תוכנית הריאליטי "האח הגדול" מסיימת בימים אלה את שלבי הליהוק שלה, לקראת עלייתה בחודש דצמבר בערוץ רשת. במקביל, דמויות בולטות מארגוני הצעירים במחאה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מספרות כי מלהקי התוכנית פנו אליהם והתעניינו בליהוקם.
2 צפייה בגלריה
האח הגדול
האח הגדול
"האח הגדול"
אחת הדמויות סיפרה כי היא וכמה מחבריה קיבלו שיחת טלפון ממלהקי התוכנית, וכי אחד מהם אף נשאל "מה תעשה אם ביביסט יהיה מולך". בשיחות נוספות שהגיעו לידי ynet, נשמעת מלהקת מסבירה לאחד הפעילים: "חשוב לנו שמישהו יכנס לבית כדי להעביר את המסרים שלכם. זאת מחאה שכולם מדברים עליה וזה שיח חשוב ברמה הציבורית".
"אנחנו נגד שיח של שנאה ומאבקים בין ימין לשמאל", אמרה יעל רפ, מפעילות המחאה מ"קומי ישראל". "זה נרטיב שלא מדבר אלינו. המחאה שלנו נולדה במטרה לייצר שבירה של השיח הזה, ולכן אף אחד מהצעירים לא רוצה להיכנס לבית כזה. באנו לשנות את השיח הזה, באנו לתקן את כל מה שרע כאן בלי קשר לימין או שמאל".
2 צפייה בגלריה
הפגנה ושיירת התקווה של הדגלים השחורים ממשכן הכנסת לבלפור
הפגנה ושיירת התקווה של הדגלים השחורים ממשכן הכנסת לבלפור
המחאה בבלפור. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום: יואב דודקביץ')
יניב סגל, מראשי "החזית הוורודה", קיבל גם הוא פנייה להצטרף לבית האח הגדול. "ניסו לשכנע אותי שזה ישרת את האג'נדה שלנו ותהיה לי במה גדולה להעביר בה מסרים", סיפר ל-ynet.
מתנועת הצעירים "קומי ישראל" נמסר: כי "תרבות הטראש ריאליטי מלבה את הפילוג והקיטוב בחברה הישראלית, מקדשת שיח אלים ופרובוקטיבי שמנציח את הפערים בינינו... אנחנו קוראים לפעילי המחאה לסרב לניסיון המניפולטיבי להפוך את המאבק הצודק על עתידנו למוצר טלוויזיוני רדוד. הם הייאוש, אנחנו התקווה".
הפקת התכנית נמסר: "דיירי העונה החדשה של 'האח הגדול' ייחשפו בפרק השקת התוכנית שתעלה בקרוב ברשת. בית 'האח הגדול' מאז ומתמיד מהווה מקום שמאחד בין אנשים ומייצג מגוון דעות".