מה אומר לכם השם צחי אירני? לא הרבה אם נולדתם בשנות ה-90 ומעלה. אירני היה המנצח בריאליטי הסטאנדאפ "האקדמיה לצחוק" ששודרה בערוץ ביפ לפני 15 שנים בערך. אירני לא הצליח למנף את הזכייה שלו לקריירה בעולם הבידור ו"האקדמיה לצחוק" נעלמה בתהום הנשייה של ההיסטוריה. אתמול (ב') העלתה רשת באוב את "האקדמיה" בגרסתה העדכנית, עם מה שהוגדר כריאליטי סטנדאפ - ובפועל לא מכיל ריאליטי ו(כמעט ו)לא סטנדאפ. כן, זהו ריאליטי ללא ריאליטי - ללא פסילות, ללא שיפוט, ללא הדחות, או במילים אחרות תירוץ להביא לאולפן קומיקאים שיתנו פאנצ'ים. "צחוק מהעבודה" פינת "מועדון לילה".
"הקומדי סטאר", שמנחה צביקה הדר (עם קריצה מסוימת ל"קומדי סטור", אני מניחה) היא עוד תוכנית אחת מיני רבות שמנסה לגייס את האינטרנט לטלוויזיה, וכן, זה בעייתי כמו שזה נשמע. הטלוויזיה אף פעם לא ניצחה בקרב הזה. הפעם אלה כוכבי רשת, שמוכרים בעיקר הודות לסרטונים ויראליים שיצרו ושזכו לכמות נאה של צפיות. כאן הם מתחרים על התואר ה"קומדי סטאר", כשבפועל הם בעיקר יוצרים עוד סרטונים (כי זה מה שצעירים אוהבים היום, לא?) ומשחילים בתורם פאנצ'ים. בסוף כל תוכנית אולי הם יתנו קטע סטנדאפ של דקה ואולי לא.
2 צפייה בגלריה
מתוך קומדי סטאר
מתוך קומדי סטאר
איפה הפאנצ'ים? "קומדי סטאר"
(צילום מסך, רשת)
איפה להתחיל? באולפן שכולו הפרעת קשב? בשיבוץ המוטעה של תוכנית כזאת בפריים טיים במקום בסלוט הטבעי והנכון לה, בלייט פריים והלאה? או אולי בליהוק המוזר, שכבר הספיק לעצבן לא מעט אנשים, של נטע אלחמיסטר כשופטת, לצד חנן סביון וגיא עמיר? אלחמיסטר לוהקה על תקן כוכבת רשת, והיא אכן מקרה מובהק של כוכב שבנה את עצמו במו אינסטגרמו ועכשיו הטלוויזיה נזקקת לחסדיו ולעוקביו.
אבל אלוהים יודע שלכוכבות של אלחמיסטר אין שום קשר להומור, וגם יכולת החיווי שלה כשופטת היא מוגבלת להפליא. "אהבתי את העריכה הקצבית, את המוזיקה" ואת היחסים בין גברים ונשים. בתוכנית שכל מה שהיא מתיימרת להציע זה פאנצ'ים - מהשופטים, מהמנחה ומהמתחרים עצמם - אין מקום לאנשים לא מצחיקים, והבאתה של אלחמיסטר על תקן נערת הפוסטר גרועה יותר מהאמירה ההיא של ארז טל על נשים מצחיקות והיעדרן.
2 צפייה בגלריה
מתוך קומדי סטאר
מתוך קומדי סטאר
עייפה ומיושנת. "קומדי סטאר"
(צילום מסך, רשת)
לא הכל נורא ב"קומדי סטאר", חלק מהפאנצ'ים והסרטונים לא רעים (היי עידן ניידיץ) וגם אם ההומור נע בעיקר סביב נושאים כמו הורות, משפחה ובישול ולא בועט בשום צורה, מהסוג שאפשר לשלוח בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית שלך, המציאות מלמדת שעדיין יש לו ביקוש בטלוויזיה מסחרית. אבל תוכנית הומור שמתיימרת להיות עם היד על הדופק ולהתבסס על סרטונים ויראליים לא יכולה להיות כל כך שבעה, עייפה ומיושנת. נכון, צביקה הדר רזה יפה, אבל הוא רזה כבר עשור, הגיע הזמן להתקדם.