קצת יותר משנתיים חלפו מאז שהבמאי הישראלי גיא נתיב זכה באוסקר על סרטו הקצר "סקין", ועתה הוא מוכן ומזומן לקראת הפרויקט הגדול הבא שלו - דרמה תקופתית המוקדשת לראש ממשלת ישראל גולדה מאיר, אותה תגלם לא אחרת מאשר השחקנית הבריטית הלן מירן.
עלילת הסרט שייקרא "גולדה" תתרחש בימים המתוחים של מלחמת יום כיפור, בהם מאיר נאלצה להתמודד מול החזית הצבאית הבוערת מדרום ומצפון, במקביל לחזית האישית המאתגרת. מירן, זוכת האוסקר ב-2007 על תפקידה כמלכת אנגליה אליזבת השנייה ב"המלכה", לוהקה על ידי נתיב לגלם את דמותה של גולדה. בהמשך צפויות הודעות על ליהוקים נוספים של שחקנים ישראלים וזרים.
2 צפייה בגלריה
גיא נתיב
גיא נתיב
גיא נתיב
(צילום: Thro and Juliet)
מייקל קוהן הבריטי יוביל את הפרויקט כמפיק וניקולס מרטין שעבד איתו על התסריט של הסרט "פלורנס פוסטר ג'נקינס" אמון על התסריט. על פי תיאור העלילה היא תתמקד בהתנהלות ובקבלת ההחלטות של מאיר במהלך מלחמת יום כיפור. "מוקפת, מבודדת ומתוסכלת על ההתגוששויות בין הקבינט הגברי שלה, עם תקווה מעטה להצלחה, לרשות אישה אחת עומדות שעות ספורות להציל חיי מיליונים משני צדי הקונפליקט".
לרגל ההכרזה על יציאת הפקת "גולדה" לדרך, אמר הבמאי הישראלי, שמיוצג ב-ICM Partners ובחברת הייצוג והתוכן ADD: "כמישהו שנולד במהלך מלחמת יום כיפור, אני חש כבוד לספר את הסיפור המרתק הזה על האישה הראשונה אי פעם להנהיג את ישראל. התסריט המבריק של ניקולס מרטין צולל אל הפרק האחרון בחיי גולדה, כשהמדינה עומדת בפני מתקפת הפתעה קטלנית במהלך היום הקדוש ביותר של השנה ומטה של גנרלים שרויים באשליות מפקפקים בשיפוט שלה. כל זה כשהיא עוברת טיפולים סודיים במחלתה. איני יכול להיות נרגש יותר לעבוד עם מירן האגדית ולהביא את הסיפור האפי, הרגשי והמורכב הזה לחיים".
2 צפייה בגלריה
הלן מירן
הלן מירן
הלן מירן
(צילום: דניאל אליאור)
הסרט הנוכחי על גולדה שילווה את ראש הממשלה בימי מלחמת יום כיפור בערוב בימיה, מצטרף לפרויקט אמריקני אחר שעוסק בגולדה מאיר, אבל בימיה כאישה צעירה, ואותה תוביל ברברה סטרייסנד כמפיקה ובכיכובה של שירה האס. מלבד הפרויקט על גולדה, נתיב מפתח דרמה אמריקנית נוספת בשם "הרמוניה" המבוססת על סיפור משפחתי.