אחרי שנה וחודשיים שאולמות הקולנוע היו סגורים, מחר (ה') הם יפתחו את שעריהם לראשונה לקהל הרחב. ובאיחור מה, גם הקהל הישראלי יזכה לראות את הסרטים המדוברים של השנה האחרונה על מסך גדול ועם פופקורן ביד. ממש כמו פעם.
לרגל הפתיחה המחודשת הכנו מדריך צפייה לסרטים שיעלו כבר בסוף השבוע לבתי הקולנוע. חלקם יצאו לפני חודשים רבים והמתינו להפצה, חלקם הספיקו לצאת רק בפסטיבלים, חלקם טריים וחדשים וחלקם שוגרו ישירות לסטרימינג.

וונדר וומן 1984

ארבעה חודשים אחרי ששוגר לסטרימינג בארצות הברית, "וונדר וומן 1984" מגיע אלינו למסך הגדול. הסרט מתרחש בשנות ה-80 הצבעוניות, אז האמזונה שלנו (גל גדות), שבמהלך היום עובדת כאחת האדם במכון סמית'סוניאן, מגלה אבן מסוכנת המסוגלת להעניק משאלות. בניסיון להפיג את כוחה של האבן, היא תיאלץ להילחם במקס לורד החמדן (פדרו פסקל) ובצ'יטה (קריסטן וויג), העמיתה שלה שהפכה לנבלית בגלל רגשי נחיתות. גם סטיב טרוור (כריס פיין), אהובה של וונדר וומן, יחזור מן המתים, כחלק מהעניין הזה של משאלות מתגשמות.

טנט

מי שעוקב אחר מדורי הקולנוע וודאי זוכר שלפני שנה הוכתר כריסטופר נולאן כמושיע של הקולנוע. בעוד שכל הסרטים סביבו נדחו או נשלחו לסטרימינג, הוא עמד איתן נוכח לוח השידורים המשתנה, עד שגם הוא נאלץ להכיר במצב, והסרט יצא בבתי הקולנוע הפתוחים ברחבי העולם וברשתות הסטרימינג במקביל. אז לא, "טנט" לא הציל את הקולנוע, ולמעשה ספג הפסדים, אבל עדיין מדובר בסרט אקשן ראוי ומושקע של אחד הבמאים הטובים והמקוריים בתעשייה. וכראוי לסרט של נולאן, יש לראות אותו על מסך גדול. העלילה המסובכת עוקבת אחר שני סוכנים שמנסים למנוע את מלחמת העולם השלישית בעתיד.
8 צפייה בגלריה
מתוך Tenet
מתוך Tenet
מתוך Tenet
(מתוך הסרט)

סתם אחד

בוב אודנקירק ("סמוך על סול") מנסה לעשות ג'ון וויק בסרט אלים ומפתיע, שזכה להייפ חיובי ולביקורות מפרגנות. הוא מגלם את האץ', איש משפחה עם עבר אלים שחיי את חייו הבורגניים, המשעממים והריקניים. כשהוא נתקל בבחורה במצוקה שמוטרדת באוטובוס, הוא מכסח למטרידים את הצורה - מבלי לדעת שהמעשה יביא עליו את המאפיה הרוסית.

ארץ נוודים

אחרי שזכה בכל הפרסים האפשריים, כולל פרס הסרט הטוב ביותר באוסקר, "ארץ נוודים" סוף-סוף יוקרן באופן חוקי בישראל. זהו סרט דרמה עצמאי ונוגה לב מאת הבמאית קלואי ז'או, שמתמקד בחצר האחורית של ארצות הברית - אנשים שבוחרים או נאלצים לחיות כנוודים ללא קורות גג קבועה. פרנסס מקדורמנד המוכשרת מגלמת את הגיבורה לצד שחקנים לא מקצועיים שבאמת חיים באופן כזה ומגלמים את עצמם.

נשמה

כמה מצער ש"נשמה", אחד הסרטים הטובים שיצאו השנה, נבלע בשנת הקורונה הארורה. את הסרט ביים פיט דוקטר (האמון על יצירת המופת "הקול בראש") יחד עם קמפ פאוורס והוא צולל אל תוך המושג המופשט נשמה. כמו כל הסרטים הטובים של פיקסאר, גם הסרט הזה בעצם מיועד לקהל הבוגר יותר, ורבדים רבים שלו יעברו מעל ראשם של הצופים הצעירים (שגם ייהנו מהסרט). העלילה עוקבת אחר מורה למוזיקה שחולם להיות נגן ג'אז מפורסם, אלא שהיום שבו שהוא מקבל את הזדמנות חייו הוא גם היום שבו הוא נופל לתוך חור ביוב ומת. הנשמה שלו מתפצלת ממנו, וביחד עם נשמה צעירה ועוד לא מגובשת, הם ייצאו למסע ברחבי התודעה.
8 צפייה בגלריה
מתוך "נשמה"
מתוך "נשמה"
מתוך "נשמה"

גנב עם כבוד

בדומה ל"סתם אחד", גם "גנב עם כבוד" ממשיך את קו העלילה של גבר עם עבר מפוקפק שמנסה לחיות חיים רגועים, עד שהעבר מתדפק על דלתו. במקרה הזה הגיבור הוא טום דולן (ליאם ניסן), שודד בנקים מדופלם לשעבר, שהחליט לזנוח את עולם הפשע אחרי שמצא אהבה. הוא מחליט להסגיר את עצמו ל-FBI אבל כאשר שני סוכנים עוקצים אותו, הוא נאלץ לשוב להרגליו הקודמים כדי להשיג בחזרה את מה ששייך לו.

