פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהתקיים השנה במתכונת וירטואלית בגלל מגפת הקורונה, הכריז הערב (ד') על הזוכים במסגרות התחרותיות השונות.
בתחרות חג'ג' לקולנוע עלילתי זכה סרטו של דני רוזנברג, "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם", העוסק בקולנוען שמתעקש לביים סרט בכיכובו של אביו בזמן שהוא חולה במחלה סופנית. בסרט מככבים העיתונאי רוני קובן והמפיק מארק רוזנבאום, שניהם בתפקידי הבכורה שלהם על המסך הגדול.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"
מתוך "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"
מתוך "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"
(קרדיט צילום: דוד סטוזמייסטר)
הסרט "אסיה" של רותי פרי-בר, שזכה לפני כחודש בפרס אופיר וישמש כנציג ישראל לאוסקר, זכה בפרס GWFF לסרט הביכורים הישראלי הטוב ביותר. בסרט מככבות שירה האס ואלונה איב, שזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר. במרכז "אסיה" עומדת מערכת היחסים המורכבת בין אם חד הורית מרוסיה ובתה המתבגרת שחולה בניוון שרירים ומעוניינת לאבד את בתוליה.
סרטו החדש של ניר ברגמן "הנה אנחנו", זכה בפרס התסריט אותו כתבה דנה אידיסיס ("על הספקטרום"). שי אביבי ונועם אמבר, שמככבים בסרט, זכו ביחד בפרס השחקן. בצירוף מקרים מפתיע, גם הסרט הזה עוסק ביחסים שבין הורה לילדו, הפעם אב שמבלה עם בנו הלוקה בשכלו יום לפני שהוא שולח אותו למוסד.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הנה אנחנו"
מתוך "הנה אנחנו"
מתוך "הנה אנחנו"
(צילום: שי גולדמן)
בתחרות דיאמונד לקולנוע ישראלי תיעודי זכה הסרט "ילדים" של עדה אושפיז. הסרט עוקב אחר שגרת חייהם של ילדות בעזה. בפרס הבימוי בתחרות זו זכה דרור מורה עם סרטו החדש "הגורם האנושי", העוסק במתווכחים האמריקנים שניסו להשכין שלום במזרח התיכון. שני הסרטים יעלו בהמשך בהמשך ב-HOT8.
בתחרות הבינלאומית על שם נחמה ריבלין זכה הסרט האוקראיני "אטלנטיס" של ולנטין וסיאנוביץ'. הסרט מתרחש ב-2025 ועוסק בסיפור אהבה שנרקם בעולם פוסט-אפוקליפטי במזרח אוקראינה. ציון לשבח הוענק לסרט "לאן את הולכת, אאידה?" של יסמילה זבניץ' ובפרס סרט הביכורים זכה "עוזרת אישית" של קיטי גרין, העוסק בסביבת העבודה הרעילה של עוזרת בעולם הבידור. שלושת הסרטים, לצד הסרט הישראלי הזוכה "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי" (שהיה סגור להקרנות לציבור הרחב), יהיו זמינים לצפייה במהלך סוף השבוע הקרוב בחבילה מיוחדת באתר הפסטיבל.