ביום בהיר אחד, אולי בגלל השיעמום מסגר הקורונה, כוכבת הרשת גל גברעם החליטה לקחת שתי מסכות ולקשור אותן בצורת חזייה. היא הראתה לאמא שלה, הצטלמה ושלחה לחברה. אחר כך היא גם החליטה להעלות את התמונה לאינסטגרם. כשפלגו העליון של גופה חשוף לגמרי, למעט שתי מסכות שמסתירות את החזה שלה, המרחק מכאן לתמונה ויראלית שתשבור את האינסטגרם היה קצר.
6 צפייה בגלריה
גל גברעם
גל גברעם
גל גברעם
(צילום מסך, רשת)
33 אלף לייקים ומעל לאלף תגובות מאוחר יותר, היא טוענת שבכלל לא ידעה שהתמונה הזאת, שצולמה בבדיחות הדעת, תהפוך לכל כך מדוברת. "איזה מצחיק זה היה, אה?", אומרת גברעם. "לא ידעתי שזה ייעשה כל כך גדול. אם הייתי יודעת שזה יהיה כזה מטורף הייתי עושה גם תחתון", היא אומרת בביטחון מלא.
אל תגידי שלא ידעת שזה יעשה רעש. "לא ידעתי. בגדי הים שלי הרבה יותר קטנים מהמסכות האלה".
6 צפייה בגלריה
גל גברעם
גל גברעם
"אם הייתי יודעת שזה יהיה כזה מטורף הייתי עושה גם תחתון". גל גברעם
(צילום מסך)
ובכל זאת, עם כניסתה הטרייה לבית "האח הגדול" בעונה החדשה (שמשודרת ברשת, בימי ראשון, רביעי, חמישי ושבת), היא דווקא לא מוטרדת מכך שיבליטו יותר את היופי על פני האופי. "אם ירצו להראות רק את זה שיש לי אחלה חזה וטוסיק טוניסאי - אז חבל להפקה על כל בזבוז הזמן הזה, אבל אני לא חושבת שיעשו את זה. נכון שהבאתי מלתחת בגדי ים משגעת ושאנשים תמיד הסתכלו על החיצוניות שלי יותר מאשר על הפנימיות שלי, אבל אני לא חושבת שאני כזאת עוצרת נשימה. כשאומרים לי 'את אינטליגנטית' או 'יש לך מוח' - תמיד היה לי. לא ראיתם את זה כי לא בחרתם לראות אותו. שיסתכלו רק על התמונות שלי בביקיני, אם זה מה שהם בוחרים לראות".
אולי יש לך חוסר מודעות לכוח שלך ברשתות? "יש לי המון חוסר מודעות בנושא הזה, וזה גם נובע מחוסר הערכה עצמית. אני, מבחינתי, לא מפורסמת. אני לא בן אדם מוכר, וגם לא מבינה למה יש לי כל כך הרבה עוקבים באינסטגרם".
6 צפייה בגלריה
גל גברעם בכניסה לבית "האח הגדול"
גל גברעם בכניסה לבית "האח הגדול"
"מבחינתי אני לא מפורסמת". גברעם בבית "האח הגדול"
(צילום: מיכה לובטון)
גל גברעם רק בת 19 וכבר מחזיקה ארסנל של כמעט 400 אלף עוקבים באינסטגרם וקרוב ל-100 אלף בטיקטוק. היא משתפת את עוקביה בהכל - האחיינים שלה, הפנים נטולות האיפור שלה על הבוקר, החיים שלה כחיילת בצה"ל, ההשתטויות שלה עם החברות. הכל, בלי פילטרים ובלי צנזורה. אולם גברעם מרגישה שב"האח הגדול" היא יכולה להיחשף בצורה שהרשתות לא יכילו.
