פיירפליי ליין (Firefly Lane)

מתי ואיפה: 3 בפברואר, נטפליקס
מה הסיפור: אם אהבתם את "וירג'ין ריבר" ו"מגנוליות מופלאות", "פיירפליי ליין" צריכה להיות הסדרה הבאה ברשימת הצפייה שלכם. כדי להוסיף עוד קצת הייפ, היא מחזירה למסך את קתרין הייגל (לנצח איזי מ"האנטומיה של גריי") - מה שאומר שהיא ושונדה ריימס שוב תחת אותה קורת גג, או ליתר דיוק - דירה מחולקת היטב שבתקווה לא תביא לפיטורים של אף אחת מהן.
סדרת הקיטש, שמבוססת על רומן מאת הסופרת כריסטין האנה שיצא ב-2013, עוקבת אחר הבסטיז טאלי וקייט, עוד מהמפגש הראשון שלהן כנערות אי שם ב-1974, כשקייט המופנמת התחברה עם טאלי, הבחורה הכי פופולרית בבית הספר. משם אנחנו מלווים אותן במשך מספר עשורים - דרך מערכות היחסים הרומנטיות שלהן, בחירות הקריירה ועד עצם היום הזה - כשטרגדיה פוגשת אותן.
10 צפייה בגלריה
מתוך "פיירפליי ליין"
מתוך "פיירפליי ליין"
מתוך "פיירפליי ליין"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: קתרין הייגל היא כצפוי טאלי, את החצי השני שלה קייט תגלם שרה צ'וק (ד"ר אליוט ריד מ"סקראבס"), וגם בן לוסון ("הנוסע המיועד") יצטרף אליהן.

עיר נסתרת (Invisible City)

מתי ואיפה: 5 בפברואר, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרה ברזילאית חדשה, ואם אתם מדמיינים חופים עמוסים בצעירים שמחים וקרנבלים צבעוניים - אתם לא יכולים להיות יותר רחוקים. הסדרה, שמבוססת על ספר שכתבו רפאל דראקון וקרולינה מונהוז, היא מותחן פשע-פנטזיה, עליו אמון הבמאי המועמד לאוסקר קרלוס סלדנה ("ריו", "פרדיננד"), שעשה הסבה מסרטי אנימציה לסדרת טלוויזיה למבוגרים. ולא סתם סדרה, אלא כזאת שנשענת על אלמנטים פנטסטיים מהפולקלור הברזילאי.
10 צפייה בגלריה
מתוך "עיר נסתרת"
מתוך "עיר נסתרת"
מתוך "עיר נסתרת"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
גיבור "עיר נסתרת" הוא אריק, בלש ממשטרת ברזיל, שתוך כדי ניסיון לגלות כיצד אשתו נהרגה הוא נחשף למותו המשונה של דולפין אמזונס על החוף בריו דה ז'נרו. מפה לשם, הוא מגלה על קיומו של אי מסתורי, שבו קיימות ישויות מיתיות אותן בני האדם הפשוטים לא יכולים לראות. מה? בדיוק, ולכן נצטרך לצפות בה ולהבין.
10 צפייה בגלריה
מתוך "עיר נסתרת"
מתוך "עיר נסתרת"
מתוך "עיר נסתרת"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: מרקו פיגוסי (High Seas), אלסנדרה נגריני (מהטלנובלה "גן עדן טרופי") ועוד.

דז (Des)

מתי ואיפה: 8 בפברואר, yes.
מה הסיפור: השחקן האהוב דיוויד טננט חוזר בדרמת פשע אמיתי, שמגוללת את סיפור המעצר של הרוצח הסדרתי הסקוטי, דניס נילסן, בשנת 1983. לא תאמינו, אבל גם היא מבוססת על ספר - Killing for Company של בריאן מאסטרס, הידוע בכתיבת ביוגרפיות של רוצחים סדרתיים, ודמותו אף מספקת את אחת הזוויות בסדרה, לצד זו של נילסן ושל הבלש שחקר אותו.
במיני-סדרה בת השלושה חלקים, טננט מגלם את נילסן, "הרוצח הבודד" שרצח באכזריות כ-15 נערים וגברים צעירים בין השנים 1978 ל-1983. הוא נהג להתיידד עם קורבנותיו, להזמין אותם לדירתו ולהרוג אותם במהלך הלילה מתוך חשש שיעזבו אותו בבוקר. נילסן הצליח לחמוק מזרועות המשטרה עד ששכניו החלו להתלונן על שיירי עור ועצמות שסתמו את צינורות הניקוז שלהם, ואם הגעתם עד לפה מבלי להקיא - ברכות, מצאתם לעצמכם סדרה חדשה לצפות בה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "דז"
מתוך "דז"
מתוך "דז"
(צילום: Robert Viglasky, באדיבות yes)
מי בפנים: דיוויד טננט ("ברודצ'רץ'", "דוקטור הו") בתפקיד הראשי, ולצידו דניאל מייס ("רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים"), ג'ייסון ווטקינס (שגילם את ראש ממשלת אנגליה הרולד וילסון ב"הכתר"), ברונה וואו (The Fall) ועוד.

