כלי תקשורת ישראליים פנו למנכ"לי פייסבוק וטוויטר בבקשה: "פעלו נגד ההסתה כלפי עיתונאים".
פניית כלי התקשורת, בהם ynet וידיעות אחרונות, מגיעה באמצעות מכתבים לשניים שבו מביעים דאגה עמוקה מהעלייה החדה באיומים בפייסבוק ובטוויטר שמופנים נגד עיתונאים ישראלים, ודורשים לפעול מול ההסתה.
2 צפייה בגלריה
התמונה של מארק צוקרברג
התמונה של מארק צוקרברג
התמונה של מארק צוקרברג
(צילום: AP)
"עיתונאים הפכו ליעד להסתה", נכתב במכתב שנשלח למארק צוקרברג וג'ק דורסי באמצעות עורכת הדין נגה רובינשטיין ממשרד קריספין, רובינשטיין, בלכר ושות'. "עלו אינספור פוסטים בפייסבוק וציוצים בטוויטר שקראו לפגוע פיזית בעיתונאים, או תייגו אותם כבוגדים וכאויבי המדינה, באופן שמעודד או מצדיק פעולות אלימות כלפיהם.
"על פייסבוק וטוויטר מוטלת אחריות ציבורית לנטר ולהסיר באופן מיידי פוסטים המעודדים הסבת נזק פיזי לעיתונאים. באחריות פייסבוק וטוויטר למנוע הסתה בחסות הפלטפורמות שלהן. אם, או חמור מכך, כאשר נזקים פיזיים או אובדן חיים יתרחשו באופן שקשור להסתה זו, פייסבוק וטוויטר חייבות לדעת שבאמצעות כישלונן לפעול ולנקוט עמדה, הן מאפשרות - אם לא מעודדות - מעשי אלימות".
2 צפייה בגלריה
ג'ק דורסי
ג'ק דורסי
ג'ק דורסי
(רויטרס)
יתר על כן, כלי התקשורת פנו בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה וביקשו ממערכת אכיפת החוק להתייחס במלוא החומרה לדברי הסתה, לרבות אלה המופצים ברשתות החברתיות.

מפייסבוק נמסר: "בתגובה לאלימות שראינו בשטח, הקמנו חמ"ל מיוחד במטרה להגיב בזמן אמת לפעילות בפלטפורמות שלנו. החמ"ל מאויש על ידי מומחים שונים מהחברה, ביניהם דוברי עברית וערבית כשפת אם. הוא מאפשר לנו לנטר את הסיטואציה ולהסיר תוכן שמפר את כללי הקהילה שלנו באופן מהיר יותר, כמו גם לזהות ולטפל בטעויות אפשריות בנושאי אכיפה.
אנחנו לא רוצים שאף אדם יוטרד או ירגיש מאוים בפלטפורמות שלנו. אנחנו אומנם מאפשרים ביקורת כלפי דמויות ציבוריות, לרבות עיתונאים, אבל אנחנו לא מאפשרים לאנשים לאיים עליהם או להטריד אותם, ואנחנו מסירים תכנים מסוגים אלו כשאנחנו מודעים אליהם. אנחנו גם מסירים תוכן שמציג מידע אישי של אנשים, והסרנו מספר פוסטים שחשפו את מספרי הטלפון הפרטיים של עיתונאים. אנחנו מעודדים כל אדם שנתקל בתוכן פוגעני בפלטפורמות שלנו לדווח עליו, כדי שנפעל מולו ונשמור על ביטחון הקהילה שלנו".