ביקורה של הילרי קלינטון השבוע בפסטיבל ברלין ה-70 מאפיל על נוכחותם של יתר הכוכבים והכוכבות הצועדים על השטיח האדום. קלינטון, הגברת הראשונה של ארצות הברית בשנות ה-90 ומזכירת המדינה בתקופת כהונתו של ברק אובמה, הגיעה לבירה הגרמנית כדי להשתתף בהקרנת הבכורה של "הילרי", סדרה תיעודית בת ארבעה פרקים שביימה נאנט בורשטיין.

הסדרה ש-HOT8 קנתה לשידור בישראל, משחזרת את הביוגרפיה של המדינאית פורצת הדרך, כולל התייחסות אמיצה וכנה לפרשת מוניקה לוינסקי, ומתעדת את מסע הבחירות לנשיאות 2016, בו קלינטון הפסידה לדונלד טראמפ.
במהלך ביקורה בברלין, התייחסה קלינטון לעובדה שהישראלים הולכים בשבוע הבא למערכת בחירות שלישית תוך שנה. "כן, אני יודעת שאתם הולכים לבחירות שלישיות", נאנחה קלינטון, כשראיינתי אותה בברלין. "אני מקווה שהבחירות הנוכחיות בישראל יוכלו לקבוע סופית איך הולכת להראות הממשלה שלכם. העובדה שהפוליטיקה הישראלית נמצאת עכשיו בכזה חוסר ודאות, לא עוזרת לישראל ולא עוזרת למצב במזרח התיכון. ולכן, אני מקווה, שבעקבות הבחירות, ולא משנה מי יבחר, תקום ממשלה שתקבל החלטות חשובות. ואני כידוע בעד פתרון של שתי מדינות: ישראל ופלסטין".
1 צפייה בגלריה
הילרי קלינטון
הילרי קלינטון
הילרי קלינטון והבמאית נאנט בורשטיין
(Getty Images)
ומה לגבי מערכת הבחירות 2020 לנשיאות ארצות הברית? "אני לא מביעה עדיין תמיכה באף אחד מהמועמדים. ברגע שיוכרז המועמד או המועמדת מטעם הדמוקרטים, אתמוך בו. אתמוך בכל מועמד דמוקרטי, כולל ברני סנדרס, שהתמודד מולי ב-2016. מה שבטוח, זה שלא אתמוך בנשיא הנוכחי. הוא צריך לפרוש".
קלינטון אף התייחסה להרשעתו של מפיק העל הארווי ויינשטיין, באונס ובתקיפה מינית. "אני חושבת שהחלטת המושבעים מדברת בעד עצמה", אמרה קלינטון. "הגיע הזמן לניהול חשבונות, וחבר המושבעים הביע את החלטתו בבירור בנושא. לא רק לי ויינשטיין תרם לקמפיין. הוא תמך בכל המועמדים הדמוקרטים כמו ברק אובמה וגון קרי".
במהלך המפגש היא התייחסה גם לווירוס הקורונה שמאיים להפוך למגפה עולמית. "זה מדיר שינה מעיני, מפיני שאין מערכת בינלאומית למניעת הפצת מחלות ובגלל משבר האקלים. אנו צפויים לעוד מגיפות שיתפשטו, כי אנשים טסים יותר והם מפיצים מחלות, וגם בגלל התחממות כדור הארץ - מחלות שמועברות על ידי יתושים נעות כעת כלפי צפון".