כשנתיים לאחר שפורסם כי חבר הנאמנים של האקדמיה לקולנוע, אומנויות ומדעים גירש את רומן פולנסקי מבין חברי המוסד, בהתאם לחוקי ההתנהגות והאתיקה של המוסד, אמש (ג') הוחלט בבית המשפט לדחות את ערעורו של הבמאי, שביקש לקבל בחזרה את חברותו באקדמיה.
בתביעה של הבמאי מאפריל 2019, טען פולנסקי כי הוא הורחק משורות האקדמיה ללא שום אזהרה או הליך הוגן, אולם לטענת השופטת מארי סטרובל שדחתה את תביעתו, לארגון שעומד מאחורי טקס פרסי האוסקר הייתה הזכות להדיחו.
2 צפייה בגלריה
רומן פולנסקי
רומן פולנסקי
רומן פולנסקי
(צילום: EPA)
לדבריה, על אף שהאקדמיה הייתה יכולה לתת לפולנסקי הודעה מוקדמת על הדחתו, היא לבסוף תיקנה את התנהלותה כשסיפקה לו הזדמנות לשימוע הוגן. "למועצת המנהלים הייתה סיבה לגרש את העותר", כתבה בפסק הדין, "החלטתה נתמכת בראיות, והיא לא נעשתה באופן שרירותי או גחמני".
עורך דינו של פולנסקי, הרלנד בראון, טען כי ככל הנראה לא יגישו ערעור על ההחלטה. כשנשאל מדוע החברות באקדמיה כה חשובה לבמאי, בראון ענה כי היא לא חשובה לו כלל. "אין לכך שום משמעות עבורו. זהו הרעיון של להיזרק ללא קבלת שום הליך ראוי".
2 צפייה בגלריה
רומן פולנסקי
רומן פולנסקי
"אין לאקדמיה שום משמעות עבורו". רומן פולנסקי
(צילום: EPA)
במאי 2018 דווח לראשונה כי האקדמיה הצביעה בעד ההחלטה לגרש את פולנסקי וביל קוסבי, מספר חודשים לאחר סילוקו של המפיק הארווי ויינשטיין. פולנסקי, כזכור, נמלט מארצות הברית בשנת 1978, לאחר שהודה באשמת קיום יחסי מין עם קטינה בת 13. מאז הוא נותר בחזקת עבריין נמלט, וניסיונות להסגירו לא צלחו. קוסבי, מאידך, הורשע ב-2018 בכך שסימם ותקף מינית את מי שהייתה חברתו, אנדראה קונסטנד, בשנת 2004. מאז הוא מרצה עונש מאסר בכלא.