חדשות דרמטיות בעולם ההפצה הקולנועית: הסרט "וונדר וומן 1984" בכיכובה של גל גדות, אשר הפצתו בבתי הקולנוע ברחבי העולם נדחתה מספר פעמים מהמועד המקורי בחודש יוני האחרון עקב התפרצות נגיף הקורונה, יופץ על המסך הקטן.
בחג המולד הקרוב, ה-25 לדצמבר, יעלה ההמשכון לשובר הקופות "וונדר וומן" באופן בלעדי בשירות הסטרימינג האמריקני HBO מקס, אשר איננו זמין בישראל לעת עתה. מחוץ לארצות הברית - וכשבוע מוקדם יותר, ב-16 לדצמבר - יעלה הסרט גם בבתי הקולנוע מסביב לעולם, בהנחה שייפתחו עד אז.
על הצפייה בסרט HBO מקס לא תדרוש מלקוחותיה תשלום נוסף, כפי שדרשה לאחרונה חברת דיסני כשהעלתה בבכורה את הסרט "מולאן" בשירות הסטרימינג דיסני פלוס בתשלום של 30 דולר. מאידך, המנוי ל-HBO מקס עולה יותר משירותי הסטרימינג המתחרים - 15 דולר לחודש.
"זה הזמן", צייצה כוכבת הסרט גל גדות, "כולנו חיכינו הרבה זמן שזה יבוא. אני לא יכולה לומר לכם כמה אני מתרגשת שכולכם תצפו בסרט. זו לא הייתה החלטה קלה ומעולם לא חשבנו שנצטרך להמתין עם ההפצה למשך זמן כה רב, אבל הקורונה טלטלה את עולמנו". גם הבמאית של הסרט, פאטי ג'נקינס, הדהדה את המחשבות הללו, כשצייצה: "הגיע הזמן... אנחנו מקווים שהסרט שלנו יביא מעט אושר והקלה לכולכם בתקופת החגים".
1 צפייה בגלריה
מתוך "וונדר וומן 1984"
מתוך "וונדר וומן 1984"
מתוך "וונדר וומן 1984"
(צילום מסך)
עבור HBO מקס, שעלה בחודש מאי האחרון ומתחרה בענקיות כמו נטפליקס, דיסני פלוס, אמזון פריים, אפל TV פלוס, הולו ועוד, מדובר בצעד גדול ויקר שכולו הצהרת כוונות. אבל המשמעויות של המהלך רחבות הרבה יותר. עם תקציב משוער של כ-200 מיליון דולר, "וונדר וומן 1984" אמור היה להפוך לאחד משוברי הקופות הקולנועיים של 2020.
משבר הקורונה העולמי תקע טריז במסלול המוכוון מראש של הסרט, שלפי האנליסטים היה מרוויח ככל הנראה יותר ממיליארד דולר בקופות, אחרי ההצלחה המפתיעה של קודמו מ-2017 שהרוויח יותר מ-820 מיליון דולר. וורנר מדיה, תאגיד התקשורת שכולל גם את אולפני האחים וורנר ואת HBO מקס, מוותר פה מראש על הרווחים האדירים מהקרנת הסרט בבתי הקולנוע - בעבור באזז תקשורתי ומנויים נוספים ל-HBO מקס.
אבל מדובר גם בצעד של הכרח, כמובן, ולא רק בהחלטה שנועדה לקדם את שירות הסטרימינג החדש. כ-50 אחוז מבתי הקולנוע בארצות הברית, שממשיכה לרשום שיאי תחלואה ומוות מנגיף הקורונה, סגורים לקהל. אם היה יוצא בלעדית בבתי הקולנוע, "וונדר וומן 1984" היה מוצא את עצמו נלחם כדי לרשום הכנסות שאפילו מתקרבת לאלו של קודמו. לבד מכך, מדובר בהימור שכבר הוכיח את עצמו לאחרונה. "טרולים מסביב לעולם", המשכון לסרט "טרולים" שהוצע לצופים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות באפריל האחרון, הרוויח באופן הזה יותר מ-200 מיליון דולר, על פי ההערכות. עכשיו, השאלה הנותרת היא אילו שוברי קופות פוטנציאליים שהפצתם עוכבה ונדחתה - "אלמנה שחורה", למשל, "מהיר ועצבני 9", והסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד, "אין זמן למות" - יילכו בדרכו של "וונדר וומן 1984". אילו מהם יעשו זאת, וכיצד ישפיע השינוי הדרמטי הזה על האופן בו נמשיך לצרוך סרטים.