המחאה בתעשיית המוזיקה האמריקנית בתגובה להריגתו של ג'ורג' פלויד ונגד האלימות המשטרתית כלפי הקהילה האפרו-אמריקנית בכלל, ממשיכה להתרחב. אמנים, חברות תקליטים, מגזינים ורשתות טלוויזיה הודיעו כי יעצרו היום (ג') את פעילותם, במסגרת יוזמה בשם Black Out Tuesday. בפוסט שפרסמו מארגנות היוזמה, ג'אמילה תומאס ובריאנה אגיאמנג, הן קראו לתמוך בקהילה שפרנסה לדבריהן את תעשיית המוזיקה במשך שנים באמצעות המוזיקה שיצרה.
2 צפייה בגלריה
הצטרפה למחאה. בריטני ספירס
הצטרפה למחאה. בריטני ספירס
הצטרפה למחאה. בריטני ספירס
(צילום: AP)
חברות תקליטים גדולות בארצות הברית ובהן "קולומביה", "וורנר", "סוני" ו"דף ג'ם" הודיעו כי יכבדו את היוזמה, כל אחת בדרכה. חברת התקליטים "אינטרסקופ", שבה חתומים אמני ענק כמו ליידי גאגא, קנדריק לאמאר ובילי אייליש הודיעה כי לא תשחרר מוזיקה חדשה לאורך כל השבוע. מנכ"ל קבוצת "וורנר" כתב לעובדיו כי הם רשאים לשבות היום. שירות הסטרימינג "ספוטיפיי" הכריז גם הוא על כמה צעדים ומחוות, כמו יצירת פלייליסטים באורך 8 דקות ו-46 שניות, משך הזמן שבו נחנק ג'ורג' פלויד בידי השוטר דרק צ'אובין, עד שמת. "אפל מיוזיק" מצדה הודיעה על ביטול תכניות רדיו.
רשתות טלוויזיה מקבוצת ViacomCBS, ובהן MTV ו-VH1 הפסיקו את לוח השידורים המתוכנן למשך פרק זמן דומה, ושידרו קולות של נשימות על גבי מסך שחור , בצירוף הכיתוב "אני לא יכול לנשום".
אמנים רבים הביעו תמיכה במחאה ברשתות החברתיות תחת ההאשטאג TheShowMustBePaused ("ההצגה חייבת להיפסק"). סולן להקת הרולינג סטונס, מיק ג'אגר, צייץ בטוויטר: "שובר את הלב לראות כיצד אמריקה קורעת את עצמה פעם נוספת בגלל נושאים שקשורים לגזע. מחר אעמוד לצד חברי האמנים כדי להיאבק באפליה הגזעית וחוסר הצדק החברתי". ג'אגר הוסיף כי הוא "מתפלל שנוכל להתגבר על השנאה והפילוג ונתחיל לרפא את הכאב".
בריטני ספירס צייצה כי לא תכתוב ברשתות החברתיות במהלך יום המחאה, ועודדה את מעריציה לתרום לתנועת Black Lives Matter, שנלחמת באפליה ובגזענות. כריסטינה אגילרה הודיעה כי גם היא תחריש את החשבונות שלה ברשתות החברתיות כאות סולידריות עם היוזמה. הזמר פיטר גבריאל כתב כי הוא מזדהה עם מחאת הקהילה השחורה, ולהקת רדיוהד החשיכה את העמודים שלה ברשתות החברתיות, וצבעה אותם בשחור.
גם המפיק, הנגן והיוצר האגדי קווינסי ג'ונס, הביע תמיכה ביוזמה. "קשה לדעת מה להגיד, משום שבמשך כל חיי התמודדתי עם גזענות", הוא כתב. "עם זאת, היא מרימה את ראשה המכוער כעת ובשם אלוהים, הגיע הזמן להתמודד עם זה אחת ולתמיד. אני והצוות שלי ניצבים בצד של הצדק".
הזמרת סידני לאופר העלתה אמש לחשבון שלה באינסטגרם פוסט לרגל חודש הגאווה, ובו קשרה בינו ובין המחאה על הריגתו של פלויד. "למדינה הזאת יש היסטוריה ארוכה של מחאה כדי לעורר מודעות לנושאים חברתיים שונים. לעתים ההפגנות הללו יוצאות מכלל שליטה מסיבות שונות, אבל הן עדיין דרך תקפה לעורר מודעות לנושאים שאנחנו לא יכולים לקבל יותר. דברים שצריכים להשתנות". לאופר צירפה את תמונה של מרשה פ. ג'ונסון, אישה אפרו-אמריקנית שהייתה ממובילות מהומות סטונוול שפרצו בשנת 1969 בדרישה לשוויון עבור הקהילה הגאה.
2 צפייה בגלריה
החשיכו את החשבונות ברשתות. רדיוהד
החשיכו את החשבונות ברשתות. רדיוהד
החשיכו את החשבונות ברשתות. רדיוהד
(צילום: gettyimages)
בימים האחרונים התבטאו בנושא כוכבים נוספים וביניהם ביונסה, ג'יי זי, ריהאנה, טיילור סוויפט, אדל ובילי אייליש. ביונסה פרסמה סרטון שבו אמרה: "ג'ורג' הוא המשפחה שלנו, מכיוון שהוא אמריקני. מישהו הואשם, אבל אנחנו עדיין רחוקים מלהשיג צדק". טיילור סוויפט האשימה את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בליבוי המהומות והוסיפה: "בנובמבר אנחנו מוציאים אותך מהבית הלבן". הזמרת אדל שיתפה את תמונתו של פלויד וכתבה: "מדובר בגזענות מתמשכת, אלימות משטרתית וחוסר שוויון. וזה לא קורה רק באמריקה! הגזענות חיה וקיימת בכל מקום".