"אני חיה את המצלמה. בתוך עולם הבידור יש לנו מעין חובה כזאת לשתף. יש לי לשתף הרבה דברים שלא ראו בשום מקום, דברים שאני לא יכולה להעביר במקום אחר. הפלטפורמה של 'האח' יותר רחבה ומקבלת. גם אמא שלי היא פריקית של 'האח הגדול', אז צפיתי בכל העונות ואתה רואה יפה מאוד מי בא לשם בשביל להתפרסם. וזאת לא בושה, אם בן אדם יגיד לי שהוא בא כדי להתפרסם - הכל בסדר. אתה רואה מי בא לשחק משחק. אני לא באה לשחק משחק ואני מספיק מודעת ומאמינה בעצמי שאני יכולה לנצח. אני באה בשביל המיליון, יש לי חובות לסגור בבית".
איזה חובות יש לילדה בת 19? "של אמא, וגם אני בהליכים משפטיים כאלה ואחרים. הקורונה לא עשתה חסד עם המשפחה שלי יותר מדי. בעלה של אחותי עצמאי, אמא שלי עצמאית ואחותי פוטרה, ויש לי עוד אחות שחזרה לארץ. אנחנו ארבעה בבית. היה קשה, הייתי חייבת לפתוח חסכונות בקורונה. חשבון הבנק שלי לא כזה זוהר, לפחות לא כמו שאני רוצה שהוא יהיה. צריך כסף".
את לוקחת הרבה אחריות על הבית שלך. "זה התפקיד שלי. לא בקטע של להשוויץ, אני בחיים לא מדברת על כסף וכמה אני עושה, אני לא בתחרות עם אף אחד. אבל אני יודעת שאני צריכה להביא איקס כסף בחודש הביתה, ואני אעשה את זה, גם אם לא בא לי. בקורונה עשיתי עבודה בתקציב פח, אפילו לא אלף שקל. בשביל בן אדם אחר אלף שקל זה המון, וגם בשבילי עכשיו. גיליתי שקניות לשבוע בסופר זה 700 שקל - אז הכסף הזה הספיק לשבוע. שלחתי הודעות לכל החברים שלי שאני מכירה, שהם מנהלי משרדי פרסום, וכתבתי שאני צריכה עבודה - לא משנה בכמה כסף, כי צריך כסף הביתה, נקודה. לפני שנכנסתי ל'אח' עשיתי כמה עבודות כדי שיהיה קצת כסף בבית, למקרה שיצטרכו".

"כל מי שהיה שואל איפה אבא שלי - הייתי אומרת שהוא מת. היה בי כעס גדול"

ייאמר לזכות גברעם שהיא באה לריאיון מוכנה. כלומר, מוכנה לספר על עצמה הכל. היא בת למירה, גננת, ואחת מבין ארבעה ילדים. הוריה התגרשו כשהייתה בת ארבע, ומאז היא ניתקה קשר עם אביה, איש הייטק, למשך שנים. למעשה, על אף שהקשר חודש, היא עדיין לא קוראת לו אבא. "אחרי שההורים שלי התגרשו הייתי איתו בקשר עד גיל שמונה, ואז היה מקרה משפחתי והוא קיבל צו הרחקה מאיתנו".
מה קרה? "הייתה איזו תקרית בינו לבין אחותי והיא התקשרה למשטרה. אני לא רוצה להרחיב כל זה כי זה לא סיפור שלי. בכל אופן, אחרי צו ההרחקה הוא לא דיבר איתנו בכלל, ניתק מגע וניתק קשר. מבחינתי אין לי אבא, כלומר יש לי אבל הוא לא אבא שלי. הוא הזרע ואמא שלי הביצית וזאת אני. וזהו. הוא לא אבא שלי".
עד כדי כך? "בתכלס לא דיברנו כמעט 15 שנה. מגיל שמונה עד גיל 13 קראתי לעצמי גל עטיה, לא גל גברעם. כל מי שהיה שואל איפה אבא שלי - הייתי אומרת שהוא מת. אם לא היו שואלים לא הייתי מדברת עליו בכלל. היה בי כעס גדול. שונאת אותו, חותכת אותו בתמונות בבית, דברים כאלה".
