"'חינוך מיני' לא עושה גלוריפיקציה למציאות. כשאנחנו מציגים סצנת מין, אנחנו מנסים להראות את הרגעים הכי מביכים והכי לא נינוחים שיש. אנחנו לא מראים סקס מדהים! אנשים רוצים לראות משהו מציאותי ולא סצנת מין בה כולם עדיין לבושים".
הסדרה "חינוך מיני" עלתה בנטפליקס בינואר לפני שנה, והפכה תוך זמן קצר לסנסציה ברחבי העולם, כשזכתה לעשרות מיליוני צפיות כבר בחודש הראשון לשידורה, ובמקביל - ובאופן נדיר למדי - לתשבוחות המבקרים, שהתמוגגו מהכנות הבלתי מתפשרת של הסדרה הבריטית על גיל ההתבגרות. לא עוד צעירים יפים וחסרי דאגות דוגמת "בוורלי הילס" או "גוסיפ גירל", אלא שחקנים שנראים כמוני וכמוך, שמדברים על הדברים הכי אמיתיים בצורה גרפית ולעיתים כואבת. שורה תחתונה: גיל ההתבגרות כפי שמעולם (אבל באמת) לא ראיתם.
הסדרה מתרחשת בבית ספר תיכון שנמצא בעיירה בריטית מודרנית, ומתמקדת באוטיס, נער חנון ובתול שסובל מבעיות מיניות (לאורך העונה הראשונה הוא לא מצליח לאונן למשל) בגלל אימו (אותה מגלמת ג'יליאן אנדרסון), מטפלת מינית סקסית למדי שמחליפה בני זוג כמו גרביים. אוטיס חובר למייב, ה"תלמידה הרעה" של השכבה, והשניים פותחים קליניקה לייעוץ מיני לחבריהם לספסל הלימודים.
3 צפייה בגלריה
Sex Education
Sex Education
מתוך העונה השנייה של "חינוך מיני"
(באדיבות נטפליקס)
התגובות לעונה הראשונה היו מעולות, והציפיות מהעונה השנייה גבוהות מאוד. "אני חושב שהתוכנית הצליחה לאזן הומור ודרמה בצורה טובה מאוד, וליצור דמויות שמרגישות אמיתיות כל כך, חיוניות, עם רבדים, מצחיקות ושניתן להזדהות איתן", אומר אסא באטרפילד, שמגלם את אוטיס, בריאיון לקראת העונה השנייה ל-ynet. "אני חושב שאנשים פשוט העריכו את ההומור ואת הכנות בה אנחנו מתארים סקס, כמה זה מביך ומכוער ומצחיק, ואף פעם לא התביישנו בזה. זה דבר די נדיר".
השחקנית איימי לו ווד, שמגלמת את איימי גיבס, אחת הנערות הפופולריות בבית הספר שמפתחת ידידות לא צפויה עם מייב, מסכימה עם באטרפילד ומוסיפה: "הסדרה מאוד כנה וזה גורם לאנשים להרגיש שרואים אותם ושהם לא לבד". פרט לכך, לטענתה, כל אחד יכול להזדהות עם העלילה, היות והיא לא מכוונת לקהל ספציפי.
"חינוך מיני" נתנה זמן מסך לנושאים שעד לאותו רגע, גם אם היו בשיח הציבורי, לא קיבלו במה מרכזית כל כך. כבר בפרק הראשון של העונה הקודמת גילינו שאוטיס לא יכול לאונן ואדם (הבריון של בית הספר) לא מצליח להגיע לאורגזמה בקיום יחסי מין, ובהמשך העונה עלו מקרים נוספים כמו נערה שרוצה לאבד את הבתולים בכל מחיר ואחרת שרוצה לקיים יחסי מין אוראליים, אך סובלת מרפלקס הקאה ועוד.
3 צפייה בגלריה
Sex Education
Sex Education
פטרישיה אליסון וטניה ריינולדס
(באדיבות נטפליקס)
דברים השתנו מאז ימי התיכון שלכם? "לא היה לי טינדר כשהייתי בת 16", אומרת פטרישיה (טריש) אליסון, שמגלמת את אולה בסדרה, ומוסיפה כי הדור הצעיר חשוף לפורנוגרפיה כל הזמן - ונכון שלא מדובר במשהו חדש, אך הוא בהחלט קיים בעוצמות גבוהות מבעבר. "אנחנו מוצפים בוויזואליה של איברים אינטימיים בכל מקום, וכשאנשים רואים 'חינוך מיני', אנחנו לא מייפים את המציאות. אנחנו מנסים להציג את הרגעים הכי מביכים והכי לא נינוחים שיש".
כשנשאלו אם היו רוצים לחזור לחוויית התיכון שלהם, הם אומרים פה אחד שלא היו רוצים לעבור את החוויה פעם נוספת, והשחקן קידר וויליאמס סטירלינג שמגלם את ג'קסון בסדרה, התלמיד והשחיין המצטיין, אף מבהיר כי התיכון היה בזבוז זמן עבורו. "תראי איפה אני היום ובמה אני עובד ומה עשיתי בתיכון? לא הייתי צריך להיות שם".
3 צפייה בגלריה
Sex Education
Sex Education
(באדיבות נטפליקס)
הסדרה מדברת על מיניות, בריונות, דימוי גוף... זה עוזר ליצור שיחה שלא הייתה שם בעבר? "אני שומעת אנשים מדברים בצורה חופשית יותר כשהם משתמשים בתוכנית כדרך לדבר על הבעיות שלהם", אומרת לו ווד, ומדגימה: "ראיתי ב'חינוך מיני' שלאדם יש...", זה כמו שמישהי תגיד 'לחברה שלי יש בעיה', ובעצם היא מדברת על עצמה. זו דרך ממש טובה לדבר על זה", היא אומרת ומסכמת: "זה שינה את השיחות שלי עם חברותיי ועם משפחתי".
זה גם נותן מקום לשיחה על נושאים נשיים יותר בהוויה שלהם, כמו הפלות, שיימינג, פורנו נקמה. "בהחלט, כשזה נוגע לנשים, סקס זה הרבה יותר טאבו. הרבה יותר 'אנחנו לא מדברים על דברים כאלה'".
טניה ריינולדס, שמגלמת בסדרה את לילי, נערה שמנגנת על חליל, כותבת ספרות אירוטית על חייזרים ומנסה לאבד את בתוליה לכל מי שיסכים לקחת אותם, מחזקת אותה ומוסיפה: "תמיד יש לחץ על צעירים להיראות בצורה מסוימת, להיות אנשים מסוג מסוים, לעשות סקס", ולכן, היא מדגישה, אין ספק בכלל שהרשתות החברתיות הרבה יותר קשות לבני נוער היום. "הגישה שלנו לכמות תוכן אינסופית, מקשה על צעירים". "גם איך שאנחנו משתמשים בטלפון הנייד שלנו בזמן סקס היום השתנה כל כך הרבה, וצריכים לדבר על זה", מוסיפה אליסון.
העיסוק הבלתי פוסק במיניות בסדרה, כמו העובדה שמדובר בשחקנים צעירים וברובם לא מנוסים, גרם להפקה לשכור "מדריכת אינטימיות" בעונה הראשונה, שתדרכה את השחקנים בסצנות המורכבות. "סצנות אינטימיות הן תמיד קצת משונות" מודה באטרפילד, "אבל כשחותמים להשתתף בסדרה הזו, יודעים למה נכנסים, וכולנו באנו מוכנים" ולו ווד מוסיפה: "אני לא צריכה מדריכת אינטימיות בייבי, ראית את העונה הראשונה?"