במשך שלוש עונותיה, "הכתר" של נטפליקס עשתה מאמצים להישאר נאמנה ככל הניתן לקורותיה של משפחת המלוכה של אנגליה במאה החולפת, אך גם היוצר שלה, פיטר מורגן, הודה בעבר כי הניסיונות לא תמיד צלחו. לרוב השגיאות האלה עברו מתחת לראדר, אך כעת מתגלה טעות חדשה - וזועקת.
הטעות המדוברת תתרחש דווקא בעונה הבאה, שצילומיה הסתיימו לפני זמן קצר. באחד הפרקים, המלכה אליזבת (בגילומה של השחקנית אוליביה קולמן) מתארחת ב-Royal Variety Performance, מופע בידור טלוויזיוני שנערך מדי שנה באנגליה, ושכל הכנסותיו נתרמות לקרן הצדקה המלכותית.
1 צפייה בגלריה
הכתר
הכתר
התבלבלו בשנה. מתוך "הכתר"
(צילום מסך)
כרזה שתלויה ברקע של הסצנה ממקמת את המופע בשנת 1984, בתיאטרון הליסאום שבלונדון, במהלכו פוגשת המלכה את השחקנית ג'ואן קולינס ואת הזמרת שרה ברייטמן. אלא שבמציאות, בשנת 1984 המלכה אליזבת כלל לא הגיעה למופע - והיא יוצגה בו על ידי המלכה האם אליזבת, הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה.
מורגן כבר הצהיר בעבר שלעתים הוא נאלץ לוותר על ההיצמדות לפרטים ההיסטוריים לטובת העלילה, אך הודה כי לפעמים המדיניות הזו מובילה לטעויות של ממש. "יש לי השקפה שהקהל כל כך רגיש ובעל אינסטינקטים חדים, שאם זה מפריע לו - כנראה שעשיתי משהו שגוי", הוא אמר. "כשאתה אפילו לא יודע את העובדות, אבל יכול להריח כשמשהו מזויף… אנחנו עושים את מיטב יכולתנו להציג את המציאות כפי שהיא. לפעמים אני נאלץ לוותר על הדיוק, אבל אסור לך להרפות מהאמת".
העונה הרביעית של "הכתר" צפויה לעלות בסוף שנת 2020 לנטפליקס. לפי מורגן, הסדרה תגיע לסיומה בעונה החמישית, בה תחליף את קולמן השחקנית אימלדה סטונטון, הזכורה לטובה מהסרט המוערך "וירה דרייק", שיצא ב-2004.