חיים מושלמים

מתי ואיפה: 2 בדצמבר, ב-HOT VOD וב-NEXT TV.
מה הסיפור: הסדרות הספרדיות ממשיכות לזרום לכיווננו, והפעם זו "חיים מושלמים", שאומנם יצאה כבר ב-2019 אך זכייתה בפרס הסדרה הטובה בפסטיבל קאן לסדרות עוררה מספיק הייפ כדי להביא אותה למחוזותינו (אפילו שניצחה את "נחמה" של רשף לוי, סלחנו). הדרמה הקומית בת שמונת הפרקים עוקבת אחר מריה, אישה בשנות ה-30 לחייה שננטשה על ידי הגבר שהיה אמור להפוך לבעלה ואב ילדיה, לאחר שהבין כי הוא לא מעוניין לבלות עמה את שארית חייו.
היא הולכת לחפש נחמה ותמיכה בחיק אחותה אסתר, אמנית לסבית שחיה חיים נטולי דאגות, שמעניקה לה בתמורה את הפתרון הטוב ביותר לדעתה לסיטואציה: סמים. מפה לשם, מריה מוצאת את עצמה בהיי בחגיגת יום הולדת לבתה הקטנה של חברתה הטובה ביותר, ואף שוכבת בתוך טירה מתנפחת עם גארי, גנן שסובל ממוגבלות שכלית. כשמריה חולת השליטה מגלה שנכנסה להיריון מהסטוץ הזה, היא מחליטה לשחרר הכל ולזרום עם המצב.
11 צפייה בגלריה
מתוך "חיים מושלמים"
מתוך "חיים מושלמים"
מתוך "חיים מושלמים"
(צילום: Movistar+)
מי בפנים: לטיסיה דולרה ("פחד, מצלמים 3"), שגם יצרה את הסדרה ומככבת בתפקיד הראשי של מריה, איישה וילגראן וסיליה פרחיירו. שלושתן, אגב, זכו בפרס משותף משלהן בפסטיבל קאן לסדרות על ההופעה המיוחדת בסדרה.

סלינה: הסדרה

מתי ואיפה: 4 בדצמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: על אף שחלפו כבר 25 שנה מאז מותה (ו-20 מאז הסרט בכיכוב ג'ניפר לופז), זכרונה של הזמרת המקסיקנית-אמריקנית סלינה קינטאנייה ממשיך להדהד בליבם של אינספור מעריצים ברחבי העולם. נטפליקס, שזיהתה את ההזדמנות, יצרה סדרה עלילתית ביוגרפית שעוסקת בדמותה, ואף קיבלה את אישור משפחת קינטאנייה. יותר מכך, אביה ואחותה של הזמרת המנוחה לקחו חלק בסדרה כמפיקים, מתוך רצון להביא את הסיפור שלה בצורה המדויקת והמהימנה ביותר למסך הקטן. ואם התחזיות יתגשמו, "סלינה" עשויה להפוך לאחת מהסדרות הכי נצפות של השנה בענקית הסטרימינג.
הסדרה תעקוב אחר קינטאנייה מילדותה בשנות ה-70 ועד לצמיחתה כאחת מהזמרות האהובות והמשפיעות ביותר בקהילה הלטינית של תחילת הניינטיז, עם הכתרתה כ"מלכת מוזיקת הטחאנו" (ז'אנר בעל השפעות מקסיקניות, אירופאיות ואמריקניות) וזכייתה בפרסי בילבורד וגראמי. למרבה הצער, הצלחתה של סלינה נקטעה בשיאה, כשבמרץ 1995 נורתה למוות על ידי נשיאת מועדון המעריצים שלה, יולנדה סלדיבר, לאחר שהזמרת התעמתה איתה סביב חשד למעילה בכספיה. סלינה הייתה בת 23 בלבד במותה.
11 צפייה בגלריה
מתוך "סלינה: הסדרה"
מתוך "סלינה: הסדרה"
מתוך "סלינה: הסדרה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: כריסטיאן סראטוס ("המתים המהלכים") לוהקה לתפקיד סלינה, ריקארדו צ'אווירה (קרלוס מ"עקרות בית נואשות") ייכנס לנעלי אביה, ואת בעלה כריס פרז ישחק ג'סי פוזי - אחיו של כוכב "זאב צעיר", טיילר פוזי.

