אחרי הפסקה של חצי שנה, התזמורת הפילהרמונית חזרה אמש (א') לבמה, בשתי הופעות שהתקיימו במקביל בהיכל התרבות בתל אביב ובבנייני האומה בירושלים.
על פי הנחיות משרד הבריאות והתו הסגול, התזמורת חולקה לשתי קפסולות נפרדות, ועל כל אחת ניצח מנצח אחר. הקהל שהגיע נדרש למדוד חום, לעטות מסכה ולשמור על ריחוק חברתי באמצעות מושב ריק בין יחידים או קבוצה המשתייכת לאותו בית אב.
(צילום: באדיבות התזמורת הפילהרמונית הישראלית)

בתוכנית המקורית, שני הקונצרטים היו אמורים להתקיים מול קהל של 1,000 איש, אך כיוון שתל אביב הפכה מעיר ירוקה לצהובה על פי תוכנית הרמזור של גמזו, נאלצה התזמורת לצמצם את המופע ל-600 איש, ובירושלים - המוגדרת כעיר כתומה, המופע התקיים מול 250 איש בלבד.
בקונצרט בתל אביב, שנפתח עם ברכתו של ראש העיר, רון חולדאי, נינגה התזמורת, בניצוחו של גיא בראונשטיין, את סימפוניה מספר 33 מאת מוצרט וקונצ'רטו לכינור מאת בטהובן. בקונצרט בירושלים, בניצוחו של אריאל צוקרמן ובהשתתפותו של הפסנתרן ישי שאער, נוגנו שתי יצירות מאת בטהובן: הפתיחה "לאונורה" מספר 3 וקונצ'רטו לפסנתר מספר 5 ("הקיסר").
התזמורת הפילהרמונית הישראלית בהיכל התרבות, תל אביבהתזמורת הפילהרמונית הישראלית בהיכל התרבות, תל אביב
הקהל בתל אביב בריחוק חברתי
(צילום: שי סקיף)
אומנם מדובר בקונצרטים הראשונים של התזמורת באולמות מאז פרוץ המגיפה, אך הם לא הראשונים מול קהל. בחודש אוגוסט האחרון התזמורת יצאה בסדרה קאמרית שהתקיימה במרפסת העליונה של היכל התרבות בתל אביב מול קהל של 40 איש ממנויי התזמורת.
התזמורת הפילהרמונית הישראלית בהיכל התרבות, תל אביבהתזמורת הפילהרמונית הישראלית בהיכל התרבות, תל אביב
התזמורת הפילהרמונית הישראלית בהיכל התרבות, תל אביב
(צילום: שי סקיף)
"אנו נרגשים לשוב ולהופיע בפני הקהל המסור והנאמן שלנו באולמות התרבות", נמסר מאבי שושני, מזכ"ל התזמורת הפילהרמונית הישראלית, "אנו מחויבים להקפיד באופן המחמיר ביותר על כל הנחיות משרד הבריאות בכדי לשמור על בריאותם של הצופים ושל נגני התזמורת. חיכינו וציפינו לרגע הזה, ונותר לנו רק לקוות שזו הייתה הפעם האחרונה שהתזמורת נאלצה להפסיק לנגן לזמן ממושך כל כך".