בשורות טובות לשוחרי הקולנוע: מארגני פסטיבל הקולנוע חיפה הודיעו היום (ב') כי הוא יתקיים בחול המועד סוכות במהדורה מצומצמת, ובכפוף למגבלות משרד הבריאות.
הפסטיבל, ה-36 במספרו, ייצא לדרך ב-3 באוקטובר ויציג במשך שבוע ימים כ-60 סרטים מהארץ ומהעולם. לצד המהדורה המקוונת של הפסטיבל, יתקיימו גם הקרנות באולמות הסינמטק ובאודיטוריום, בגן הסינמטק תחת כיפת השמיים ובמתחם מיוחד בכניסה לחיפה, Safe & Sound, שפועל בקפסולות של עד שמונה מקומות בשורה, ובו יתקיים אירוע הפתיחה החגיגי.
2 צפייה בגלריה
הדמייה של פסטיבל חיפה
הדמייה של פסטיבל חיפה
הדמייה של המתחם החדש בפסטיבל חיפה
(. )
בכך, פסטיבל חיפה מסתמן כאירוע הקולנועי הראשון הגדול שייערך באופן פיזי בתקופת הקורונה בישראל. זאת לאחר שפסטיבל ירושלים נדחה לחודש דצמבר, ופסטיבל דוקאביב מתקיים בימים אלה במהדורה מקוונת.
בהודעה לתקשורת, מסרה מנהלת הפסטיבל, פנינה בלייר, כי "למרות הזמן הקצר העומד לרשותנו, החלטנו להתגייס ולהפיק מהדורה מיוחדת זו של הפסטיבל כהבעת אמון בקהל המסור שלנו וחשיבות השמירה על ההמשכיות והמסורת של אירוע תרבותי וקולנועי החשוב לעיר חיפה בפרט, ולשוחרי הקולנוע בכלל. תעשיית הקולנוע בישראל עוברת תקופה קשה ואנו מבקשים להביע, בקיומם של תחרויות הקולנוע הישראלי ואירועי התעשייה, עידוד ותמיכה ביוצרים ובצוותי ההפקה, שקולם נדם מזה חודשים רבים".
2 צפייה בגלריה
מתוך: " זו לא קבורה, זו תחייה"
מתוך: " זו לא קבורה, זו תחייה"
מתוך: " זו לא קבורה, זו תחייה"
(צילום מסך)
הקורונה שיתקה את עולם הקולנוע בחצי השנה האחרונה, ובתוך זה את הפסטיבלים הבינלאומיים שמהווים בסיס לפסטיבל החיפאי, אבל מארגניו הצליחו בכל זאת לבנות תוכנייה שתתפרסם בקרוב. עם הסרטים המסקרנים שצפויים להגיע לעיר הצפונית ניתן למנות את "זו לא קבורה, זו תחיה", סרט אפריקאי שהוקרן בפסטיבל סאנדנס האחרון; Summertime, סרטו השני של קרלוס לופס אסטרדה ("בליינדספוטינג") שעוסק בעולם הספוקן וורד בלוס אנג'לס; "שנת הסלינג'ר שלי" שפתח את פסטיבל ברלין ו"דאו. נטאשה" שעורר הדים באותו פסטיבל.