פה גדול - עונה 4

מתי ואיפה: 4 בדצמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: עונה חדשה לסדרת האנימציה האהובה מבית נטפליקס, שהופכת את שינויי ההורמונים של גיל ההתבגרות לקומדיה שנונה ואינטליגנטית. גם העונה הרביעית תביא איתה לא מעט שינויים בחייהם, אך אחד משמעותי במיוחד התרחש דווקא מאחורי הקלעים, כשביוני האחרון הודיעה השחקנית ג'ני סלייט כי בחרה להפסיק לדבב את דמותה השחורה של מיסי בצל מחאות ה-Black Lives Matter, ומי שתחליף אותה היא הקומיקאית איו אדבירי.
אבל בחזרה לעלילה - רגע לפני שהם עולים לכיתה ח', אנחנו מלווים את ניק, אנדרו וג'סי במחנה הקיץ, המקום בו כל ההורמונים כולם מתחילים לגעוש (או כך לפחות לימדה אותנו צפייה ב"אמריקן פאי"). זו תקופה די מתוחה עבור ניק, לאחר שאנדרו תפס אותו מחזר אחרי האקסית המיתולוגית שלו, מיסי. אז אפשר לצפות לכמה רגעים לא נעימים בקרב השלושה, וגם אצל ג'סי, שעוברת לניו יורק ומתמודדת עם היותה התלמידה החדשה בבית הספר ועם הגעתה של מפלצת ההורמונים החדשה בשטח - טיטו, ייתושת החרדה.
11 צפייה בגלריה
מתוך "פה גדול", עונה 4
מתוך "פה גדול", עונה 4
מתוך "פה גדול"
(Netflix)
מי בפנים: רוב המדבבים (למעט ג'ני סלייט, כאמור) ישובו גם לעונה הרביעית, בהם כמובן ניק קרול שיצר את הסדרה ומאיה רודולף שזכתה באמי האחרון על תפקידה בה. הקומיקאית מריה ברמפורד תצטרף בתור טיטו היתושה, ובתפקידי אורח יפציעו סת' רוגן, לינה ווייט, זאק גאליפנאקיס, ג'ון אוליבר, סטרלינג קיי. בראון ועוד.

ספיישל אופוריה - חלק 1: רו

מתי ואיפה: 7 בדצמבר, ב-HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: עד שתשוב מהפסקת הקורונה ותחל את צילומי העונה השנייה, "אופוריה" באה לקראת המעריצים עם ספיישל בן שני חלקים שהופק וצולם לאחר פרוץ המגפה (החלק השני צפויע לצאת בסוף ינואר 2021). למי שאיכשהו פספס את אחת הסדרות המדוברות ביותר של 2019, נזכיר ש"אופוריה" היא העיבוד של HBO לדרמה הישראלית של רון לשם, דניאל אמסל ודפנה לוין ל-HOT. הגיבורה הראשית היא רו, טינאייג'רית חובבת סמים שהשתחררה ממוסד גמילה הישר לחיי התיכון המדכאים, שם היא מכירה את ג'ולס, נערה טרנסג'נדרית שעברה לשכונה ומשנה לחלוטין את חייה של רו.
הפרק החדש, שנקרא Trouble Don’t Last Always ("צרות לא נמשכות תמיד", כמו השיר של סם קוק והסול סטיררס) עוקב אחר חגיגות חג המולד בביתה של רו, שנמצאת במצב נפשי רעוע לאחר אירועי סוף העונה הקודמת - כשנותרה לבדה על רציף הרכבת עם נטישתה הפתאומית של ג'ולס, מה שהחזיר את רו לשימוש בסמים. כדי למלא את החלל החסר היא מוצאת חברה בדמותו של אלי, המכור לשעבר שניסה בעונה הראשונה לייצב את רו ולשכנע אותה להתמיד במפגשי המכורים האנונימיים. מקווים שהוא הצליח, כי יש לה עונה שנייה שלמה לצלם.
11 צפייה בגלריה
מתוך "אופוריה"
מתוך "אופוריה"
מתוך "אופוריה"
(צילום: HBO)
מי בפנים: הפעם מדובר במפגש מצומצם - על פי המידע שפורסם נראה רק את זנדאיה ("ספיידרמן": השיבה הביתה") שזכתה באמי על תפקידה כרו, האנטר שייפר שהיא ג'ולס וקולמן דומינגו ("סלמה") שישוב לתפקיד אלי. קורונה וזה.