למה? "בגלל שהוא נעלם. מה ילדה בת תשע מבינה מהחיים שלה? כלום. יום אחד, כשהייתי בת 10, דיברנו בטלפון והוא אמר לי שהקשר היחיד בינינו זה הדם שזורם לנו בגוף. הוא היה מאוד עצבני ונורא נסער. רציתי להחליף את הדם בגוף שלי".
6 צפייה בגלריה
גל גברעם מתוך "האח הגדול"
גל גברעם מתוך "האח הגדול"
"רציתי להחליף את הדם בגוף שלי". גל גברעם
(באדיבות רשת)
והיום? "אני כבר לא כועסת עליו. הוא באמת בן אדם טוב, הוא פשוט לא אבא שלי. כמו שהוא אמר - חוץ מדם שזורם לי בגוף אין לי הרבה קשר איתו. הוא לא עושה הרבה מאמץ בשבילי ואני גם אומרת לו את זה. אני רואה אותו בכל שבת שנייה, יש לו נגיעה בחיים שלי, אני משתפת אותו וכשהייתי בזוגיות גם הכרתי לו את הבן זוג שלי. ניסיתי מאוד לבנות משפחה תקינה. כששואלים אותי אם קשה לגדול בלי אבא, אני לא יודעת! יש לי אמא שאקלית, כשצריך לתלות מדף היא תולה וכשצריך לשחרר סתימה היא משחררת.
"אבא שלי הפך להיות סבא מדהים, היום אני חושבת שהוא גם אבא בשביל אחותי, אבל בשבילי אישית לא. אני הכי מנותקת ממנו מכולם. הוא גם איש גאון, חכם ממש, והוא איש יפה. אני לא שונאת אותו, אבל אני גם לא יודעת אם אני אוהבת אותו".
את לא יודעת אם את אוהבת את אבא שלך? "אני לא יודעת מה זה לאהוב אבא. בכל פעם שהוא בא - אני קוראת לו ניר. כשישבנו בשולחן בארוחה ביקשתי ממנו שיעביר לי איזה משהו והוא אמר לי 'עד שלא תקראי לי אבא אני לא אביא לך', אז אמרתי לו שאני אקום לקחת לבד. כדי שאני אקרא לו אבא הוא צריך להשקיע. והוא משקיע בנכדים שלו, לא בי. לפני כמה זמן עשיתי הליכה עם אחיות שלי והוא היה אצל אחותי, ישבנו לאכול, אבא ושלוש בנות. זאת הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי שישבנו כולנו. זה היה כיף".
גברעם כאמור עוד לא בת 20, אבל סיפור חייה יכול בשקט למלא קורות חיים של אנשים מבוגרים ממנה. כשהייתה בת 10, אמה חלתה בסרטן השד. "סרטן השד זה משהו שהמשפחה שלי מכירה טוב - אחותה הגדולה של אמא שלי נפטרה מזה, דודה אחרת שלי ניצחה את המחלה ושאר האחיות של אמא שלי הקפידו לעשות בדיקות. אמא שלי הלכה לבדיקה שגרתי, וגילו לה גוש בשד ימין. אמרו לה 'אוקיי, תפסת את זה בזמן וסיימת עם זה'. אז במשך שלושה חודשים היא עשתה מה שהייתה צריכה לעשות ולא גילתה לנו. אחרי שלושה חודשים עשו לה ביקורת והתברר שמגוש אחד זה גדל לשמונה גושים, ואז התחיל מסע של כימותרפיה וכל מה שכרוך בזה. רק כשלא היה לה שיער, וכשהיא שמה פאה, היא סיפרה לי. היא לקחה אותי לאכול שוקולד ושאלה אם אני יודעת מה זה ביופסיה, ואני התעסקתי באוכל".
