40 שנים אחרי הרצח שזעזע את העולם: מארק צ'פמן, שרצח את חבר "הביטלס" לשעבר ג'ון לנון, התנצל בפני אלמנתו, האמנית יוקו אונו: "אני מצטער על הכאב שגרמתי לה. אני חושב על זה כל הזמן".
2 צפייה בגלריה
מארק צ'פמן
מארק צ'פמן
רצה להתפרסם. מארק צ'פמן
(צילום: AP)
את הדברים אמר צ'פמן בן ה-65 במהלך שימוע שנערך בעניין מאסרו לפני מספר שבועות, ושבסופו הוחלט לדחות את בקשת החנינה שלו, זו הפעם ה-11. כעת התמלילים מן השימוע נחשפים. כזכור, צ'פמן ירה בלנון ארבע פעמים ב-1980, מחוץ לדירתו בניו יורק, כאשר המוזיקאי היה בן 40. זמן קצר לפני כן, ביקש ממנו חתימה.
צ'פמן הודה במהלך השימוע כי רצח את לנון "בשביל תהילה ופרסום עצמי" - וכי הוא עצמו סבור שהגיע לו עונש מוות. "אני רוצה לחזור ולהדגיש שאני מצטער על הפשע. אין לי תירוץ", אמר. "אני חושב שזה הפשע הנורא ביותר האפשרי - לעשות משהו למישהו חף מפשע".
2 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
ג'ון ויוקו
(צילום: AP)
הרוצח המפורסם, שכעת מגדיר את עצמו כנוצרי אדוק, גם ביקש לשפוך אור על מניעיו. "לנון היה מפורסם באופן קיצוני, ולכן הוא היה בראש הרשימה. לא הרגתי אותו בגלל האופי שלו, או סוג האדם שהיה. הוא היה איש משפחה, הוא היה אייקון, הוא היה מישהו שאמר דברים שעכשיו כולנו יכולים להגיד - וזה נהדר". לדבריו, ההתנקשות הייתה "אנוכית מאוד". בית המשפט האזין לדברים, ולבסוף קבע כי שחרורו של צ'פמן יעמוד בסתירה עם רווחת הציבור.