התזמורת הפילהרמונית הישראלית ערכה אמש (א') אירוע גאלה וירטואלי חגיגי ששודר בלייב לכל העולם. אולם זמן קצר לאחר תחילת האירוע ספגו האתר שבו שודר, medici.tv, והאתר של התזמורת התקפת סייבר - והצופים קיבלו מייל המתנצל על חוסר הנוחות והמודיע כי תיפתח חקירה בעניין. "ייתכן שסבלנו מהתקפת סייבר שפגעה בגאלה שלנו", נכתב בהודעה, "אבל כל זה ידרוש חקירה צמודה ונעדכן אתכם בהקדם".
3 צפייה בגלריה
התזמורת הפילהרמונית הישראלית
התזמורת הפילהרמונית הישראלית
התזמורת הפילהרמונית הישראלית
(צילום: עודד אנטמן)
על אף הניסיון לקטוע את השידור, הוא הועבר לעמוד הפייסבוק של התזמורת הפילהרמונית וצפו בו עשרות אלפים. "האירוע שהתקיים אמש היה מפגן נדיר, בראש ובראשונה של יכולת ההסתגלות של התזמורת וקרן התזמורת למצב שנכפה על העולם באמצעות שימוש בכלים חדשים", מסר יו"ר קרן התזמורת הפילהרמונית, מיקי צלרמאיר, בהודעה לתקשורת. "הופתענו, התרגשנו ושמחנו לתגובות, לאמון ולהשתתפות של כל אוהדינו ואוהדי התזמורת בעולם שהוכיחו שוב בצורה חד משמעית את מעמדה של התזמורת כגוף בינלאומי מוביל ושליח של רצון טוב בעולם כולו. לצערנו מעמד זה נוצל לרעה על ידי אלמונים בהתקפת סייבר שעשתה כל שביכולתה לעצור את השידור והמסר שבו".
את האירוע, ששודר לכל העולם ללא תשלום, הנחתה השחקנית דיים הלן מירן והשתתפו בו המנהל המוזיקלי המיועד, להב שני ונגני התזמורת. כמו כן הופיעו וניגנו ידידי התזמורת ובכיריה בעבר: פנחס צוקרמן, אמנדה פורסית', יצחק פרלמן, יפים ברונפמן, יבגני קיסין, זובין מהטה, ג'נאנדרה נוזדה, אנדרש שיף, חן רייס ועוד רבים.
3 צפייה בגלריה
הלן מירן
הלן מירן
הלן מירן
(צילום מסך)
מטרת האירוע הייתה לגייס כספים עבור התזמורת, שלראשונה מאז נוסדה ב-1936, נאלצה להפסיק להופיע לתקופה של שלושה חודשים עקב משבר הקורונה. עוד בטרם החל האירוע, שלושה מתורמי התזמורת הודיעו כי כל תרומה הגבוהה מ-200 דולר תוכפל על ידיהם. האירוע יהיה זמין לצפייה לקהל הרחב עד סוף יולי וקמפיין גיוס הכספים ימשיך להתקיים לכל אורך התקופה הזו.
3 צפייה בגלריה
הפריצה לאתר
הפריצה לאתר
המייל שהגיע אל הצופים