נטפליקס לא רק שינתה את האופן שבו אנו צופים בטלוויזיה, אלא גם הפכה לכפר גלובלי של תכנים. יותר ויותר סדרות זרות נוחתות בסלון שלנו, בליווי ממשק כתוביות נוח שהופך את חווית הצפייה לנגישה וקלה. ישראל כבר מזמן שם, עם סדרות כמו "פאודה" ו"שטיסל" שצוברות קהל מעריצים מעבר לים, אבל בנטפליקס מסתתרות אינספור סדרות מצוינות ממדינות שונות שסביר להניח שמעולם לא היינו נחשפים אליהם לולא רשת הסטרימינג. סדרות מקוריאה, פולין, גרמניה ואוסטרליה נמצאות בלחיצת כפתור - חלקן הגדול לא נופלות ממקבילותיהן האמריקניות או הבריטיות. את "בית הנייר" הספרדית כולם כבר מכירים, אבל היא ממש לבד. בהינתן בעובדה שהשמיים סגורים עקב נגיף הקורונה, צפייה בהן היא הדבר הכי קרוב לחו"ל שתחוו בזמן הקרוב.

אפל (גרמניה)

כש"אפל" הגרמנית (Dark) עלתה לאוויר ב-2017 רבים השוו אותה לסדרה אחרת של נטפליקס, "דברים מוזרים". גם פה יש ילד שנעלם בעיירה קטנה, מתקן גרעיני חשוד, נגיעות של שנות ה-80 והרבה מסתורין. אבל ככל שממשיכים לצפות בה, די ברור שאין באמת מקום להשוואה. אך אם לדייק, "אפל" היא אחותה הגדולה והבוגרת, עם עלילה מפותלת ומורכבת על מסעות בזמן ומלחמה גורלית בין טוב לרע. היא מתחילה לאט אבל צוברת תאוצה מהר מאוד, ובקלות תמצאו את את עצמכם מתמסרים לבינג' עד השעות הקטנות של הלילה, צועקים WTF בסוף כל פרק ונשאבים לקריאת ניתוחים ופרשנויות כי כמות הטוויסטים היא בלתי אפשרית למעקב או פיצוח. עונתה השלישית של "אפל" עלתה לאחרונה לנטפליקס, ולמרבה הצער זו גם העונה האחרונה שלה. אבל אם עוד לא הספקתם להתמכר לתופעה - לא תצטערו על החוויה.

במדרון (צרפת)

מיני סדרה צרפתית בכיכובו של כדורגלן העבר אריק קנטונה, שעשה הסבה לעולם המשחק ומתגלה כשחקן אופי משכנע, אמין וסוחף. כל מי שמודאג מעתידו הכלכלי או מכיר מבוגר שפוטר ומתקשה למצוא עבודה יתחבר לעלילה המפותלת והאנטי-קפיטליסטית של הסדרה. קנטונה מגלם את אלן, גבר בגיל העמידה שפוטר לפני שש שנים ממשרתו בתור מנהל משאבי אנוש ונאלץ לעבוד בעבודות זמניות שלא מתאימות לכישוריו או לאורח חייו הקודם. כמו מבוגרים רבים שנזרקים משוק העבודה, הוא בדיכאון, מרגיש שאין לו ערך לחברה ושהוא עול על המשפחה שלו. אחרי שהוא מפוטר גם מעבודתו הנוכחית והלא מתגלמת, הוא מוזמן לריאיון עבודה לא שגרתי בחברה גדולה ונחשבת שמתכוונת לפטר שני שליש מהעובדים שלה. כדי למצוא את המנהל שיהיה מסוגל למשימה כזו, יו"ר החברה מחליט לביים סיטואציה של בני ערובה, על מנת לבדוק למי ממנהליו יש קור רוח מספק למשימה. כאן נכנס אלן, שאמור לנהל את החטיפה המבוימת, רק שבמקום להיות בובה על חוט של היו"ר - הוא מחליט לקחת את העניינים לידיים שלו. כמו וולטר ווייט מ"שובר שורות", גם לאלן כבר אין מה להפסיד והתוכנית הגאונית והמפותלת שלו נרקמת בשישה פרקים מותחים, סוחפים, מרגשים וחכמים.

ממלכת הזומבים (קוריאה)

זומבים תמיד היו כר פורה לסדרות ולסרטים, אבל סביר להניח שבסדרה כמו "ממלכת הזומבים" (Kingdom) הקוריאנית טרם נתקלתם. מדובר בהפקה מקורית ראשונה של נטפליקס במדינה, וכל מי שקצת נחשף לקולנוע הקוריאני יודע שאין להם מתחרים בטירלול ובאכזריות פוטוגנית. הפרמיס מבטיח ביותר - סדרה תקופתית על זומבים, עם נגיעות של "משחקי הכס" שמתרחשת במאה ה-14, קצת אחרי הפלישה היפנית למדינה. הגיבור שלה הוא נסיך הכתר לי צ'אנג, שיוצא לבדוק מדוע אביו, המלך המושחת, לא נראה כבר תקופה ארוכה. די מהר מתברר שהוא הפך לזומבי ושהוא מוחזק בבידוד בארמון. אולם כתוצאה של השתלשלות אירועים טרגית והחלטות אנוכיות של האצילים המקומיים, המגיפה מתפשטת בדרום המדינה. צ'אנג, בעזרתה של רופאה מקומית ומשרתו הנאמן, יוצא לעצור את המגיפה ותוך כדי אנחנו גם מקבלים שיעור היסטוריה. זוהי סדרה מסוגננת ומושקעת עם קרבות גדולים, חיבה לאלימות ועריפת ראשים, אבל גם עם דמויות נגישות שקל להתחבר אליהן. בנוסף, חלק גדול מההנאה בצפייה נובעת מהפער של מה שאנחנו יודעים על זומבים, לעומת הידע המועט של הדמויות שנחשפות לראשונה ליצורים החיים-מתים. בינתיים לסדרה יש שתי עונות עם שישה פרקים לכל אחת (כך שהיא גם מהודקת ולא נמרחת) וללא ספק מדובר באחת הסדרות המגניבות שמסתתרות בנטפליקס.
("ממלכת הזומבים" - טריילר)


