בעוד שעולם הקולנוע משותק בגלל מגפת הקורונה, פסטיבל ונציה שם לעצמו מטרה להיות האירוע הקולנועי הראשון שיסמן חזרה לשגרה. הפסטיבל היוקרתי מיועד להיפתח ב-2 בספטמבר ולפי מארגניו הוא יתקיים במהדורה מצומצמת תחת הגבלות שנועדו לשמור על מרחק ועל בריאות הציבור.
בתוך כך, פורסם היום (ד') כי נדב לפיד, זוכה פרס דב הזהב על "מילים נרדפות", נבחר לכהן כנשיא חבר השופטים באחת המסגרות הצדדיות הגדולות של הפסטיבל, Venice Days. חבר השופטים יהיה מורכב מ-27 במאים צעירים מרחבי אירופה, ולפיד ישמש כיושב ראש של המסגרת הנחשבת שלא פעם הציגה סרטים של קולנוענים ישראלים.
1 צפייה בגלריה
נדב לפיד פסטיבל ברלין מילים נרדפות
נדב לפיד פסטיבל ברלין מילים נרדפות
נדב לפיד זוכה בדב הזהב בפסטיבל ברלין
(gettyimages)
"נפלא בעיני שבוונציה, אחד המקומות שהוכו באכזריות על ידי המגפה, יחגגו בעוד חודש את היופי של הקולנוע ובמקום לדבר על בידוד ועל סגר ידברו על מיזאנסצנה. אני שמח לקחת בזה חלק, הלוואי שאצליח להגיע", אמר לפיד בתגובה לבחירה.
התוכנית האמנותית של הפסטיבל צפויה להתפרסם ב-28 ביולי והיא תכלול 50 עד 55 סרטים. כחלק מההתאמות למצב העולמי החדש, חלק מההקרנות יתקיימו באולמות רגילים תוך שמירה על מרחק, לצד הקרנות שיתקיימו באירועי חוצות באוויר הפתוח. השחקנית קייט בלנשט תכהן כיו"ר חבר השופטים בתחרות הרשמית.