לא הבנת את המשמעות בתור ילדה. "לא חשבתי שאמא שלי חולה. זה לא היה אישיו בבית כי אף אחד לא הרגיש שהיא חולה. גם אחרי ניתוח בבטן אמא שלי עמדה והכינה לנו אוכל. גם היום אמא שלי סובלת מכאבים כרוניים, והאישה תעשה מה שהיא תרצה".
מה את זוכרת מאותם רגעים של המאבק? "באותה התקופה אני עברתי תאונת דרכים, הייתי הולכת רגל ודרסה אותי מכונית, ונפצעתי. אמא שלי באה לבית החולים והיא הורידה את הפאה - זו הייתה הפעם ראשונה מזה הרבה זמן שראיתי אותה בלי פאה. מהבית חולים אני זוכרת ממש את הקרחת. אני גם זוכרת שהיינו משחקים עם הפאה, הייתי שמה אותה ומתחפשת. אולי הדחקתי, אני לא יודעת".
איזה מקום יש לאמא בחיים שלך? "הכי גדול בעולם", היא אומרת ופורצת בבכי. "אמא שלי היא המלכה. מלכת העולם. אמא שלי קודם כל שמה אותנו מקדימה - ורק אחרי זה את עצמה. זה ארבעה ילדים והיא במקום חמישי. אבל זה לא נגמר בזה - ברוך השם יש שני נכדים, אבל זה דרדר אותה למקום שמיני ולהיות מקום שמיני בחיים של עצמך זה נראה לי קצת קשה".
עושה רושם שאת לא רחוקה מזה בעצמך. "גם אני מקום שמיני בחיים שלי. קודם כל הם. יש לי שני אחיינים שדודה שלהם שרופה ומשוגעת, ואני אהפוך את העולם בשבילם, ויש לי אחים מהממים, שאם חסר להם משהו - אני אדאג לזה. אחד חייל, שבמידת הצורך אני עוזרת לו עם כסף, ואחת מובטלת שאם צריך לעזור גם לה - אני אעזור גם לה".
נשמע שעושים הרבה כסף מהאינסטגרם. "קיבלתי מתנה מאלוהים והיא לעשות כסף מעבודה שאני אוהבת בגיל מאוד צעיר. גלגלתי סכומים גדולים, למרות שהתחלתי לקחת כסף רק כשהגעתי ל-100 אלף עוקבים, לא ידעתי שאפשר לקחת לפני. תחשוב, בגיל 15 לקבל אפילו 2,000 שקל זה המון כסף".
אז בכמה כסף מדובר? "גלגלתי מאות אלפים מהאינסטגרם, אבל הם לא בחשבון שלי".
למה? "חילוקי דעות עם הסוכן שלי. זה בהליכים משפטיים. משבר אמון".
6 צפייה בגלריה
גל גברעם
גל גברעם
"קיבלתי מתנה מאלוהים והיא לעשות כסף מעבודה שאני אוהבת בגיל מאוד צעיר". גל גברעם
(צילום מסך, רשת)

"ה'דאדי אישיוז' שלי קיימים ואני מחבקת אותם ואוהבת אותם"

בעקבות אותו משבר אמון שהיא מסרבת להרחיב עליו, כיוון שהוא נמצא בדיוני בית משפט, גברעם - אז בת 17 - מצאה את עצמה במה שהיא מכנה כדיכאון קשה - לא הולכת לבית הספר, ספונה כל היום בביתה וגם את האינסטגרם היא הפסיקה לעדכן לזמן מה.
