הוא מתקשה להגיד את זה בקול רם, אבל ההסגר עושה לשלומי שבת קצת טוב. "אני לא רוצה להראות לאנשים שטוב לי מהמצב הזה", אומר הזמר בחיוך, "אבל יש לי פתאום כל כך הרבה זמן פנוי ליצור, להלחין, לחשוב, אני מאוד מתרגש מזה שאני לא ממהר לשום מקום. אני מרגיש שהכל בסדר כזה, אף אחד לא סובל ממני שאני מאחר להופעה או מחכה לי למטה. יש בזה משהו מרגיע. אבל השאלה הגדולה היא - כמה זמן זה יימשך, לא טוב שיהיה יותר מדי".
2 צפייה בגלריה
שלומי שבת
שלומי שבת
שלומי שבת
(צילום: אלי סגל)
אתה מרגיש שהזמן הזה עושה טוב ליצירה שלך? "זה הופך אותי ליותר יצירתי, בטח. אין יותר טוב מהתקופה הזאת בשביל להלחין ולכתוב, ובכלל לחשוב איך יישמע השיר מבחינה הפקתית ומבחינה מוזיקלית. לא נעים שנשמע כאילו ממש כיף לי אבל התשובה היא חד משמעית כן. כשאני לא ממהר לשום מקום ואני יודע שלא מחכים לי - זה הופך אותי ליותר טוב".
שבת בן ה-65 שנמצא בקבוצת סיכון לפי הוראות משרד הבריאות כמעט ולא יצא מהבית בשלושת השבועות האחרונים. "יצאתי להופעה פעם בזאפה, ועכשיו פעם ראשונה שאני יוצא לחזרה לאירוע התרמה פותחים לב ברשת", הוא מסביר, "אבל חוץ מזה לא יצאתי. יש מי שדואג לי, אני לא יודע אם 'מפחד' זאת המילה הנכונה, אבל אני כן מודאג. כי אנחנו מתחילים לראות שגם חבר'ה צעירים נדבקים והולכים לעולמם. זה לא רק לאנשים מבוגרים, וזה עצוב ומדאיג".
חוץ מהיצירה, איך אתה מעביר את הזמן בבית? "יש לי שעתיים וחצי-שלוש ביום שאני מעביר בברכות לחיילים ואנשים שנמצאים בבידוד - לזוגות שהחתונה בוטלה, לימי הולדת, לבר מצוות וכל האירועים. אז אני יושב כל יום ומקליט את זה, שתדע שלאנשים יש היום גם בקשות ספיישל - תשיר לי שיר הם מבקשים. אז אני שר להם. לפעמים זה שירים שאני בעצמי לא זוכר שהוצאתי, והם זוכרים. אז אתה יודע מעבירים את הזמן".
לפני כמה ימים סרטון שהעלה שבת, כשנכדיו וילדיו באו לבקר אותו מתחת לבית, ריגש רבים ברשתות החברתיות. "הריגוש האמיתי היה להבין כמה אתה באמת חשוב להם, בכל זאת, הם הגיעו מרחוק, במזג אוויר לא טוב, היו רוחות באותו יום. יש דברים טובים במגיפה הזאת".
מה תעשה בליל הסדר? "אני אחגוג עם גרושתי הגיטרה, מה אני יכול לעשות?"
עצוב מזה? "שמע, אנחנו נעשה את השיחה המשפחתית באפליקציית זום. גם היום אנחנו מדברים שלוש פעמים ביום דרך המסך, אבל לנכדות אין סבלנות לעמוד מול הפלאפון והן בורחות, זה לא אותנטי. מאוד קשה לי לראות את הנכדות והילדים וגם ליל הסדר יהיה עצוב קצת, אבל כל החיים חגגנו והכל היה טוב אז צריך לחשוב חיובי. העם שלנו מחובר - המצב עצוב, אז ליל סדר אחד לא נעשה ביחד, אוקיי, אבל הרבה יותר עצוב שאנחנו מאבדים חיים של אנשים. אני חושב שעל פעם אחת שלא נעשה ליל סדר גדול אלוהים יסלח לנו".
2 צפייה בגלריה
שלומי שבת
שלומי שבת
זמן טוב ליצור ולחשוב
(צילום: שלומי פינטו)
את אחת ההופעות היחידות שלו בתקופה הזאת, שבת יעשה ביום שני הקרוב בערוץ רשת במסגרת ערב ההתרמה "פותחים את הלב", לעמותת פתחון לב. שבת יעמוד במרכזו של הערב ויארח אמנים נוספים. "זה מאוד מרגש אותי", הוא מספר, "סוף סוף מרגשים אותי ולא אני אחרים (צוחק). זה כבוד גדול בשבילי שבחרו בי להוביל את הערב הזה, אני שמח וגאה על כך".
במקביל הוא עובד על האלבום החדש שבו הוא מארח חברים, המשך לשני האלבומים המצליחים מהעשורים הקודמים. "עשיתי את שני האלבומים הקודמים ועכשיו אני עושה מספר שלוש, אני מרגיש כמו רמבו. זו גאווה בשבילי שאני יכול לארח אמנים בסדר גודל כזה שאני עדיין לא יכול לחשוף. הסנונית הראשונה הייתה השיר עם אליעד שמוביל את ההשמעות בתחנות הרדיו, וזה משמח".