לא הרבה זוכים לגדול לצד אבא שהוא אגדה מוזיקלית מקומית, עוד מעטים מכך בוחרים ללכת באותה הדרך ולהתעסק במקצוע שבו כולם מכירים את שם המשפחה שלך. אך זה המקרה אצל תום להב, זמר ויוצר בתחילת שנות ה-30 לחייו ובנו של המפיק המוזיקלי, לואי להב, שאחראי לכמה מהאלבומים האיקוניים ביותר שיצאו בישראל מאז שנות ה-70, ביניהם "סוף עונת התפוזים" של תמוז, "חתונה לבנה" של שלום חנוך, "האישה שאיתי" של דויד ברוזה ו"יומן מסע" של אביב גפן.
הקשר הבין-דורי הזה בין משפחת להב לגפן ממשיך גם היום, עם השיר החדש של להב הבן, "כל הדמעות דומות" שהלחין למילותיו של יהונתן גפן. "אני בדרך כלל כותב את השירים שלי בעצמי", סיפר הבוקר (ד') באולפן ynet, "אבל בסינגל הזה זכיתי להלחין שיר של מישהו שאני מאוד אוהב. השיר מדבר על פיוס ואהבת חינם, וזה משהו שאני מאוד מתחבר אליו, בעיקר בתקופה הזאת".
זה לא טריוויאלי לעבוד באלבום בכורה עם יהונתן גפן. "בכלל לא. שלחתי לו את זה והוא נורא אהב. הייתי מופתע, כי בהתחלה לא הייתי בטוח אם יקבל את זה או לא, כי הוא לא מקבל מכל אחד. ואני באמת מרגיש שעשינו עבודה טובה עם זה".
2 צפייה בגלריה
תום להב באולפן ynet
תום להב באולפן ynet
תום להב באולפן ynet
(צילום: משי בן עמי)
להב מודע כי הוא נושא שם משפחה עם הרבה משמעות, אך גם מרגיש מובך לדבר על אביו המפורסם. "הוא אחד מאבני היסוד במוזיקה בארץ", הוא אומר עליו, "אבל בשבילי הוא פשוט אבא". ובכל זאת, במהלך השנים הגיעו הגיעו לבית משפחת להב המוזיקאים הגדולים ביותר בארץ, ומשהו מזה חלחל. "מגיל צעיר נחשפתי למוזיקאים שהיו בבית, ושמעתי כל מיני סגנונות. בגלל שזה משהו שהתגלגלתי אליו, זה לא מרגיש לי שונה". מצד שני, הוא מודה כי הם חמישה אחים, ורק הוא יצא מוזיקאי.
אז לא דחפו אותך. "לא, ההפך. זה היה בית מאוד ליברלי ואמרו לי לעשות מה שאני אוהב. כשהשמעתי לאבא את השירים לפני אלבום הבכורה הוא אמר שלא ידע שאני שר, ומאז אני לא מוותר ונותן לו לשמוע כל שיר".
ומה הוא אומר? "הוא מבסוט מזה ונורא אוהב את הכיוון שלקחתי".
2 צפייה בגלריה
תום להב באולפן ynet
תום להב באולפן ynet
תום להב באולפן ynet
(צילום: משי בן עמי)
אתה לא מפחד שישפטו אותך כבן-של? "בכלל לא. תמיד יהיה למישהו משהו להגיד ואני באמת מקווה שאני אעשה דברים שאנשים יתחברו אליהם ויאהבו אותם. אם אני חוזר לשיר 'כל הדמעות דומות' - אז מה שבולט בו הוא שלכולם יש מחשבות ודעות, אבל בסך הכל אנחנו רוצים את אותו הדבר".