Your Honor

מתי ואיפה: 7 בדצמבר, ב-yes VOD וב-yes TV ACTION.
מה הסיפור: שלוש שנים לאחר ההכרזה שנרכשה על ידי רשת שואוטיים, העיבוד האמריקני לדרמת הפשע הישראלית "כבודו" סוף סוף מגיע. על הסדרה, שיצרו עבור yes שלמה משיח ורוני ניניו, אמונים שלושה מהשמות המוכרים בתעשיית הטלוויזיה - רוברט ומישל קינג (יוצרי "האישה הטובה" ו"הטובות לקרב") ופיטר מופאט (יוצר "צדק פלילי", עליה מבוססת "ליל האירוע") - כך שניסיון בדרמות משפטיות יש להם ובשפע, ועם כוכב ראשי כמו בריאן קרנסטון, אפשר לנחש (או לפחות להחזיק אצבעות) שהם בדרך הנכונה להצלחה.
"כבודו" האמריקנית עוקבת אחר סיפורו של מייקל דסיאטו, שופט מכובד מניו אורלינס שבנו התיכוניסט אדם מעורב בתאונת פגע וברח. כשהוא מגלה שקורבן התאונה הוא בן למשפחת הפשע האכזרית ביותר באזור, מייקל מחליט להציל ולהסתיר את בנו - ובכך מסכן את חייו המקצועיים והאישיים, כשבדרך הוא גורר את כל משפחת דסיאטו לעולם מלא שקרים, סחיטות ובחירות קשות.
11 צפייה בגלריה
מתוך "כבודו"
מתוך "כבודו"
מתוך Your Honor
(צילום: Skip Bolen/SHOWTIME באדיבות yes)
מי בפנים: את יורם חטב יחליף, כאמור, המועמד לאוסקר וזוכה הפרסי האמי וגלובוס הזהב, בריאן קרנסטון ("שובר שורות"). לצידו יככבו מייקל סטולברג ("פארגו", "יהודי טוב"), הופ דיוויס ("חיי אהבה", "פשע אמריקאי"), אייזיאה וויטלוק ג'וניור ("הסמויה"), מרגו מרטינדייל ("האמריקאים"), כרמן אג'וגו ("סלמה"), איימי לנדקר ("טרנספרנט") ועוד.

חסרי בושה - עונה 11 (ואחרונה)

מתי ואיפה: 10 בדצמבר, ב-HOT HBO וב-HOT VOD.
מה הסיפור: אחרי תשע שנים משוגעות למדי הגיע הזמן להיפרד מבני משפחת גלאגר, כי "חסרי בושה" האמריקנית סוגרת את הבסטה ועולה עם עונתה ה-11 והאחרונה. כמו סדרות רבות אחרות, גם פרנק והחבורה מתמודדים עם התפרצות נגיף הקורונה, וגרוע מכך עבורם - עם הג'נטריפיקציה והחידושים שעוברת השכונה שלהם בצד הדרומי של שיקגו.
פרנק מתחיל להשלים עם ההזדקנות הבלתי נמנעת, ליפ מעכל את האפשרות שייאלץ להחליף אותו ולהפוך למנהיג המשפחה, דבי מנסה להתאפס על חייה בזמן שנותרה לגדל לבדה את פראני, איאן ומיקי מנסים להבין איך להסתדר עם המחויבויות שבאות עם חיי הנישואים, קארל מתחיל קריירה חדשה כשוטר וקוו ו-וי שוקלים את עתידם בשכונה. יש אגב שמועות על חתונה נוספת באופק - והניחוש שלנו הוא שאולי הגיע תורם.
11 צפייה בגלריה
מתוך "חסרי בושה", עונה 11
מתוך "חסרי בושה", עונה 11
מתוך "חסרי בושה", עונה 11
(צילום: Paul Sarkis/SHOWTIME)
מי בפנים: כל החבורה, מינוס אמי רוסום שגילמה את פיונה ועזבה לפני שתי עונות. מה הסיכוי שהיא תחזור להופעת אורח אחת אחרונה? לא ידוע, אבל הדלת של הגלאגרים תמיד פתוחה.

