הסופר הברזילאי פאולו קואלו הודיע כי יגנוז את ספר הילדים שכתב במשותף עם שחקן הכדורסל קובי בראיינט, שנהרג בתחילת השבוע בהתרסקות מסוק. לדבריו, ללא תרומתו של בראיינט "הספר יאבד את מהותו", ועל כן בכוונתו למחוק את הטיוטה שבידיו.
2 צפייה בגלריה
קובי בראיינט
קובי בראיינט
קיווה לעודד ילדים מעוטי יכולת. קובי בראיינט
קואלו, סופר רב מכר שספרו המוכר ביותר הוא "האלכימאי", ספד לספורטאי: "היית יותר משחקן נפלא. למדתי הרבה מהעבודה איתך".
הקשר בין השניים נוצר בחודש אוגוסט האחרון, כשבראיינט פנה לקואלו והציע שישתפו פעולה. הסופר השיב "מתי שתרצה" - והפרויקט יצא לדרך. בריאיון לסוכנות הידיעות איי.פי סיפר כי בראיינט קיווה שהספר יראה ילדים מעוטי יכולת שביכולתם להתמודד עם מצוקות באמצעות ספורט. לדבריו, הוא קיווה שהספר יהווה "דוגמה חיובית" עבור ילדים שמגיעים מתנאי פתיחה דלים".
2 צפייה בגלריה
פאולו קואלו
פאולו קואלו
פאולו קואלו
(צילום: Vittorio Zunino Celotto, Gettyimages)
"פגשתי אותו מספיק פעמים בשביל להבין שספורט הוא לא הדבר היחיד שמעסיק אותו, ולא הכל סובב סביב תחרות", הוסיף. לדבריו, "מותו הטרגי חשךף עד כמה הוא היה חשוב לכל העולם, ולא רק בארצות הברית. אנחנו נשוחח על המורשת שלו עוד הרבה שנים, מעבר לפעילותו הספורטיבית".
כעת, כאמור, פרסום הספר נדחה עד להודעה חדשה - וככל הנראה, לעד - וזאת בניגוד לבקשת מעריציו של השחקן, שקואלו ישלים את הפרויקט כמחווה. "אולי יום אחד עוד אכתוב על הדברים שלמדתי מקובי ועל כמה שהוא היה גדול מהחיים, אבל ספר הילדים הזה כבר לא הגיוני יותר", אמר.