הבמאי הקוריאני קים קי-דוק הלך לעולמו בגיל 59 מסיבוכי נגיף הקורונה, כך מדווחת היום (שישי) התקשורת הלטבית, היכן שהבמאי שהה בחודש האחרון כדי לרכוש נכס. קים נחשב לאחד הבמאים המוערכים והנועזים בקולנוע הקוריאני. הוא זכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה על סרטו "רחמים" והוא נודע בזכות סרטים עטורי פרסים כמו "אביב, קיץ, סתיו, חורף... ואביב" (2003) ו"להרגיש בבית" (2004).
2 צפייה בגלריה
קים קי-דוק
קים קי-דוק
קים קי-דוק
(צילום: AP)
קים נולד בבונווגה בקוריאה בשנת 1960. הוא למד אמנות בפריז וכשחזר לקוריאה התחיל לעבוד בתור תסריטאי עד שב-1996 ביים את סרטו הראשון Crocodile. הסרט זכה לביקורות מצוינות, נחל הצלחה רבה וסימן את הבמאי כאחד הקולות המקוריים בקוריאה.
במהלך השנים הוא יצר סרטים שזכו להערכה רבה בעיקר בסצנת פסטיבלי הקולנוע. סרטו המוכר ביותר הוא "אביב, קיץ, סתיו, חורף... ואביב" (2003) על שגרת חייו של נזיר בודהיסטי החי במנזר מבודד על אגם מים. קים אף משתתף בסרט כשהוא מגלם את הנזיר הקשיש בחלקו האחרון של הסרט.
2 צפייה בגלריה
אביב, קיץ, סתיו, חורף... ואביב
אביב, קיץ, סתיו, חורף... ואביב
מתוך: "אביב, קיץ, סתיו, חורף... ואביב"
ב-2004 יצא סרט מוערך נוסף, "להרגיש בבית", על אדם שמתפרץ לבתים ריקים (עד שבעליהם שבים אליהם) ונקשר לאישה מוכה. בשנת 2012 הוא זכה בפרס אריה הזהב על סרטו האלים "רחמים", ובכך הפך לבמאי הקוריאני הראשון שזכה בפרס המכובד.
בשנים האחרונות שמו נקשר למספר שערוריות, ביניהן שחקנית אשר האשימה אותו לפני כשלוש שנים כי אילץ אותה להשתתף בסצנות סקס אלימות ואף הכה אותה. לפני כשנתיים, שלוש שחקניות נוספות האשימו את הבמאי בהטרדה מינית, אולם התיק נסגר מחוסר ראיות.