איזה בלגן השארת (The Mess You Leave Behind)

מתי ואיפה: 11 בדצמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: נטפליקס מטפחת את אחד מסוסיה המנצחים - קרלוס מונטרו, אחד מכותבי "אליטה" שעובר לכס הבמאי ולמען סיבה די טובה - עיבוד הספר שלו לסדרת טלוויזיה. "איזה בלגן השארת", שמבוססת על The Mess You Leave Behind מ-2018, היא מותחן ספרדי העוקב אחר ראקל, מורה צעירה לספרות שמחליטה לתת הזדמנות שנייה לנישואיה ועוברת עם בעלה לעיירת הולדתו שבגליציה.
ראקל, שמתחילה לעבוד בתיכון המקומי, מגלה כי היא החליפה את אלווירה, מורה ששמה קץ לחייה. ככל שראקל מנסה לברר יותר מה הניע אותה למעשה - ולומדת בדרך להכיר את תלמידיה המפוקפקים - היא מגלה כי מאחורי המוות של אלווירה יש יותר מהנראה לעין, ושהעיירה היקרה של בעלה מסתירה די הרבה סודות אפלים.
11 צפייה בגלריה
מתוך "איזה בלגן השארת"
מתוך "איזה בלגן השארת"
מתוך "איזה בלגן השארת"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: אינמה קווסטה ("כולם יודעים"), ארון פייפר (אנדר מ"אליטה"), ברברה לני ("איסבל"), רוברטו אנריקז ("המזח"), תמר נובאס (High Seas) ועוד.

The Wilds

מתי ואיפה: 11 בדצמבר, אמזון פריים.
מה הסיפור: זוכרים שפעם היה מגניב להיתקע על אי מבודד? שש עונות שלמות לקחו לחבורה של "אבודים" לגמור עם הסיפור הזה, והופ - חזרנו חזרה לשם במעין גרסה דיסטופית של "אופוריה" בואכה "בעל זבוב", כשהפעם אלה חבורת תיכוניסטיות שנקלעו להתרסקות מטוס. הקאץ'? התאונה הזו לא קרתה בטעות.
מתברר כי הבנות - שהגיעו לאי מרקעים שונים, כמו גם סיווגי פופולאריות משתנים - לוקחות ללא ידיעתן חלק בניסוי חברתי מורכב ומסתורי, שנערך באישור ובידיעת הוריהן. אך חבורת הטינאייג'ריות כמובן לא מודעת לכך ומנסה להבין איך היא שורדת על אי בודד, וגרוע מכך - איך היא שורדת את כל הדרמות שהן מייצרות. "גיל ההתבגרות אינו מיועד לבעלי לב חלש", אמרה יוצרת הסדרה שרה שטרייכר, "שנות העשרה מצריכות כישורי הישרדות חדים כמעט כמו להיות על אי נטוש. הסדרה צמחה מתוך הרעיון הזה, ונתנה לי הזדמנות לחקור את התקופה הזו - על כל סכנותיה, רגעיה הטובים ושברונות הלב".
11 צפייה בגלריה
מתוך The Wilds
מתוך The Wilds
מתוך The Wilds
(צילום: Amazon Prime Video)
מי בפנים: בין משתתפי הקאסט תזהו כמובן את רייצ'ל גריפית'ס (שרה מ"אחים ואחיות"), ואם אתם אקסטרה חדי עין אולי גם תזהו את סופיה עלי (ד"ר קאדרי מ"האנטומיה של גריי") ודיוויד סאליבן ("חפצים חדים"). שאר הקאסט אנונימי ברובו, אך אם הסדרה מעניינת כמו התקציר - כבר נכיר את שמותיהם בסיום העונה.

שבריריות (Tiny Pretty Things)

מתי ואיפה: 14 בדצמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: כבר הרבה זמן שלא צפינו בסדרה שבשמה הופיעו המילים "שקר", "קטן" או "יפה", ולכן אנחנו מודים לנטפליקס שתירגמו את Tiny Pretty Things ל"שבריריות", במקום ל"דברים קטנטנים יפים". אבל ממש כמו ב"שקרניות קטנות (ויפות)" ו"שקרים קטנים גדולים" - גם פה מדובר בדרמת מסתורין נשית (ברובה) שסובבת סביב פרשת רצח.
"שבריריות", המבוססת על ספרן של סונה צ'ראיפוטרה ודוניאל קלייטון מ-2016, מלווה את נבייה, בלרינה מתבגרת שמקבלת הזדמנות חד פעמית להצטרף לאקדמיית בלט יוקרתית בשיקגו. כשהיא מגיעה לשם היא מגלה כי נסיבות ליהוקה מפוקפקות למדי - היא נכנסה לנעלי הבלט של קאסי, רקדנית צעירה ומבטיחה שנפלה מגג בניין. וכשאנחנו אומרים "נפלה" אנחנו מתכוונים ל"נדחפה" - וכולם חשודים ברצח, כולל "חברותיה" של קאסי ללימודים, שנלחמות זו בזו על תפקידים נחשקים ויעשו הכל (אבל הכל) כדי להגשים את חלומן.
11 צפייה בגלריה
מתוך "שבריריות"
מתוך "שבריריות"
מתוך "שבריריות"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: בעת הליהוק לסדרה החליטו להתמקד יותר בכישורי ריקוד מאשר בשמות מוכרים, ולכן רוב כוכביה בעלי רזומה משחק מצומצם למדי - כמו קיילי ג'פרסון שמגלמת את נבייה, קסימיר ג'ולט, דניאלה נורמן וברנן קלוסט. בין פירואט לשפגט של השחקנים הנ"ל, אולי תזהו את לורן הולי (לין הארפר מ"השורד המיועד"), שון בנסון (איזיקיאל מ"הבנים") ודיימון ג'יי גילספי (מיקי מ"עולם חדש").

