אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ייפתחו הערב (ב') בשעה 20:00, בשידור ישיר של הטקס הממלכתי השנתי מ"יד ושם" שבירושלים. כנהוג, במהלך הערב וביום שלמחרת ישודרו סרטים ותוכניות שיספרו את סיפורי השואה מזוויות שונות, והערוצים המסחריים ישדרו ללא פרסומות. הנה כמה תכנים מערוצים נבחרים:

כאן

שני, 21:15, "רעב - מחתרת גטו ורשה": סרט דוקומנטרי על סיפור גבורתם של רופאי ורשה, שניהלו מחקר על הרעב בתקופת השואה.
שני, 22:11, "סליחה על השאלה": יום הזיכרון לשואה ולגבורה דרך עיניהם של הדור השני והשלישי של ניצולי השואה, שמדברים בגילוי לב על סיפורי השואה שלהם.
שלישי, 21:15, "הייתם צריכים להיות שם": הקומיקאי טל פרידמן בשיחות עם ניצולי שואה, על תיאטרון סאטירי, בדיחות וההומור אל מול מחנות ההשמדה.


קשת

שני, "בכל זאת אינני נפרד": מופע מוזיקלי ממועדון הזאפה בהנחיית חיים אתגר ובהשתתפות אמנים בהם עמיר בניון, ירדנה ארזי, עדן אלנה ועוד.
שני, "זיכרון בסלון": ניצולת השואה חנה גופרית, שהסתתרה יחד עם אמה בדירת מסתור בפולין, תשתף את סיפורה בשיחה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, מרים פרץ, אדיר מילר, ריטה וסיון רהב מאיר.

רשת

שני, 21:30, "הגבורה": סיפורם של ארבעה לוחמים יהודים - ישראל רודינסקי, אברהם מיכאל גרינזייד בני ה-93, ברוך שוב בן ה-95 ושלום מגיד בן ה-96 - שנלחמו לצד בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, איבדו את משפחתם והחליטו להתגייס לצבא האדום ולהילחם נגד הגרמנים. סרטה של הבמאית ציפי ביידר.
שני, 22:16, "לכך אני מקווה": סיפורה של חברתה של אנה פרנק, חנה פיק גולסר.

HOT8

שני, 16:05, "שינדלר: הסיפור האמיתי": פיענוח דמותו של חסיד אומות העולם, אוסקר שינדלר. הסרט יצא לראשונה בשנת 1983, וכעת מחודש באיכות HD.
שני, החל מ-17:00, "המלחמה של היטלר": סדרה בריטית בת 6 פרקים שכוללת את מהלכי המלחמה שנקט הרודן הנאצי כדי להגשים את מטרתו להפוך לגרמניה למעצמה.
שני, 22:25, "אושוויץ בצבע": סרט בריטי של הבמאי דיוויד שולמן, במסגרתו נצבעו ועובדו מחדש תמונות שחור-לבן ממחנה ההשמדה. בנוסף, מוצגות עדויות של 16 ניצולי שואה שחולקים את סיפור הישרדותם מעורר ההשראה. הסרט מחולק לשני חלקים.
- ערוץ HOT VOD young יעלה קטגוריה עם תכנים מיוחדים להתייחדות עם זכר השואה עבור הילדים.
3 צפייה בגלריה
אושוויץ בצבע
אושוויץ בצבע
מתוך "אושוויץ בצבע"
(Serge Klarsfeld/Lily Jacob-Zelmanovic Meier, מתוך הגרדיאן)

yes

שני, 21:30, ערוץ yes3 וב-VOD, "המוביל": הסרט, שייצג את לטביה בטקס האוסקר, מביא את סיפור חייהם האמיתי של חסידי אומות העולם יאניס ויוהאנה ליפקה, שסייעו להצלת עשרות אנשים תוך סיכון חייהם.
שני, 21:00, ערוץ yes1 וב-VOD, "ילדי וינדרמיר": מבוסס על סיפור אמיתי של קבוצת ילדים ניצולי שואה שמגיעים לאזור האגמים בבריטניה של אחרי מלחמת העולם השנייה ומתחילים להשתקם בעזרת פסיכולוג ילדים. לאחר הסרט, ישודר בערוץ yes דוקו הסרט התיעודי "ילדי ווינדרמיר: במילותיהם".
שני, 21:00, yes דוקו, "אושוויץ בצבע".
שלישי, 22:00, yes דוקו וב-VOD, "הנרי דאומן: להסתכל מלמעלה": סיפורו של הצלם היהודי ניצול השואה, שתיעד בעדשת מצלמתו את האירועים הגדולים ביותר בהיסטוריה האמריקאית, אך נושא עמו לא מעט זיכרונות קשים מעברו בצרפת. במהלך הסרט חוזר דאומן אל הדירה בפריז ממנה ברח עם אמו בגיל 6, רגע לפני שהנאצים שלחו אותם לרכבות.
בנוסף, ישודרו סרטים שונים על השואה ומלחמת העולם השנייה בהם "הפסנתרן", "נער הקריאה", "החיים יפים" ועוד.

סלקום tv

ערוץ עדויות חדש בשיתוף "יד ושם" יעלה לאוויר, ובו עדויות מלאות של ניצולי שואה. הערוץ ישדר החל מערב יום השואה למשך יומיים.
בנוסף ישודרו סרטים כמו "החטאים", "החוב", "פתיחת עונת הציד", "הפסנתרן", "אושוויץ בצבע", "טרנזיט", "ילדי ווינדרמיר: במילותיהם", "ברגן בלזן" ועוד.

פרטנר

בערוץ הסרטים ובשירות ה-VOD ישודרו סרטים שונים כמו "גיבורי הדגל", "האישה בזהב", "נער קריאה", "המירוץ", "איש המסילה", "הסרבן" ועוד.
3 צפייה בגלריה
מתוך "האישה בזהב"
מתוך "האישה בזהב"
מתוך "האישה בזהב"