זירת הפשע: תעלומה במלון ססיל (Crime Scene: The Vanishing at the Cecil Hotel)

מתי ואיפה: 10 בפברואר, נטפליקס.
מה הסיפור: וכעת לשילוב של סדרת פשע-אמיתי עם נגיעות על טבעיות, עליו אמון הבמאי זוכה האמי, ג'ו ברלינגר ("שיחות עם רוצח: הקלטות של טד באנדי"). "זירת הפשע" היא סדרה אנתולוגית חדשה, שתחקור מקרי מוות שהתרחשו בלוקיישנים ידועים לשמצה (או במילים אחרות: ידועים בכך שאנשים סיימו בהם את חייהם באופן טרגי ומסתורי). הראשון הוא מלון ססיל שבדאונטאון לוס אנג'לס, שבו נהג ללון בין היתר גם הרוצח הסדרתי ריצ'רד רמירז ("הצייד הלילי", שקיבל רק לפני חודש דוקו פשע-אמיתי משלו בנטפליקס).
בשנת 2013, סטודנטית קנדית בת 21 בשם אליסה לאם הגיעה לביקור ראשון בלוס אנג'לס, ומבין כל המקומות בעיר בחרה ללון במלון ססיל. כאשר נודע כי היא נעלמה לחלוטין והשאירה מאחור את כל חפציה בחדר, המשטרה פתחה בחקירה ופרסמה סרטון אבטחה ממעלית המלון שבו לאם מתנהגת מוזר - לוחצת על כל הכפתורים, מדברת לאוויר ומנסה להסתתר. כצפוי, הסרטון נהפך לוויראלי, ועם מציאת גופתה לאחר מספר שבועות במיכל המים שעל גג המלון - גם תיאוריות הקונספירציה החלו לצוף.
10 צפייה בגלריה
מתוך "זירת הפשע: תעלומה במלון ססיל"
מתוך "זירת הפשע: תעלומה במלון ססיל"
מתוך "זירת הפשע: תעלומה במלון ססיל"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

דם חדש (The Crew)

מתי ואיפה: 15 בפברואר, נטפליקס.
מה הסיפור: לא, אל תתנו לשם שלה לעבוד עליכם - זוהי אינה סדרת ערפדים סקסית, וגם קשה להתחייב על כך שמדובר בסדרה שווה, אך "דם חדש" הרוויחה את מקומה ברשימה הזו בשל חזרתו של קווין ג'יימס ("מלך השכונה"). "דם חדש" היא קומדיה שמתרחשת במוסך של צוות נאסקאר קטן, שבו ג'יימס מגלם את ראש הצוות הוותיק, קווין (למה לדמויות שלו תמיד קוראים קווין? נרקיסיסט).
כשהבעלים של הצוות מודיע על פרישתו והעברת התפקיד לבתו, החדשות מטלטלות את כולם ובייחוד את קווין, שנאלץ כעת להתמודד עם העובדים החדשים שהיא מצרפת למוסך - מילניאלים חובבי טכנולוגיה, שלפי התחזיות שלה יהפכו את הצוות למודרני יותר.
10 צפייה בגלריה
מתוך "דם חדש"
מתוך "דם חדש"
מתוך "דם חדש"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: קווין ג'יימס, פרדי סטרומה (הנסיך פרידריך מ"ברידג'רטון"), שרה סטיילס ("מיליארדים"), דן אדוט ("קוברה קאי") ועוד.

