הזמר וכוכב "הישרדות", רגב הוד, הוציא היום (א') שיר חדש בשם "לילה גדול" - אולם זוכה תוכנית הריאליטי The Voice, אלקנה מרציאנו, שהוציא את השיר לפני כשנה, טוען כי הוא לא עודכן על המהלך. "קמתי הבוקר המום מהודעות של אנשים שרגב הוציא שיר שלי, זה דבר שלא עושים".
הוד, שהתארח הבוקר באולפן ynet אכן סיפר כי מדובר בחידוש לשיר של מרציאנו, אולם מרציאנו טוען שהמהלך נעשה ללא ידיעתו. "לפני כמה חודשים רגב התקשר אלי וביקש אישור להשתמש בשיר בחופה שנערכה בחו"ל", נזכר מרציאנו בשיחה עם ynet, "אישרתי לו ספציפית על החופה. לא ידעתי שהוא יוציא שיר מלא".
מרציאנו, שזכה בתוכנית הריאליטי The Voice לפני כשש שנים, רכש לטענתו את המאסטר לשיר שכתבו צליל קלפי ומתנאל אברג'יל ואף שילם על הפקתו. לטענתו, לא רק שהוד לא ביקש אישור להשתמש בשיר, אלא שהוא גם השתמש בהפקה של מרציאנו.
1 צפייה בגלריה
רגב הוד, אלקנה מרציאנו
רגב הוד, אלקנה מרציאנו
רגב הוד, אלקנה מרציאנו
(צילום: שמוליק דודפור, צילום מסך, רשת 13)
דיברת עם רגב הוד על כך? "כן. אמרתי לרגב לטפל והוא אמר שיעשה את זה. זה לא כל כך נעים לראות דבר כזה, זה דבר שלא עושים. מדובר בשיר שלי. הוא לקח לי את השיר. לא רק שלקח, הוא גם שינה את שם השיר. אצלי השם היה 'זה משמיים' ואצלו זה 'לילה גדול'. רציתי להיות נחמד כשאישרתי לו אז, והבוקר הוא קם ושולח ברשימת תפוצה שזה הבייבי שלו וכולם מתייחסים לשיר כאילו שהוא שלו".
מה הדרישה שלך למעשה? "כשמוציאים קאבר, צריך לכתוב שזה קאבר ושזה לא שיר מקורי. דבר שני, לפי זכויות יוצרים אסור לעשות שינויים ללא אישור מבעל המאסטר. הוא שינה את שם השיר ללא אישור. הדרישה היחידה היא לפעול בהתאם לזכויות יוצרים ולרשום בכל פלטפורמה שזה קאבר לשיר שלי ולעמוד מאחורי השם של השיר המקורי".
אם רגב לא יעשה כך, מה אתה מתכנן לעשות? "אני לא בן אדם כזה שיילך לבית משפט, אני מאמין שהוא ישנה את זה. הוא חייב לשנות - זה שיר שלי. זה קצת מעציב. זה א' ב' בזכויות יוצרים ולא עושים דברים כאלה".
רגב הוד מסר בתגובה: "תקלה שטופלה".