ללא פתיחתם של אולמות המופעים, המשבר בעולם התרבות רק הולך ומעמיק. אך יחד עם תחושת אי הוודאות הנוראית המרחפת מעל המוזיקאים, הרקדנים, השחקנים ואמני הפרפורמנס בישראל, ישנה גם תחושת סולידריות ותושייה וחיפוש מתמיד אחר מקומות אלטרנטיביים להופיע בהם. כך נולד לו פרוייקט האקווריום, המארח אמנים שונים בלובי השקוף של מרכז ענב לתרבות בגג גן העיר בתל אביב, ומזמין עוברים ושבים לצפות בחזרות הפתוחות שלהם, ללא תשלום, ותוך שמירה על נהלי משרד הבריאות.
אמש (ד') הופיעו באקווריום להקת המחול ענבל, אורן ברזילי ותומר שרון. צפו בקטעים
מאז תחילת הפרויקט, שנולד כשיתוף פעולה בין מרכז ענב לבין בית פרסקו למחול ותרבות ומתקיים כבר שלושה שבועות, הופיעו באקווריום להקת התבלינים, איה זהבי פייגלין, סיון טלמור, ג'ימבו ג'יי, פרסקו, גל דה פז, אוהד חיטמן, הזאבות, ענת מלמוד ועוד. למעשה, זהו הסבב השני של הפרויקט, שהתקיים לראשונה באוגוסט ובספטמבר בבית פרסקו למחול בתחנה המרכזית, בשיתוף עיריית תל אביב.
יורם כרמי, המנהל האמנותי של בית פרסקו למחול ותרבות ובין שותפי הפרויקט, אומר: "האמנות והאמנים נעלמים אל החדרים האחוריים ובו בזמן נלחמים על זכות הקיום, על צביונה התרבותי של המדינה ועל פרנסתם". על פי כרמי, "האקווריום נוצר כדי להביא את המתרחש בחדרי הסטודיו, החזרות והאולפנים אל המרחב הציבורי ואל קדמת התודעה", והוסיף: "תרבות לא נוצרת יש מאין. לפני פתיחת המסך, עשרות יוצרים ותומכי יצירה עובדים קשה כדי לקיים את התענוג המתקרא 'תרבות'. לא ניתן לקשיי התקופה לעצור אותנו".
1 צפייה בגלריה
אורן ברזילי ב"אקווריום"
אורן ברזילי ב"אקווריום"
אורן ברזילי מופיע באקווריום
(צילום: עידו ארז)
"האקווריום" פועל מדי שבוע בימים רביעי עד שישי בשעות 22:30-19:30 ובשבתות מתקיימות חזרות למופעי ילדים החל מהשעה 17:00.