בצל התפרצות נגיף הקורונה בארצות הברית ובניו יורק, רשת הטלוויזיה NBC הודיעה אמש (ד') כי היא החליטה לא לשדר את הפרק החדש של סדרת בית החולים "ניו אמסטרדם" המיועד ל-7 באפריל. הסיבה: במרכז עלילת הפרק עומדת מגיפה שפורצת בניו יורק.
למרות שהתסריט מציין כי מדובר בהתפרצות של זן אלים של שפעת, ראשי NBC קיבלו החלטה למשוך את הפרק מתוך התחשבות ברגשות הציבור. "מתוך רגישות למצב הנוכחי, המפיקים, הרשת והאולפנים החליטו שהפרק לא ישודר ב-NBC ב-7 באפריל כפי שתוכנן מראש", נכתב בהודעה הרשמית מטעם הרשת, שדאגה לציין כי "הפרק נכתב לפני זמן מה". הפרק המדובר היה אמור להיות לפני אחרון בעונה השניה, שתיחתם שבוע לאחר מכן ב-14 באפריל. במקום הפרק שהוסר ישודרו שידורים חוזרים של פרקים קודמים.
עלילת הסדרה "ניו אמסטרדם" מלווה את הדמות הראשית, ד"ר מקס גודווין (בגילומו של ריאן איגולד), מנהל בבית חולים בשם ניו אמסטרדם במנהטן שנאבק במחלת הסרטן בעודו מטפל בחולים. בפרק המדובר הופיע גם השחקן דניאל דיי קים בתפקיד מנתח מוח חדש שמצטרף לצוות בית החולים בעיצומה של המגפה. לאחר סיום הצילומים הוא אובחן כחולה בקורונה והסתגר בביתו שבהוואי משם חלק את רשמיו עם המעריצים דרך הפייסבוק.
למרות הסרת הפרק מלוח השידורים, יוצר הסדרה דיוויד שולנר הבטיח כי הפרק יעלה לאוויר בקרוב. "זה פרק מרתק במיוחד. אולי אחד הטובים ביותר שלנו. לדיוויד פוסטר, שכתב את התסריט לפרק בדצמבר, היה את הרעיון של ניו אמסטרדם מתמודד עם מגפת שפעת מאז העונה הראשונה", אמר שולנר, "יש הרבה רגעים, חלקם יפים, חלקם מפחידים". על פי שולנר, ההחלטה התקבלה כבר ביום שני.

1 צפייה בגלריה
ניו אמסטרדם פרק שפעת
ניו אמסטרדם פרק שפעת
מתוך הטריילר לפרק המדובר
(צילום מסך)
"במהלך 24 השעות שאחרי עסקנו בשאלה מה זה אומר לגבי המשכיות הסדרה בטווח הארוך. זו הייתה החלטה קשה לכולם, בכל רמה. ומה שהפך את ההחלטה ליותר קשה זה שהפרק הזה היה כל כך משמעותי. מצד אחד, המטרה של אמנות היא לשקף את החוויות שלנו בדרך שתעזור לנו להבין את עצמנו. לצפות בגיבורים שלנו נאבקים במישהו אחר או בעצמם כדי שאנחנו נוכל ללמוד מהאתגר שלהם שהוא האתגר שלנו. מצד שני, אנשים אמיתיים מתים. גופות נערמות בכנסיות באיטליה. חדרי מתים בספרד מוצפים בגופות. אנחנו צריכים עוד מזה? אלו הן השאלות שהתלבטנו לגביהן".
הסדרה "ניו אמסטרדם" המצולמת בניו יורק מבוססת על ספר שכתב רופא מבית החולים בלוויו במנהטן, שמשמש כיום כאחד מקווי החזית הראשונים של העיר ניו יורק במלחמה בנגיף הקורונה, ולרוע המזל השבוע הוקם לצדו אוהל ענק המשמש כחדר מתים זמני. כמחווה לצוותים הרפואיים הנלחמים בנגיף הקורונה במציאות, הפקת הסדרה העבירה למחלקת הבריאות של מדינת ניו יורק אספקה של מסיכות, כפפות, גלימות ואמצעים נוספים כתרומה למאמץ.