הורים בקושי (Breeders)

מתי ואיפה: 19 בדצמבר, ב-yes VOD, yes TV COMEDY.
מה הסיפור: אפשר לומר די בפשטות שזה סיפורו של מרטין פרימן, שהחליט לחצות קווים וליצור סדרה שמבוססת בצורה רחבה על חוויותיו כהורה. אז "הורים בקושי", שעלתה כבר במרץ האחרון ברשת FX, מגוללת את סיפורם של פול ואלי, זוג הורים אכפתיים אך מותשים, שמתקשים עם הג'וב התובעני שהוא גידול ילדים.
יותר מזה, הם בעיקר מנסים להבין איך זה הגיוני לאהוב את הילד שלך עד הירח, ובמקביל להתעצבן עליו ברמה שתרצה גם להטיס אותו לשם בבעיטה. אבל אז השניים מגלים שהכל יכול להפוך לגרוע יותר, כשאביה הילדותי וחסר המעצורים של אלי מגיע לביקור - ומתחיל לשבש את שגרת חייהם המעייפת גם ככה.
11 צפייה בגלריה
מתוך "הורים בקושי"
מתוך "הורים בקושי"
מתוך "הורים בקושי"
(צילום: Miya Mizuno/FX, באדיבות yes)
מי בפנים: מרטין פרימן ("פארגו") ודייזי האגרד ("אפיזודס") הם צמד ההורים שזקוקים להפסקה מהחיים, מייקל מקיין ("ספיינל טאפ", "סמוך על סול") הוא האבא הסורר שהורס להם את הסיכוי לקבל אחת כזאת.

ברידג'רטון

מתי ואיפה: 25 בדצמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: חיכינו, ציפינו והנה זה מגיע - הסדרה הראשונה של שונדה ריימס לנטפליקס. וזה לא היה יכול להיות רחוק יותר מהעולמות של "האנטומיה של גריי", "המדריך לרוצח" ו"סקנדל" - "ברידג'רטון" היא דרמה תקופתית (!) שמבוססת על ספרה של ג'וליה קווין, "הדוכס ואני", ומתרחשת בתחילת המאה ה-19. אם היינו צריכים לתמצת את העלילה - צפו לפרי האהבה של "אחוזת דאונטון ו"גוסיפ גירל".
הסדרה עוקבת אחר דפני, הבת הבכורה במשפחת ברידג'רטון המוערכת, שמוצעת לנישואים בשוק התחרותי של לונדון. היא מקווה ללכת בעקבות הוריה ולמצוא אהבת אמת, אך כשמספר המחזרים הפוטנציאלים הולך ומידלדל, היורשת הצעירה מתחילה להתייאש. אלא שאז היא מכירה את דוכס הייסטינגס, רווק נחשק ומרדן - והכל משתנה. האווירה נעשית מתוחה אף יותר כשיום אחד מתחיל לצוץ עלון החושף את כל השערוריות והרומנים שמתרחשים בלונדון, עליו חתומה "ליידי וויסלדאון" מסתורית שמבקשת להעביר מסר ברור: "אינכם מכירים אותי ולעולם לא תכירו, אבל ראו הוזהרתם, קוראים יקרים - אני בהחלט מכירה אתכם". נשמע לכם מוכר, איסט סיידרים? רק אומרים.
11 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון"
מתוך "ברידג'רטון"
מתוך "ברידג'רטון"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ג'ולי אנדרוז האחת והיחידה שמקריינת את קולה של ליידי וויסלדאון השובבה, הקומיקאי בן מילר ("ג'וני אינגליש"), פיבי דינבור (קלייר מ"יאנגר"), ניקולה קוגלן (קלייר מ"נערות דרי"), הארייט קיינס (גייל מ"מרצ'לה") ועוד.