תוכנית הטלוויזיה של אלן דג'נרס נמצאת תחת חקירה של וורנר מדיה בעקבות עדויות של עובדי עבר, המספרים על "סביבת עבודה רעילה", גזענות ואיומים. כך מדווחים הבוקר (ג') כלי התקשורת בארצות הברית.
מקור סיפר לאתר "וראייטי" כי בכירים בהפקה שלחו בשבוע שעבר הודעה לעובדים על כך שיצרו קשר עם מחלקת משאבי האנוש וחברת צד-שלישי, שיראיינו עובדים מההווה ומהעבר בנוגע לתחושות שלהם מהעבודה על הסט.
2 צפייה בגלריה
אלן דג'נרס
אלן דג'נרס
אלן דג'נרס
(צילום: AP)
הצעד מגיע בעקבות פרסומים מהחודשים האחרונים של "וראייטי", העוסקים ביחס לעובדים בזמן סגר הקורונה, ושל אתר "באזפיד", שראיין באנונימיות 10 עובדי עבר מהתוכנית על חוויותיהם מהסט. מהדיווחים עולה תמונה של "סביבת עבודה רעילה", מלאה באיומים ובהפחדות. עוד סופר ב"באזפיד" כי עובדים שחורים התלוננו על התנהלות גזענית (כמו בלבול בין שתי עובדות שחורות שהגיעו עם תספורת דומה) ואמרו כי חששו מפעולות תגמול במידה ויתלוננו. אחרים טענו כי פוטרו לאחר שלקחו ימי חופשה בעקבות מחלה או עבור לוויות של בני משפחה.
בעוד שרוב חברי הצוות האשימו את המפיקים ואת שאר המנהלים הבכירים ב"אווירה רעילה באופן יומיומי", אחרים אף ציינו שקיבלו הוראות מהמנהלים הישירים שלהם לא לפנות לדג'נרס במידה וייתקלו בה במשרדים. עובד אחד טען כי מאחר ודג'נרס היא זו ששמה שמופיע בטייטל התוכנית, "עליה לקחת יותר אחריות". דג'נרס טרם הגיבה לטענות, ודוברים מטעם התוכנית והאחים וורנר סירבו להגיב.
2 צפייה בגלריה
אלן דג'נרס
אלן דג'נרס
אלן דג'נרס
(צילום: AP)
בתגובה לדברים שפורסמו בזמנו ב"באזפיד", מפיקי התוכנית פירסמו הצהרה משותפת: "במהלך כמעט שני עשורים, 3,000 פרקים והעסקת יותר מ-1,000 עובדים, שאפנו ליצור סביבת עבודה פתוחה, בטוחה ומכילה. אנחנו שבורי לב ומצטערים לגלות שאפילו אדם אחד במשפחת ההפקה שלנו חווה חוויה שלילית. זה לא מי שאנחנו ולא מי שאנחנו שואפים להיות, וזו לא המשימה שאלן ייעדה לנו. חשוב לציין, האחריות היומיות בתוכנית של אלן היא לחלוטין עלינו. אנחנו לוקחים את ההאשמות ברצינות ומבינים, כפי שרבים אחרים בעולם לומדים, שאנחנו צריכים לשאוף לפעול בצורה טובה יותר, אנחנו מתחייבים לפעול בצורה טובה יותר ונפעל בצורה טובה יותר".
על אף שטענות העובדים כלפי דג'נרס עצמה היו מינוריות, במרץ האחרון פורסמו ברשתות סיפורים מפי אנשים שלדבריהם סבלו מיחס לא נעים ממי שידועה באמירה "היו נחמדים אחד לשני". גולש אחד סיפר כי הכותבת הראשית של התוכנית, קארן קילגריף, עבדה עבור אלן במשך חמש שנים, וכיוון שסירבה לשבור שביתה בזמן שביתת התסריטאים בהוליווד - היא פוטרה ו"אלן לא דיברה איתה מאז". אחרים סיפרו על משטר קשוח שהנהיגה דג'נרס, העידו כי גם עליהם נאסר לפנות אליה ישירות וסיפרו על כך ששנאה לראות את האורחים המפורסמים שלה משוחחים עם העובדים.