פרסום ראשון: משרד התרבות בראשותו של חילי טרופר הציג מתווה חדש לפתיחת עולם התרבות אחרי שנסגר כליל בעקבות הסגר השני. על פי המתווה שהוצג למשרד הבריאות, תחת השם "תרבות באחריות", מתחמי ההופעות יאושרו רק בערים ירוקות ויפעלו על פי התו הסגול המחמיר. רוכשי הכרטיסים שיגיעו לאירוע התרבות יצטרכו להציג בדיקת קורונה שלילית בצירוף תעודת זהות עד 72 שעות אחורה, וימלאו הצהרת בריאות שלא נפגשו עם חולה מאומת מאז שעברו את הבדיקה.
1 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(צילום: אבי מועלם)
במתווה שהוצג לשר הבריאות הוסיף השר טרופר כי העדיפות הראשונה היא ביצוע בדיקות קורונה מהירות בכניסה למתחמים, אולם עד שאלה יאושרו, הוא כאמור יסתפק בהצגת בדיקת קורונה בתוקף של 72 שעות. יתר על כן, עובדי המתחמים יעברו בדיקות קורונה לפחות אחת לשבוע ובמתחמים יוגדר נאמן קורונה שיהיה אמון על בחינות סטריליות הצוות, המתקנים, השירותים והמתחמים.
בדומה למתווים הקודמים תתאפשר תפוסה מירבית של 66 אחוזים מנפח האולם, והיא לא תעלה על 500 אנשים. הישיבה באולם תתאפשר ליחידים או לקבוצות ויישמר מרחק של מושב אחד ריק בין קבוצה לקבוצה או בין רוכשים יחידניים.
רכישת הכרטיסים תיעשה מראש באונליין או בהזמנה טלפונית, והכרטיסים ישלחו באינטרנט כדי למנוע התקהלות בכניסה לאולם. בנוסף, יוגדר חלון זמן של כניסה לאולם לכל אדם, כשעל הרצפה יסומנו סימונים שיבטיחו מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. גם היציאה מהאולם תתבצע באופן הדרגתי.
הישיבה באולם תתאפשר רק עם עטיית מסכה, הן לעובדים והן לרוכשי הכרטיסים, ובכניסה לשירותים יוצב סדרן על מנת למנוע התקהלות. כמו כן, המתחמים יחוייבו בהתקנת עמדות היגיינה.
המתווה טרם אושר על ידי משרד הבריאות, אולם בשיחה עם משרד הבריאות שר התרבות טרופר שם דגש על מצבו הקשה של עולם התרבות והצורך בהשבתו באופן המהיר והאחראי ביותר.