"הייתי במקום שחור משהו כמו 8-10 חודשים. תחשוב שאני - שכל החיים עסקתי בספורט, הייתי פצצה, הכי כוסית שהייתי בחיים - פתאום הפסקתי להתאמן. פשוט ישבתי על הספה. חמישה חודשים לא הלכתי לבית ספר, הפכתי את השעות - הייתי ערה עד שמונה בבוקר ונרדמת עד שבע בערב, כשאמא שלי הייתה באה מהעבודה. היא הייתה אומרת לי ללכת לבית ספר, והייתי עונה לה 'מחר'. הייתי הולכת לסירוגין - יום כן, חודש לא. יום אחד היא חזרה מהעבודה והעיפה את השמיכה מעליי. היא צרחה עליי וניערה אותי פיזית, אמרה לי 'אם את לא קמה, אני לוקחת אותך לבית משוגעים'. נלחצתי וסיכמנו שאלך לפסיכולוגית.
"קיבלתי כלים ואז התעוררתי על עצמי וחזרתי לבית ספר. עשיתי בגרות בתיאטרון. אם לא הבגרות התיאטרון - הייתי עושה לעצמי משהו. תחשוב, הייתי מתחת לבלטה, עם התולעים למטה. משבר אמון זו הפגיעה הכי נוראית בעולם. חוויתי את אבא שלי פעמיים, אתה מבין? עוד אכזבה מדמות גברית".
בהמשך, כשיעברו השנים, גברעם תחווה אכזבה נוספת מדמות גברית שאהבה, עם פרידתה מבן זוגה השף טום אביב, אחרי שגם הוא בגד באמונה, לדבריה.
את מאמינה למין הגברי? "אין לי ברירה. אני מאמינה לאחי, שהוא הגבר הכי מדהים בעולם. בגדו באמון שלי שלושה גברים, נכון, אבל זה לא אומר שכולם חרא. ה'דאדי אישיוז' שלי קיימים ואני מחבקת אותם ואוהבת אותם".
6 צפייה בגלריה
גל גברעם
גל גברעם
"בגדו באמון שלי שלושה גברים, אבל זה לא אומר שכולם חרא". גל גברעם
(צילום מסך)
הריאיון עם גברעם נערך ימים ספורים לפני שנכנסה לבית "האח הגדול". מלבד החינניות שלה, הנחישות והעומק שמסתתר מאחורי הדמות של כוכבת אינסטגרם בת 19, גברעם מבקשת להעביר בתוכנית מסר שחשוב לה יותר מהכל. "גילוי מוקדם של סרטן השד!", היא אומרת בנחרצות, "בדיקות מוקדמות של סרטן השד, להוריד את הגיל של הממוגרפיה אם אפשר לגיל 20. אני מאוד מאוד אשמח. צריך לעשות קורסים לכל הרופאים ושכל אישה תלך פעם בשנה לרופא משפחה, שיעשה לה בדיקה ואם הוא רואה משהו חריג - שישלח אותה למומחה".
איזה עוד דברים תרצי להעביר חוץ מזה? "אני מאוד רוצה להראות לאנשים את צורת המחשבה שלי, אני רואה את העולם שונה מאנשים אחרים. בא לי להראות את האופי שלי, כי דרך אינסטגרם מאוד קשה להעביר אופי, כולנו נעלה בדרך כלל משהו שהוא יפה. אצלי אתה תראה סתם כוסית, כי אני עפה על עצמי. אגב, כשאני נזכרת באותם ימים קשים שהייתי במקום שחור - אני שמחה לעוף על הבטן שלי. אני לא מתכוונת לעשות דיאטה.
"אני לא באה לבנות בבית דמות שאני לא, אני רוצה שכולם יראו מי אני. לדעתי אני בן אדם נדיר ובא לי שיראו את זה. אין הרבה אנשים כמוני בעולם. אני בן אדם עמוק ואי אפשר לראות את זה דרך תמונה של החזה היפה שלי. אי אפשר, לא משנה כמה אני אנסה. אבל אני גם לא אתבייש בחזה ובטוסיק שלי רק כדי שיגידו שאני אינטליגנטית. אני גם אינטליגנטית וגם נראית אחלה".
פורסם לראשונה: 07:19, 11.12.20