קבוצת יוניברסל רכשה את קטלוג השירים השלם של בוב דילן בעסקת ענק שכוללת יותר מ-600 שירים, הנפרסים על פני 60 שנה - מאלבומו Blowin' in the wind שיצא ב-1962 ועד אלבומו האחרון שיצא השנה, Murder Most Foul.
2 צפייה בגלריה
בוב דילן
בוב דילן
בוב דילן
(צילום: AP)
פרטי העסקה אומנם לא נחשפו, אולם לדברי ה"ניו יורק טיימס" - מדובר בסכום שמוערך בכ-300 מיליון דולר. בכך, משוער שדילן "חטף" את שיא המכירות מסולנית פליטווד מק, סטיבי ניקס, שעל פי דיווחים מכרה בשבוע שעבר 80 אחוז מקטלוג השירים שלה עבור כ-80 מיליון דולר.
דילן בן ה-79 הוא אחד מגדולי המוזיקאים בעולם, בזכות שירים כמו Blowin' in the wind, Lay Lady Lay, Forever Young, Like a Rolling Stone ועוד רבים וטובים. הוא מכר יותר מ-125 מיליון אלבומים ברחבי העולם והופיע ללא הפסקה מאז שנת 1988 - כמאה הופעות בשנה, לפחות עד פרוץ מגפת הקורונה שהשביתה את תחום הופעות המוזיקה לחלוטין. בשנת 2016, כידוע, הוא אף הפך לכותב השירים הראשון שזכה בפרס נובל לספרות.
בהודעה פנימית שנשלחה לצוות העובדים של יוניברסל על ידי המנכ"ל לושיאן גריינג', נאמר כי "זמרים גדולים מזהים אותנטיות ונמשכים לחברות אשר אנשיהן מכבדים את היצירתיות שלהם, ואשר מעניקים ערך אמיתי לעבודתם". לדבריו, הודות לעובדיו ביוניברסל, "הם הפכו הזדמנות של פעם בחיים למציאות".
2 צפייה בגלריה
בוב דילן
בוב דילן
בוב דילן
(צילום: AP)
בזמן שתעשיית המוזיקה, וההופעות החיות בפרט, נפגעו אנושות במהלך תקופת הקורונה, היו אלה השירים המוקלטים שהוכיחו את עצמם כנכס חשוב למוזיקאים. עם זאת, העסקה של דילן עם יוניברסל הינה יוצאת דופן - לא רק בגלל האיכות והעל זמניות של הקטלוג, אלא גם עקב העובדה שהייתה זו חברת תקליטים מסורתית שקנתה אותה, ולא קרן השקעות או עסק השקעות פרטי שביצעו את רכישה.
בהודעה רשמית שנמסרה מטעם יוניברסל, נאמר כי "לייצג את גוף העבודות של אחד מכותבי השירים הגדולים בכל הזמנים - שהחשיבות התרבותית שלו בלתי ניתן לאומדן - זו גם זכות וגם אחריות. קבוצת יוניברסל מיוזיק הגלובלית גאה להפוך לשותפה ליצירותיו של בוב דילן...אנחנו מצפים בכיליון עיניים לעבוד עם בוב והצוות כדי להבטיח שהאמנות שלו תמשיך להגיע ולעורר השראה בקרב דורות של מעריצים, אמנים וכותבי שירים בכל העולם".
פורסם לראשונה: 15:07, 07.12.20