השחקן והתסריטאי ראובן בר יותם הלך לעולמו היום (ב') בגיל 85 בבית חולים בלוס אנג'לס. בר יותם זכור במיוחד ככוכב הסרט "סלומוניקו" מ-1972, שהפך להצלחה גדולה בישראל. ניסן בנו אישר את הידיעה ל-ynet: "אבא שלי היה שאפתן, חכם ואיש טוב. היה לי איתו טוב בחיים, הוא אבא טוב. נפרדתי ממנו".
3 צפייה בגלריה
ראובן בר יותם
ראובן בר יותם
ראובן בר יותם
בר יותם נולד ב-1935 וגדל בחיפה למשפחה טורקית במוצאה. כבר כשהיה נער החל לשחק בתיאטרון, ובסוף שנות ה-60 החל להופיע גם בסרטי קולנוע, בסרטים "הוא הלך בשדות", "המטרה טיראן", "תעלת בלאומילך" של אפרים קישון, ו"מבצע יונתן" של מנחם גולן. ב-1972 זכה להצלחה גדולה כשכתב (יחד עם אלי תבור) וכיכב בסרט "סלומוניקו", שמכר כ-690 אלף כרטיסים בישראל. "סלומוניקו", בבימויו של אלפרד שטיינהרדט, עוסק בפועל נמל מתל אביב שמתמודד עם ההיבטים החיוביים וגם השליליים של כור ההיתוך הישראלי, והפערים הבין דוריים שמתגלים בינו לבין ילדיו. בר-יותם כיכב בתפקיד אב המשפחה סלומוניקו, אותו ביסס על דמותו של אביו האמיתי.
3 צפייה בגלריה
ראובן בר יותם ובנו ניסן
ראובן בר יותם ובנו ניסן
ראובן בר יותם ובנו ניסן בבית החולים בלוס אנג'לס
ההצלחה של "סלומוניקו" המשיכה לאורך שנות ה-70, כשבר יותם כותב סרטים נוספים ומככב בהם כמו "המשכנע בע"מ", "בוא נפוצץ מיליון" עם יהודה ברקן, וסרט ההמשך "יהיה טוב סלומוניקו", אשר זכה גם הוא להצלחה גדולה בקרב הקהל הישראלי.
3 צפייה בגלריה
מתוך "סלומוניקו"
מתוך "סלומוניקו"
מתוך "סלומוניקו"
(צילום מסך)
ב-1980 עזב בר יותם לארצות הברית כדי לעבוד בתעשייה האמריקנית, והשתלב בהפקות שונות, בעיקר בתפקידים קטנים. הוא רשם הופעות אורח בסדרות המוכרות "טקסי", "פלקון קרסט", "מקגייוור", "פרקליטי אל.איי", "רצח במשיכת קולמוס", ו"ארליס". ב-2016 לוהק גם לסדרה המצליחה "חסרי בושה" לצד וויליאם ה. מייסי, בה הפציע בשני פרקים. מעבר לכך, הגיח בר יותם בסרטים "סאדאת" (1983) לצד לו גוסט ג'וניור וג'ון רייס דיוויס, "ירח מעל פראדור" של פול מזורסקי (1988) לצד ראול ג'וליה וריצ'רד דרייפוס, "הפייבוריט" (1989) לצד פ. מורי אברהם, ו"אל תתעסקו עם הזוהן" (2008) לצד אדם סנדלר, ג'ון טורטורו ורוב שניידר.
פסגת הקריירה האמריקנית של בר יותם היא ככל הנראה ההופעה בסדרה "סיינפלד", בה התארח כמה פעמים בשנות ה-90'. הופעתו הזכורה ביותר בסדרה היא כשגילם דמות של נהג משאית בשם שלמה. "סיינפלד, הוא חבר שלי. אני הכנסתי לו את כל התודעה לישראל", סיפר בריאיון ל-ynet ב-2016, והמשיך לספר גם על הקשיים שזימן לו המעבר לאמריקה. "בארץ הייתי מלך ופה אתה לא יכול לקבל מה שאתה רוצה... היה לי מזל. יש לי חברים, והנה עכשיו קראו לי לעשות את 'חסרי בושה'. לא ציפיתי לזה. ג'ורג' ברנס שיחק עד גיל יותר ממאה, אז מי יודע".
לבר יותם היו שלושה ילדים, אחת מהן נפטרה ממחלה לפני כמה שנים. בנוסף, בשנת 2016 טענה הילה לוי בר יותם בסרט התיעודי "בריותי הקטנה" כי היא בתו של השחקן. במהלך הסרט, בר יותם מתכחש לקיומה.