מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים הודיע היום (ב') כי הוא לא מקבל את המתווה להחזרת עולם התרבות, שהציגו אמש שר התרבות חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין. ראשי מטה המאבק הודיעו כי הם מתכוונים להחזיר את המופעים ב-14 ביוני במתווה "התו הסגול" ופרסמו לוח הופעות ואירועים לחודשים יוני-אוגוסט.
במסיבת העיתונאים שהתקיימה במועדון רידינג 3 בתל אביב בהשתתפות מפיקים, אנשי תרבות ואמנים אמר יוני פיינגולד, יו"ר איגוד המפיקים והאמרגנים: "סיימנו להיות שק החבטות של מדינת ישראל", והוסיף: "המתווה שיצא הוא רק כותרת, בפועל המתווה הזה מותיר רבים בתעשייה ללא כל פרנסה ועבודה. עונת עונת האירועים, המופעים והתרבות של 2020 תיפתח באופן רשמי ב-14 ביוני. 150 אלף איש יחזרו לעבוד ולהתפרנס".
את עונת המופעים שהוצגה יזניק על פי התכנון, מירוץ מיוחד לתמיכה בתעשיית התרבות והאירועים שיתקיים ב-15 ביוני. בין האמנים שיופיעו בחודש יוני נמנים חנן בן ארי, דודו טסה, קורין אלאל, טונה ויזהר אשדות. בחודש יולי יופיעו אמנים רבים בהם שלמה ארצי, טיפקס, עילי בוטנר וילדי החוץ, הדג נחש, דני סנדרסון ומארינה מקסימיליאן. בחודש אוגוסט יחזרו לבמות בין היתר שלום חנוך ואהוד בנאי. ההופעות יתקיימו בכל הארץ, מבאר שבע ועד קרית מוצקין, במקומות פתוחים כמו אמפי קיסריה ושוני או סגורים כמו מועדוני הזאפה והבארבי בתל אביב.
5 צפייה בגלריה
מסיבת העיתונאים
מסיבת העיתונאים
מסיבת העיתונאים
(צילום: מוטי קמחי)
לפי המתווה של מטה המאבק האירועים והמופעים יתקיימו על פי ה"תו סגול" המתיר הכנסת קהל בנפח של 85 אחוזים מהאולם ומחייב רישום והצהרת בריאות של כל משתתף באמצעות אפליקציה ייעודית, עמדות חיטוי ידיים, מדידת חום בכל הכניסות וכריזה ושילוט של הנחיות משרד הבריאות למשתתפים. מגבלת הקהל תידון שוב כחודש לאחר יישום המתווה.
"הגעתי לכאן בשם אמני ישראל וכל תעשיית הבידור", אמר הזמר אליעד נחום, "הנגנים, המפיקים, אנשי הבמה, אנשי הצוות שחבל התלייה מתהדק להם סביב הצוואר כבר יותר מידי זמן מיום ליום. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לחזור להופיע. מה ההבדל בין מזון למוזיקה? מוזיקה היא מזון לנפש. יש כאן אנשים שלא עובדים כבר תקופה ארוכה, זה עלול להיגמר באסונות. לא ברור לי מה ההבדל בין לפתוח את חוף ים לבין הופעות תחת כיפת השמיים? אנחנו זקוקים למתווה ראוי ולפתרון אמיתי".
5 צפייה בגלריה
רועי שוורץ
רועי שוורץ
רועי שוורץ
(צילום: מוטי קמחי)
רמי בז'ה, מפיק ושותף בלייב פארק ראשון לציון וממובילי מטה המאבק, כינה את המתווה של משרד הבריאות "חתונה במעמד צד אחד שלא תואם עם בעלי המקצוע", ואילו עופר שטרית, יו"ר חברת כפיים וממובילי המחאה, ציין כי המתווה לא נתן מענה למופעים שאינם מתקיימים באולמות: "המתווה הוא במקרה הטוב פארסה ובמקרה הרע רשלנות". הנוכחים קראו לשר התרבות ושר הבריאות להזמינם לשולחן הדיונים בכדי לייצר מתווה רציונלי ומעשי עבורם.
המתווה שהוצג אמש בידי משרד התרבות והבריאות כולל מגבלות שלטענת המטה אינו מאפשר לקיים מופעים. על פי המתווה המופעים יתקיימו ללא הפסקה באולמות עם מקומות מסומנים ומופרדים בין כל קבוצת רוכשים. רכישת הכרטיסים תהיה מקוונת בלבד והצופים יחויבו לעטות מסיכות ולעבור בדיקת חום בכניסה לאולם. ניתן יהיה למלא רק 75 אחוזים מנפח האולם ואולמות מעל 500 איש יידרשו אישור מיוחד של משרד הבריאות.
"הוצאתי אלף איש לחל"ת, והמתווה שיצא אמש אפילו לא מתייחס לאירועים גדולים תחת כיפת השמיים! המתווה יצא ללא כל התייעצות של נציגנו ומיהרו להוציא מתווה לא ריאלי ולא אחראי", אמר המפיק רועי שוורץ, הבעלים של מועדון הפורום.