מלחמה עם סבא

קומדיה לכל המשפחה בכיכובו של רוברט דה נירו, שלרגע אפילו זכתה להיות שובר הקופות מספר אחת בצפון אמריקה. לא בגלל האיכויות שלו כמובן, אלא כי הוא היה אחד הסרטים הבודדים שהוקרנו בחודש אוקטובר בבתי הקולנוע בארה"ב. הסרט עוקב אחר מלחמה בין סבא לנכדו, שמסרב לפנו את החדר שלו לטובת הקשיש, ועושה שלל תחבולות כדי למנוע זאת. הסבא מסרב להיות פראייר והוא מחזיר לו באותו המטבע.

ללא מעצורים

הנה סרט שכאילו נכתב על תרבות הנהיגה בארץ, או לפחות בהשראתה. ראסל קרואו מגלם פסיכופט אמיתי ורצחני, שרודף אחרי אישה שבסך הכול צפרה לו כשהם עמדו בפקק וסירבה להתנצל על כך. בעוד היא שוכחת מזה, הוא יוצא למסע נקמה אלים ומפחיד נגדה ונגד בני משפחתה.

ביל וטד שורפים את הזמן

באוגוסט האחרון יצא הסרט השלישי בסדרת ההרפתקאות של ביל וטד, שני סרטי קאלט בכיכובם של קיאנו ריבס ואלכס וינטר. הפעם, הגולשים בזמן המבוגרים, הם אבות במשבר אמצע החיים. מסר מהעתיד יגיד להם שהם חייבים לכתוב שיר שיציל את האנושות, והם כמובן יירתמו למשימה. להבדיל משני הסרטים הראשונים, הסרט הזה זכה לביקורות פושרות למדי, ולמרות הניסיונות להחיות את הדמויות האיקוניות, אולי היה עדיף לוותר עליו מלכתחילה.
8 צפייה בגלריה
מתוך "ביל וטד בקצב המוזיקה"
מתוך "ביל וטד בקצב המוזיקה"
מתוך "ביל וטד בקצב המוזיקה"

חיים אחרים

אחד מסרטי הפסטיבלים הבולטים של שנת 2019, שנפל בין הכיסאות בגלל הקורונה ומגיע רק עכשיו למסך הגדול. במרכז העלילה צעיר עם תסמונת דאון (זאק גוטסאגן, עם תסמונת דאון גם במציאות) שיוצא להגשים חלום - להתקבל לבית ספר להיאבקות. הוא בורח מהמסגרת ששומרת עליו ומצטרף לדייג עם מוסר מפוקפק בגילומו של שיה לה באף, ויחד הם יוצאים למסע ימי משותף, מרגש ומלמד.
8 צפייה בגלריה
מתוך הסרט The Peanut Butter Falcon
מתוך הסרט The Peanut Butter Falcon
(מתוך הסרט)

ואז רקדנו

סרט גיאורגי שהפך לסנציה בפסטיבל קאן לפני יותר משנתיים, ובצדק. הסרט מגולל את סיפורו של לבן, רקדן בלהקת מחול גיאורגית ומסורתית שמתחיל לפתח רגשות כלפי חבר להקה חדש ועוצמתי שמצטרף אליה. בגיאורגיה השמרנית, שאינה מקבלת יחסים הומוסקסואליים, מדובר בעניין רציני עבור הצעיר המבולבל, שחווה משבר אישי ונפשי בעקבות התחושות שמתעוררות בו.

סיפור חיי

מאחורי הבמאי היפני המוערך הירוקאזו קורה-אדה עומדות שלל יצירות מופת שזכו לפרסים רבים והערכה ברחבי העולם וגם בישראל. בסרטו החדש, "סיפור חיי", שפתח את פסטיבל ונציה לפני המגפה, התנסה לראשונה בבימוי בצרפתית, ואף גייס שתיים מהכוכבות הגדולות של צרפת - קתרין דנב וג'ולייט בינוש, המגלמות אם ובת בדרמה משפחתית העוסקת בסודות ושקרים.

בגידה

הסרט הישראלי הראשון שיוצא אחרי המגפה. "בגידה" הוא סרטו של דורון ערן בכיכובם של אקי אבני ואן קונופני. הסרט מבוסס על הספר "כשהשמיים נפלו" מאת שחר טריטופ והוא מתמקד בשחר ויעל, זוג בורגני אוהב. כדי לפלפל את מערכת היחסים ביניהם, שחר מחליט ליצור לאשתו מאהב וירטואלי, מה שכמובן מסבך את כל מערכת היחסים ביניהם, לאו דווקא באופן ששחר ציפה לו.

העד הבלתי נראה

סרט מתח אילטקי שבדומה לסרטים אחרים ברשימה גם מגיע אלינו באיחור. העלילה עוקבת אחר אדריאן, איש עסקים מצליח ועשיר, שמתעורר לצד הגופה של המאהבת שלו ומואשם ברצח. בעודו יושב במעצר בית, הוא מנסה לפענח את הרמזים סביבו ולבסוף מוצא עד ראייה מסתורי שיכול לשפוך אור על כל התעלומה.

אמאל'ה

סרט אימה בכיכובה של שרה פולסון, שלא לגמרי הותיר חותם על עולם הקולנוע כשיצא לאקרנים, ובכל זאת עשה את דרכו אלינו. במרכז העלילה נערה מתבגרת ונכה, שמטופלת על ידי אימה היחידנית. היא לא הולכת לבית הספר ובאיזשהו שלב מתחילה לחשוד במניעים הנסתרים של אימה, ואפילו להאשים אותה במצבה הבריאותי הרופף.

בחודש יוני גם צפויים לצאת הסרטים "צעירה ומבטיחה", "קרואלה", "ראיה והדרקון האחרון", "מקום שקט 2", ועוד.
פורסם לראשונה: 14:46, 23.05.21