מאחורי עיניה (Behind Her Eyes)

מתי ואיפה: 17 בפברואר, נטפליקס.
מה הסיפור: ספר נוסף שזוכה לעיבוד טלוויזיוני - הפעם: "מאחורי עיניה" של שרה פינבורו מ-2017. זהו מותחן פסיכולוגי שמביא את סיפורה של לואיז, אם חד הורית בת 34 שמתחילה לראות את האור בקצה המנהרה אחרי שהיא פוגשת בבר את דיוויד, גבר מקסים איתו היא אף מתמזמזת בסוף הערב. בוקר לאחר מכן עולמה מתהפך כשמתברר שאותו דיוויד הוא - לא תאמינו - הבוס החדש שלה במשרד.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מאחורי עיניה"
מתוך "מאחורי עיניה"
מתוך "מאחורי עיניה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אם זה לא נשמע בעייתי מספיק, דברים מסתבכים אף יותר כשלואיז מגלה שאדל, החברה החדשה שהיא הכירה בשכונה, היא - תשבו חזק - אשתו של דיוויד. משולש האהבה הביזארי הופך במהרה לסיפור אפל ומותח, כשלואיז מבחינה בנטייתו של דיוויד לשתלטנות מקריפה ובהתנהגותה המוזרה של אדל סביבו.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מאחורי עיניה"
מתוך "מאחורי עיניה"
מתוך "מאחורי עיניה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: סימונה בראון ("המתופפת הקטנה") היא לואיז, ומי שמגלמים את הזוג הנשוי והמטריד הם איב יוסון ("הניק") וטום בייטמן ("רצח באוריינט אקספרס").

החטא (It's a Sin)

מתי ואיפה: 24 בפברואר, yes VOD.
מה הסיפור: דרמה מבית היוצר של ראסל טי. דייויס ("השנים"), המבוססת בצורה רופפת על החוויות האמיתיות שלו כנער גאה בתחילת שנות ה-80, כשמגפת האיידס בדיוק פרצה באנגליה. "החטא" נפתחת ב-1981 ועוקבת אחר ריצ'י, רוסקו וקולין, שלושה נערים הומוסקסואלים בני 18 שעוברים לגור יחד בדירה לונדונית.
הם נוחתים בעיר החדשה מלאי תקווה, אמביציה ושמחת חיים, אלא שאז מגיעות אליהם שמועות על נגיף חדש שהופך למאיים יותר מרגע לרגע, עד שכבר קשה להתעלם ממנו: ה-HIV מטיל אימים על קהילתם ומפלס הפאניקה סביבם מתרומם. כל אחד מהשלושה נוקט בגישה אחרת כלפי הנגיף המסתורי, וחדי העין אף ישימו לב לקווים מקבילים להתמודדות הנוכחית עם הקורונה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "החטא"
מתוך "החטא"
מתוך "החטא"
(צילום: באדיבות yes)
מי בפנים: ניל פטריק האריס ("איך פגשתי את אמא"), סטיבן פריי, אולי אלכסנדר (סולן להקת Years & Years) ועוד.

ג'יני וג'ורג'יה (Ginny & Georgia)

מתי ואיפה: 24 בפברואר, נטפליקס.
מה הסיפור: אחרי 13 שנה שלמדנו להסתדר בלעדיהן (או ארבע, אם סופרים מספיישל האיחוד), "בנות גילמור" חוזרת באדרת אחרת, או כך לפחות מתיימרת להיות "ג'יני וג'ורג'יה" (ליטרלי, זה מוזכר על ידן בטריילר). במרכזה עומדות ג'ורג'יה וג'יני מילר, אם ובתה שעוברות לגור בעיירה קטנה וציורית בניו אינגלנד, בתקווה לפתוח דף חדש. יש, אגב, גם בן קטן בסיפור - אוסטין, אבל הנוכחות שלו הופכת את הנרטיב לפחות קליט אז נתעלם ממנו בינתיים.
ג'יני היא נערה בת 15, טינאייג'רית דעתנית, חדה, מרדנית אך גם רגישה, שמרגישה כאילו היא המבוגר האחראי האמיתי במשפחה. ג'ורג'יה היא אישה חכמה, קשוחה וגם ממולחת בת 30, שמייחלת להעניק לילדיה חיים טובים יותר מאלה שהיו לה, אולם מהר מאוד מגלה כי העבר רודף אותה גם לשם. בניגוד ל"בנות גילמור", הסדרה צפויה להיות מעט יותר "מגוונת" - בהתאם לצאתה ב-2021 - ג'יני נולדה בעקבות מערכת יחסים מעורבת של אימה, כך שאפשר להניח שייגעו בנושאים כמו גזענות וגם להט"ב, שכן השכנה החדשה שלהם מפתחת קראש כלפי ג'יני.
10 צפייה בגלריה
מתוך "ג'יני וג'ורג'יה"
מתוך "ג'יני וג'ורג'יה"
מתוך "ג'יני וג'ורג'יה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: בריאן האווי ("באטוומן") ואנטוניה ג'נטרי נכנסות לנעלי האם והבת, ואליהן יצטרפו כמה פרצופים מוכרים כמו סקוט פורטר ("חשיפה לדרום") וג'ניפר רוברטסון (ג'וסלין מ"שיט'ס קריק").