רשת HBO הודיעה היום (ב') כי היא מצלמת סרט על הסכמי אוסלו, בכיכובם של שחקנים בינלאומיים לצד שורה של שחקנים מקומיים. תסריט הסרט מבוסס על המחזה המוערך ועטור הפרסים "אוסלו" מאת ג'יי.טי רוג'רס, שתיאר את אחורי הקלעים של המשא ומתן בין ישראל לארגון אש"ף בתחילת שנות ה-90.
1 צפייה בגלריה
מתוך המחזה המקורי בבורדווי
מתוך המחזה המקורי בבורדווי
מתוך המחזה המקורי בבורדווי
(T. Charles Erickson)
במרכז הסרט "אוסלו" יעמדו בני זוג נורווגים שהיו הכוח המניע של ההסכם והמושכים בחוטים מאחורי הקלעים. רות ווילסון ("חומריו האפלים") תגלם את מונה ג'ול, אשת משרד החוץ הנורווגי, בעוד שאנדרו סקוט ("פליבג") יגלם את בעלה הטרי, הסוציאולוג טריה לארסן ששימש כיועץ מיוחד לענייני המזרח התיכון. אל הקאסט הבינלאומי יצטרפו שחקנים מקומיים רבים כמו ששון גבאי, שיגלם את שמעון פרס, איציק כהן כיוסי ביילין, דוב גליקמן כיאיר הירשפילד וסלים דאו כאחמד קריע. עוד בקאסט המקומי ניתן למנות את ג'ף וילבוש ("המורדת"), יגאל נאור ורותם קינן.
הסרט מצטלם בימים אלה בפראג והוא מיועד לצאת לשירות הסטרימינג HBO MAX במהלך שנה הבאה. תסריט הסרט נכתב על ידי רוג'רס (שכתב כאמור את המחזה המקורי) ועל הבימוי מופקד ברטלט שר. את הסרט מפיק מארק פלאט, לצד סטיבן ספילברג והשותפה שלו קריסטי מקוסקו.