הוא מטיל אימה על מתמודדי התוכנית "המרדף" עם יכולת פנומנלית של שליפת ידע כללי, וכעת הצ'ייסר איתי הרמן יגיש תוכנית חדשה בשם "משחקי המוח" שתעלה בכאן חינוכית, שפונה לילדים ולמבוגרים. "מה שאנחנו זוכרים מאוד טוב אלה דברים שקשורים לרגש", הוא אומר באולפן ynet, כשנשאל על טיפים לזיכרון טוב. "למשל כשמתחתנים, כשמולידים ילדים, כשקורים אסונות לא עלינו, אז לקשר איכשהו את המידע לביוגרפיה שלך. למשל כשאתה שומע הרצאה או לומד בבית הספר ומקשר את זה למשהו שקרה לך באותו יום זה חיזוק שמאוד עובד. כמה שיותר אסוציאציות והקשרים לחומר שנלמד זה יותר טוב".
"זה קורס שלם, למשל לצייר דימויים. נגיד יש בעיה עם המטכ"ל כל הזמן אנשים מתחלפים, אז החלטתי שאני בונה לי איזשהו תרשים על לוח לבן, והרמטכ"ל שלנו כוכבי הוא למעלה ויש לו כוכב. צריך לזרום עם הדברים האלה, אנשים מתחברים לשירים, נחשפתי לזה לא מזמן - יש שיר הרמטכ"לים, שלומדים אותו מסתבר, בבה"ד 1. אני ממליץ לחפש או להלחין לעצמך שירים, זה מתקשר לשמיעה ולראייה".
יש דברים שכדאי לאכול או לשתות? "קצת קשה לי לומר אבל זה באמת משהו שצריך לשים לב אליו, לי למשל עובדת בננה, אני יודעת שרימונים אגב זה דבר שממליצים אבל המציג אינו רופא.
"אחד הטיפים היותר חשובים זה לזרום עם התשוקות ולהגזים אותן, בתקופות מסוימות אני מתעניין במשהו מיוחד, כשהייתי ילד הדבר שהכי עניין אותי זה מכבי נתניה, אז למדתי את ההרכבים. זה לא משנה מי היה אז הקשר, אבל מההתעניינות בטבלאות ליגה למדתי מתמטיקה ממש טוב, סטטיסטיקות, מי שצופה אדוק של הצ'מפיונס וקצת מגזים עם זה, שולט במפת אירופה".
אם מישהו רוצה עכשיו ללכת למרדף, לקחת נושאים אקטואליים ואז לזרום איתם עד שמגיעים לשורשים? "בתור מכור לאקטואליה, לשמוע חדשות זה משהו שאני עובד בו כל הזמן".
וגם תרבות ופנאי, כדאי לדעת מי זאת נועה קירל לפני שמגיעים למרדף. "ספציפית למרדף כדאי לדעת מי זאת נועה קירל, הנה עכשיו יש מצעדי עשור".
אם אני שואלת אותך מה היה שיר העשור הקודם? "רד הוט צ'ילי פפרס – 'קליפורניקיישן'. הם תמיד בוחרים את השיר שכמעט לא נכנס לעשור כי הוא היה מוקדם מדי".

איתי הרמן ישתתף בוועידת 80 לידיעות אחרונות. לפרטים והרשמה לחצו כאן. מנויי קבוצת ידיעות אחרונות נהנים מהטבה מיוחדת: כרטיס ב-80 שקלים במקום 120 שקלים. לקבלת ההטבה היכנסו לכאן.