עיתונאי "הארץ" רועי צ'יקי ארד השעה את עצמו בעקבות טענות על יחסים עם קטינות, כך הודיע אמש (ד') בחשבון הפייסבוק שלו. ארד כתב כי בתחקיר שערך עליו "המקום הכי חם בגיהינום", עלו "אמירות קשות מאוד על מין עם קטינות בראשית האלפיים, כשהייתי בתחילת שנות העשרים שלי, ויחסים במצב שכרות לאחר מכן".
פרס לעבודתו כעיתונאי, ארד הוא גם משורר פעיל, שייסד ועורך את כתב העת הספרותי "מעין". בפוסט שפרסם הוא הוסיף כי "בעקבות התחקיר, הודעתי למעסיקיי על הפסקה מיידית של עבודתי ב'הארץ'. כמו כן, מצאתי מחליפה בניהול עמותת מעין שתפעיל את כתב העת בלעדי". לציבור הרחב הוא ידוע גם מימיו בלהקת "פינג פונג", שייצגה את ישראל באירוויזיון בשנת 2000 עם השיר "שמייח".
2 צפייה בגלריה
רועי צ'יקי ארד
רועי צ'יקי ארד
רועי צ'יקי ארד
(צילום מסך מתוך חשבון היוטיוב "סופרים קוראים")
"גם אם אני לא זוכר את הדברים המתוארים, לבי נשבר ויוצא אל הנשים שנשאו לפעמים שני עשורים שלמים תחושות עכורות כל כך בנוגע אלי. טוב שהמוגלה פרצה החוצה. אף שלא היה בי זדון, העיוורון הוא דבר לא פחות נורא. אני מתבייש בעצמי. גם אם הודות למאבק נחוש, היחס לנשים השתנה מהתקופה המתוארת במרבית העדויות בכתבה, למין הגברי ולי נותרה עוד עבודה רבה על עצמנו עד שנשים יוכלו לחיות בביטחון, בכבוד ובשוויון, וכדאי לציין יוזמות חיוניות לשמירה על מרחב בטוח לנשים בחיי הלילה כמו עמותת 'לילה טוב', שהלוואי והיו פועלים אז".
עוד כתב ארד כי הוא "מבקש סליחה מכל אישה שהרגישה אי פעם שפגעתי בה. כמי שביקש להפוך את העולם לרע פחות ואף לטוב יותר, שחשב את עצמו כמקדם נשים ואפילו עומד בצד הנשים – אני חש ככישלון. כל מאבקיי הרושפים וכתבותיי החברתיות נראים לי כרגע כמו בדיחה גרועה מול הצער הגדול הזה.
"ציבורית, אבל גם אישית, לא אוכל להמשיך בעסקיי כרגיל כשעננה כהה כזו מרחפת על ראשי, נוגסת בנשמתי. איך אוכל עכשיו לפרסם שירים, להופיע בבגדים מצחיקים או לכתוב כתבות? למרבה הצער, אי אפשר לצעוד בזמן לאחור. כדי לא להישאר רק במילים יפות, אני לוקח עצירה מוחלטת לזמן בלתי מוגבל של כל פעילות, ויוצא לנידוי-עצמי וחשבון-נפש".

העדויות: "הייתי מאוד קטנה. והוא ידע את זה"

בתחקיר, שפרסמה העיתונאית שרון שפורר, מובאות עדויות של מספר נשים המתארות את יחסיהן עם ארד, החל מראשית שנות -ה-2000 ועד לפני מספר שנים. א' מתארת אירוע שקרה לפני כ-12 שנים. "אני בת 36 היום. זה קרה כשהייתי בת 14. הוא היה אז ב'פינג פונג'", היא מספרת בכתבה. "הייתה פעם שהוא הזמין אותי לבוא לגג אליו לראות שקיעה וממש התרגשתי. אמרתי לחברות שלי בטח נראה שקיעה נשמע לאונרד כהן ונתנשק. התלהבתי והגעתי. חשבתי שאני יודעת מה אני עושה וזה סופר קול. עליתי ודפקתי בדלת. הדלת הייתה פתוחה והוא שכב עם חלוק והחזיק את איבר המין שלו ביד. בלי להגיד כלום. הוא לקח לי את הראש וזה כאילו היה ברור מה הוא מצפה שאני אעשה בסיטואציה הזו. זו הייתה פעם ראשונה שראיתי איבר מין של גבר ושמצצתי למישהו. הייתי מאוד קטנה. והוא ידע את זה".
גם ב' חושפת בתחקיר את אשר אירע לה עם ארד, כשהייתה רק בת 16. "הייתי בת 16 כשזה קרה, ב-2003. באותה תקופה התחלתי לצאת עם חברה לבר באלנבי שקראו לו הפרילנד. התלהבנו מזה שמכניסים אותנו לשם. אף פעם לא בדקו לנו תעודות זהות. ערב אחד עמדנו שם, אני והחברה וצ'יקי וחבר שלו שעסק אז בקולנוע. החבר היה מעוניין בחברה שלי והיא לשמחתי הרבה לא נתנה לו בסוף את הטלפון שלה. הוא ידע מיד בת כמה אני. חשוב לי להבהיר את זה. לא רק שאמרנו בנות כמה אנחנו, אלא שאני גם זוכרת שהוא התייחס לגומיה שהיתה לי על פרק כף היד ואמר שזה מסגיר את זה שאני ילדה כי רק ילדות שמות גומיה ככה. בעקבות הערב נוצר איזה מין קשר של התכתבות בינינו וקבענו להיפגש".
2 צפייה בגלריה
יוצא לחשבון נפש. ארד
יוצא לחשבון נפש. ארד
יוצא לחשבון נפש. ארד
(צילום: אייל לבקוביץ')
"הוא אמר לי שהוא לא רוצה שיראו אותנו ביחד כי אני קטינה וביקש שנעלה אליו הביתה. כילדה בת 16 לא חשבתי שיש כאן באמת סכנה. חשבתי לעצמי שזה יהיה מצחיק ויהיה לי סיפור לחברות ולא חשבתי שיש לי מה לחשוש ממנו ולא התכוונתי לעשות איתו שום דבר... הוא נשכב על המיטה והסתכל עליי והתחיל לנסות לשכנע אותי להצטרף אליו למיטה. זה היה לי לא נעים והמשכתי לעמוד ליד הדלת. באיזה שלב הוא ניגש אליי וסובב אותי עם הפנים לקיר ונצמד אלי מאחורה והתחיל למשש אותי. לא זוכרת כמה זמן זה ארך. אולי דקה או שתיים. קפאתי. לא ידעתי כל כך מה לעשות. אני אפילו חושבת שעדיין אולי הייתי עם המטריה והמעיל".
היא ממשיכה: "זוכרת שזה הרגיש לי מביך ומאיים... ואז בשלב הזה שבו הוא הצמיד לקיר הצלחתי איכשהו להשתחרר ממנו. סוג של דחפתי אותו. אני כבר לא כך כך זוכרת כי אני לא בטוחה שהוא תפס אותי עד כדי כך חזק או הפעיל כח. אבל השתחררתי ופתחתי את הדלת וחושבת שמלמלתי משהו על זה שאני צריכה ללכת. רצתי למטה והוא צעק לי תוך כדי כך. מה את בתולה. בטון מאוד מזלזל. בטון של מה הבעיה שלך".
פורסם לראשונה: 22:54, 09.09.20