שאול מזרחי, בעל מועדון "הבארבי" בתל אביב, עוכב אתמול לחקירה במשטרה לאחר שנחשד בתקיפת מאבטח בכניסה לחדר המיון של בית החולים שיבא בתל השומר. בתיעוד שהגיע לידי ynet ממצלמות האבטחה של הכניסה למיון, נראה מזרחי מתעמת עם המאבטח, הודף אותו ואף סוטר לו. המאבטח שלף גז פלפל והזעיק תגבורת לעזרה.
"קיבלתי שיחת טלפון בהולה מאחותי שאימא לחצה על לחצן מצוקה ואושפזה", שחזר מזרחי את התקרית ל-ynet. "צוות האמבולנס אמר שתפסנו אותה בזמן. הגעתי לבית החולים, הייתי מודאג מאוד והמאבטח לא נתן לי להיכנס. הסברתי לו מה קרה, אבל הוא סירב להכניס אותי".
לדברי מזרחי, אחותו, שנראית אף היא בסרטון, הגיעה למקום והסבירה למאבטח את המצב, אך הוא עמד על סירובו: "אני גובה 1.93 מ', מבקש ממנו שיהיה רגיש יותר בעבודה שלו ובהתנהלות שלו, אבל אז הוא חש מאוים והדף אותי. לאורך כל הזמן לא נכנסתי פנימה ואחותי ניסתה להסביר לו שאימא שלנו במצב לא טוב ושאני בלחץ, אבל זה לא עזר. הוא הדף אותי בשלב מסוים על סתם, זו כבר הייתה תקיפה, לכן הוא גם קיבל אחת לפנים. הוא הזעיק משטרה, הוציא גז פלפל וכך זה נגמר".
1 צפייה בגלריה
שאול מזרחי והמאבטח בשיבא
שאול מזרחי והמאבטח בשיבא
שאול מזרחי והמאבטח בשיבא
(צילום מסך)
מזרחי עוכב לחקירה בתחנת המשטרה במסובים ולאימו הסביר שלא הגיע לבקר אותה בגלל כאבי גב. "לעולם לא חשבתי שאירוע כזה יקרה לי. תמיד ראיתי את האירועים האלה בטלוויזיה ולא הבנתי איך מגיעים לזה. אני לא בן אדם אלים, אבל בגלל הדרך שזה הגיע לשם, בעיני זאת מבוכה לבית החולים ולא בשבילי - שאלו האנשים שהם שמים במיון. הגעתי לשם במצוקה, הוא ידע מה אני עובר. הרגשתי אטימות גדולה מאוד וזה טעם לפגם. פתאום ראיתי את הצד השני".
מזרחי הביע צער על כך שסטר למאבטח, אך לדבריו הוא לא היה צריך להוביל אותו למקום הזה. "גם אם הרמתי את הקול על המאבטח הוא לא היה אמור לגעת בי או להדוף אותי. שמעתי את האחראי על המאבטחים אומר שמותר למאבטח להשתמש כלפי בכוח, אבל לא מותר לו להדוף אותי בצורה כזאת".
מבית החולים שיבא תל השומר ציינו כי מזרחי היה ללא מסיכה על הפנים וכי לא ניתן לו להיכנס למיון מאחר ומטופלת כבר הייתה עם מלווה אחד, בהתאם לנהלים בימי הקורונה. כמו כן, מסרו כי "מרכז הרפואי שיבא בתל השומר רואה בחומרה רבה כל גילוי אלימות ותוקפנות. צוותי הרפואה השונים עובדים לילות כימים ובמיוחד בצל התמודדות עם מגפת הקורונה, בתנאים מורכבים בהקרבה ומסירות אין קץ. כבוד וסובלנות הם דרכנו, ואנו מצפים מכל אחד, בכל מצב, לנהוג כך".
פורסם לראשונה: 12:28, 12.08.20