פנינה בלייר, המנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים חיפה, פורשת מתפקידה אחרי 33 שנה. כאות הוקרה על תרומתה, בלייר מונתה לנשיאת הכבוד של הפסטיבל.
בלייר הקדישה את 43 השנים האחרונות לקידום תחום הקולנוע והאמנות בחיפה. במשך 19 שנה היא ניהלה את הסינמטק, ומשנת 1988 היא שימשה כמנהלת האמנותית של הפסטיבל. במהלך השנים היא הפכה את פסטיבל חיפה הקטן לאחד הפסטיבלים הגדולים והאהובים בישראל, עם תוכנית בינלאומית מכובדת, אורחים מרחבי העולם ותחרויות יוקרתיות ונחשבות.
2 צפייה בגלריה
פנינה בלייר
פנינה בלייר
פנינה בלייר
(צילום: גלית רוזן)
בלייר היא חברת האקדמיה האירופית לקולנוע והאקדמיה הישראלית לקולנוע, והיא כיהנה כשופטת וכאוצרת תוכניות קולנוע בפסטיבלים בינלאומיים. מלבד המינוי לנשיאת הכבוד, היא גם תשמש כאוצרת מסגרת "במבט אישי" וכיועצת לקשרים בינלאומיים ולאירועי תעשיית הקולנוע.
עם ההכרזה על פרישתה, מסרה בלייר: "תודה על הזכות הנפלאה שניתנה לי לעסוק בתפקיד שהוא גם תחביב וגם אהבה ותשוקה. תודה מיוחדת לראש העיר היוצא, יונה יהב, שתמך בי ובפסטיבל בנאמנות, לאורך כל הדרך. למנהליי בעבר ובהווה ובעיקר למנכ"ל אתו"ס, יגאל זאבי, שהיה אוזן קשבת ושאפשר לי חופש יצירה, לראש העיר חיפה, עינת קליש-רותם ולצוות היקר והנאמן שלי, שבלעדיו השתיל הרך הזה לא יכול היה לצמוח לעץ תמיר ונושא פירות שהוא פסטיבל הסרטים הבינ"ל, חיפה. מקווה כי תרמתי מניסיוני קשריי וכישוריי לקידום תחום הקולנוע בעיר חיפה וקידום מוניטין העיר בעולם, באמצעות פסטיבל הסרטים הבינ"ל חיפה".
2 צפייה בגלריה
פסטיבל הסרטים חיפה
פסטיבל הסרטים חיפה
פסטיבל הסרטים חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
ירון שמיר, שמשמש בימים אלה כממלא המקום של מנהל סינמטק חיפה, נבחר להחליף את בלייר בשלב זה, והוא יכהן כממלא המקום של המנהל האמנותי של הפסטיבל. שמיר שימש במשך שנים רבות כיד ימינה של בלייר, ובשנתיים האחרונות הוא משמש כמנהל של סינמטק חיפה. בנוסף, הוא היה אחד המנהלים של פסטיבל חיפה ה-35 והוא ניהל בפועל את פסטיבל חיפה האחרון, שהתקיים במתכונת דיגיטלית בעקבות המגפה.