאנחנו בבידוד עם הילדים בבית, הם ממשיכים וממשיכות להתבגר ולהתמודד עם עצמם ואיתנו, וזו לא תמיד משימה פשוטה. בפעם הבאה כשהמתבגרת תתלונן שהיא היחידה בכיתה שעוד לא קיבלה את המחזור החודשי, דחפי לה בעדינות את הספר הזה ליד. אל תצייני את העובדה שגם את קראת אותו כשהיית בגילה, זה רק יגרום לה לגלגל עיניים ולחזור לטיק-טוק. אל דאגה, התרגום החדש של שהם סמיט לספר הקאלט הזה עדכני וקולח, ולא מורגש כי הוא "עתיק".
חייה של מרגרט מתהפכים כשהיא עוברת מהעיר הסואנת לפרבר בניו ג׳רזי, הרחק מחברותיה ומסבתה האהובה. בנוסף לכל, היא על סף גיל ההתבגרות, גופה משתנה (אבל לא מספיק מהר!) וכך גם מצבי הרוח שלה. היא מכירה חברות חדשות שאף מצרפות אותה למועדון הסודי שלהן, אבל מרגרט מתלבטת בשאלות של זהות, שייכות, התבגרות וכמובן: בנים. בכדי להתמודד עם הכל היא מתייעצת עם אלוהים בנוגע לחברות, בנים, המחזור החודשי, ובאיזו דת כדאי לה להאמין. כאמור, ספר קאלט.
שורה לציטוט: "אלוהים, אתה שם? זאת אני, מרגרט. כרגע אמרתי לאמא שלי שאני רוצה חזייה. בבקשה, אלוהים, תעזור לי לגדול. אתה יודע איפה".
מתאים לגילאי 9 ומעלה.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

דרקונית עם לב של שוקולד

מאת: סטפני ברג׳יס | מאנגלית: נעה שביט | הוצאת עוץ | 2019
לפעמים צריך לשמוע סיפור פנטסטי על דרקונים כדי להתרחק מהמציאות ולהבין משהו על עצמנו. וכך בדיוק קורה כשנשאבים לסיפורה של דרקונית צעירה בשם אוונטרין, אשר בורחת מהמערה המשפחתית כדי להוכיח שהיא גדולה ואמיצה. אך אבוי, הבן אדם הראשון שהיא פוגשת מכשף אותה באמצעות שוקולד והופך אותה ל... נערה. עכשיו הדרקונית-בעור-נערה מתגלגלת לכפר של בני האדם ונאלצת להתמודד עם שלל מכשולים ואתגרים. היא מוקסמת משוקולד ורוצה להקדיש את חייה להכנתו. והיא תעשה הכל בשביל להגשים את רצונה! סיפור על תעצומות נפש דרקוניות, אמונה והגשמה עצמית.
נ.ב. מומלץ להצטייד בשוקולד משובח לזמן הקריאה.
שורה לציטוט: "משהו? השוקולדה החמה הייתה הדבר הכי טעים שטעמתי מאודי. רק מהמחשבה התכווצה לי הבטן בכמיהה".
מתאים לגילאי 9 ומעלה.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

המלחמה שהצילה את חיי

מאת: קימברלי ברובייקר ברדלי | מאנגלית: אמנון כץ | הוצאת הקיבוץ המאוחד | 2020
מה עוזר להתמודד עם מצוקה יותר מאשר לקרוא על מצוקות גדולות יותר? בספר נוגע ללב ומטלטל על תקופת מלחמת העולם השנייה, אנו פוגשים ילדה מיוחדת במינה - אֵיידָה בת העשר, שגדלה בעוני מחפיר בדירת חדר בלונדון עם אחיה הקטן, ג׳יימי, וסובלת מהתעללות מצד אימה. אֵיידָה נולדה עם רגל קלוטה, עיוות אורתופדי שלא טופל כראוי בינקותה, ולכן היא נותרה נכה. אימה מתביישת בה ולא נותנת לה לצאת מהבית, מתייחסת אליה כמו אל מפגרת ולא מאפשרת לה ללמוד בבית הספר. כאשר איידה מואסת במצב, היא מחליטה ללמד את עצמה ללכת ומתאמנת בחשאי תוך כאבים נוראיים. האימונים משתלמים, וכשתלמידי בית הספר של ג׳יימי מפונים אל הכפר בגלל איומי הפגזות של הגרמנים - איידה בורחת מהבית עם אחיה ויוצאת לחופשי. הם מגיעים לכפר, אך אף אחת מהמשפחות המתנדבות לא מוכנה לאמץ לחיקה את שני האחים הנטושים. האחראית, "אשת פני-ברזל", מטילה את המשימה על אישה בודדה וקצת תימהונית בשם סוזן, שסודותיה נחשפים במהלך הסיפור. בהשגחתה, הילדים זוכים סופסוף לטיפול, איידה לומדת לרכוב ולטפל בסוסים, לתפור, לקרוא ולכתוב, ובהדרגה לומדים האחים להכיר את סוזן ולהתיידד עמה - ועם עצמם. מעליהם מרחף איום המלחמה וההפגזות, וכן השתיקה מצד אימם - האם תרצה לקחת אותם בחזרה? ומה יהיה אם כן? סיפור מעורר השראה על התמודדות כנגד כל הסיכויים, אשר מחזיר את האמון באנושות.
שורה לציטוט: "זה הפרס שלי, חשבתי. על אומץ הלב שלי, על כל ההליכות, על עזיבת הבית. אני חייבת להמשיך ללכת, תמיד. הכרחתי את עצמי לקום ולעמוד על הרגליים. אני אלך אל הפוני".
מתאים לגילאי 10 ומעלה.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(עטיפת הספר)

מדריך לנוסעים בזמן - רומא העתיקה (לבעלי תקציב מוגבל)

מאת: ג׳ונתן ו׳ סטוקס | איורים: דיוויד סוסלה | מאנגלית: ענבל מלכה | הוצאת ידיעות ספרים | 2020
לסיום: אסקפיזם מושלם ומבדר, המשלב עובדות היסטוריות על האימפריה הרומית במסווה של מדריך נסיעות לחו"ל פינת "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה". אם שקלתם פעם לצאת למסע בזמן, או תהיתם איך זה עובד בדיוק, הספר הזה מנסה לתת תשובות פחות או יותר מהימנות. הוא כתוב ברצינות אבל אל תאמינו לכל מילה! הספר מזמן תרשימים מסוג: "מה לעשות אם משליכים אתכם אל האריות בקולוסיאום", "עצות שימושיות: תשאלו רופא רומי" (ואל תנסו בבית), מידע על דמויות ידועות כמו יוליוס קיסר או קליאופטרה לצד בדיחות ואיורים משעשעים. שפע המידע מועבר בחינניות ונע בין עובדות היסטוריות לשטויות: מ-״עקרונות יסוד במסע בזמן״, דרך טיפים איך להיטמע בקהל המקומי ואיפה לעשות את הצרכים (ואת מי תפגשו בשירותים הציבוריים) ועד מידע על מלחמות ומנהיגים אמיתיים. לסיכום: מתגעגעים לאיטליה.
שורה לציטוט: "כמו כן, נסו לא להשתמש בטלפון הסלולרי שלכם יותר מידי בעולם העתיק. תעריפי הנדידה מטורפים".
מתאים לגילאי 10 ומעלה.
מיה מיטב היא סופרת לילדים ולנוער. ספריה ראו אור בהוצאות כתר ודני ספרים.