ביער (פולין)

מיני-סדרה פולנית שמבוססת על ספרו של הרלן קובן, "היער". כמו סדרות רבות בשנים האחרונות, גם הפעם מדובר בדרמת מתח משטרתית על תובע מחוזי שנתקל במקרה שמעורר שדים מעברו האישי. למרות שמדובר בקונבנציה מוכרת, הדמויות הפולניות והאווירה המזרח-אירופאית מוסיפות ניחוח מרענן לז'אנר המעט שחוק הזה. גיבור הסדרה הוא פאבל, אלמן ואב לילדה שנקרא לזהות גופה. הגופה מחזירה אותנו לעבר, כשפאבל היה צעיר ועבד בתור שומר במחנה קיץ. באחד הלילות, בעודו מקיים יחסי מין עם חברתו, ארבעה חברים יצאו לחגוג מחוץ למחנה. בבוקר למחרת, נמצאו שתי גופות של החברים ביער, ועד היום לא ידוע מה עלה בגורל שני החברים הנוספים, אחת מהן הייתה אחותו הקטנה של פאבל (שניהם הוכרזו כנעדרים). כל הסימנים מראים שהגופה שנמצאה היא של הבחור הנעדר, מה שמעורר אצל פאבל את התקווה למצוא גם את אחותו.
4 צפייה בגלריה
מתוך "ביער"
מתוך "ביער"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

המאבק של קנזו (קופרודוקציה בריטית ויפנית)

סדרת דרמה מסוגננת שמתרחשת על הקו בין טוקיו ולונדון, מהערים הפוטוגניות שיש לעולם להציע. הסדרה (שבאנגלית נקראת Giri/Haji) היא הפקה של נטפליקס בשיתוף פעולה עם BBC והטלוויזיה היפנית.
קנזו הוא בלש יפני שנשלח ללונדון באמתלה של קורס מקצועי, בעוד שהמשימה האמיתית שלו היא לאתר את אחיו הצעיר מורי, שברח מהיאקוזה, המאפיה היפנית. בלונדון הוא נעזר במדריכת הקורס, שוטרת מקומית שסובלת מיחס שלילי מצד עמיתיה, ובצעיר בריטי ממוצא יפני עם נטייה להרס עצמי והתמכרות לסמים. די במהרה קנזו מאתר את מורי, אבל כמובן שלאחיו הצעיר יש תוכניות אחרות מלמסור את עצמו לידיהן של רשויות החוק ביפן. במקביל לעלילה בלונדון, המשטרה בטוקיו מנסה לבלום את היאקוזה - וגם יחסי הכוחות האלה מעניינים כשלעצמם. לסדרה שמונה פרקים, לא כולם אחידים ברמתם - אבל מדובר בצפייה מתגמלת ומרעננת.
4 צפייה בגלריה
מתוך "גירי/האג'י"
מתוך "גירי/האג'י"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

רייק (אוסטרליה)

דרמה אוסטרלית חביבה על עורך דין עם נטייה להרס עצמי, שמייצג את האנשים שאף אחד לא רוצה לייצג כמו קניבל, שדרנית רדיו שמטיפה לשנאת זרים ומואשמת בהסתה או סתם אדם שנתפס מקיים יחסי מין עם כלבו ואשתו. כמו סדרות רבות בז'אנר - הדגש ב"רייק" הוא לא על צדק, אלא על הנרטיב המשפטי שיוביל לתוצאה הרצויה. גיבור הסדרה הוא קליבר גרין, עורך דין מוכשר וחד שיודע לסובב את החוק לטובתו. הוא גם מאוהב בזונת הצמרת שלו (שפרשה מהמקצוע כדי לפתח קריירה משפטית) והוא מכור לסמים ולמין. לסדרה חמש עונות, קחו בחשבון ששתי העונות הראשונות שלה טובות ואחרי זה מסתמנת ירידה באיכות.
4 צפייה בגלריה
מתוך "רייק"
מתוך "רייק"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

אליטה (ספרד)

אחרי ההצלחה המטאורית של "בית הנייר", כל סדרה ספרדית מנסה לרכב על גל ההצלחה שלה ולהכריז שהיא-היא היורשת שלה. אז "אליטה" היא לא ממש כזאת (אפילו ששלושה משחקניה מככבים בה), אבל היא בהחלט בינג' כיפי. במרכז העלילה תיכון יוקרתי בפרבר בספרד, שאליו מתקבלים שלושה תלמידים מעוטי יכולת אחרי שגג התיכון שלהם קרס בגלל תקלות בבנייה. כל אחד מנסה להשתלב ולמצוא את דרכו, ובמקביל העלילה קופצת קדימה-אחורה לחקירת רצח (בדומה ל"שקרים קטנים גדולים","13 סיבות" ועוד). לפעמים זה קצת מזכיר שילוב של "המורדים" עם "אחת שיודעת", אבל הדמויות כיפיות, האווירה מסוגננת, ויחסית לסדרת נוער היא מלאה בסצנות סקס.
4 צפייה בגלריה
אליטה
אליטה
(באדיבות נטפליקס)