הזמר הצרפתי כריסטוף, שהתפרסם בזכות שירו "אלין", מת אמש (ו') בגיל 74 ממחלה הפוגעת בדרכי הנשימה.
בחודש שעבר דיווח היומון הצרפתי "לה פריזיאן" כי כריסטוף אושפז בבית חולים בפריז לאחר שאובחן כחולה קורונה. עם זאת, סוכנו לא אישר את הדיווח, ואף בהודעת המשפחה אמש לא הוזכר הנגיף כמקור למחלה. "כריסטוף איננו", נכתב בהודעה מטעם אלמנתו ובתו, "על אף המסירות הבלתי נלאית של הצוות הרפואי, כוחו אבד לו". בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית AFP הוסיפה אלמנתו, ורוניק בווילאקה, כי הזמר מת מנפחת.
1 צפייה בגלריה
כריסטוף
כריסטוף
כריסטוף
(צילום: GettyImages)
כריסטוף נולד בשם דניאל בווילאקה בשנת 1945 בפרבר של העיר פריז. פרסומו הגדול בצרפת ומחוצה לה הגיע כבר כשהיה בן 20, בעקבות הבלדה "אלין". השיר מכר למעלה ממיליון עותקים בצרפת לבדה והפך את מבצעה לכוכב בין לילה. בישראל העפיל השיר לצמרת מצעד הפזמונים בחודש אוקטובר 1966 והיה מן השירים המושמעים בה באותה שנה.
כריסטוף כתב את הבלדה הרומנטית במהלך ביקור שקיים אצל סבתו, וקרא לה על שם האסיסטנטית של רופא השיניים שלו. בראיון שהעניק לעיתון הצרפתי Le Point בשנת 2014 אמר כי "אלין" הוא השיר האהוב עליו ביותר וכי הוא שר אותו באותה התשוקה גם חמישים שנים אחרי שכתב אותו.
בסך הכל הקליט כריסטוף מעל 20 אלבומים, בהם גם אוספי להיטים והופעות חיות.בין להיטיו הבולטים ביותר ניתן למנות גם גם השירים Les Mots Bleus משנת 1974 ו- Succès fou.
עם היוודע דבר מותו, רבים בצרפת נפרדו ממנו בהודעות שפרסמו ברשתות החברתיות. שר התרבות של צרפת, פרנק ריסטה, צייץ: "המילים שכתב, המלודיות והקול שלו הלהיבו וריגשו אותנו. ללא כריסטוף איבד השאנסון הצרפתי חלק מהנשמה שלו, אך הגוון המריר-מתוק של שיריו הוא בלתי מחיק". ז'אן מישל ז'אר, המלחין הצרפתי הנודע שעבד עם כריסטוף, ציטט את אחד משיריו בהודעת האבל שפרסם: "הלילה גן העדן נאבד. יש האומרים שהאהובים עלינו נותרים לעד, והם אכן, וכך גם אתה".