מגיש הטלוויזיה והקומיקאי ליאור שליין הגיש תביעה בסך 30 מיליון שקלים נגד ערוץ רשת, בעקבות ביטול חוזהו. התביעה הוגשה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עורך דינו, יוסי עבאדי.
3 צפייה בגלריה
ליאור שליין
ליאור שליין
נאמר לו כי העדיפו "תוכנית פחות ביקורתית ויותר מחבקת". ליאור שליין
(צילום: ירון ברנר)
כזכור, כפי שנחשף ב-ynet לפני כשבועיים, ערוץ רשת הודיע לשליין על ביטול החוזה שהיה אמור להימשך כמעט עד שנת 2023. בכתב התביעה שליין למעשה מאשר את חשיפת ynet כי עלות כל תוכנית 300 אלף שקלים, כשנותרו בהסכם עוד כ-100 תוכניות.
בכתב התביעה טוען שליין באמצעות עורך דינו, יוסי עבאדי, כי "אין בהסכם למי מהצדדים אפשרות לבטל את ההתחייבות להזמנת מלוא התוכניות שנקבעו בו, זולת במקרה אחד ויחיד: אם תחדל הנתבעת להיות בעלת רישיון לשידורי טלוויזיה בישראל. כך מורה סעיף 7 בנוסחו כפי שהוא בהסכם הראשון: 'תקופת ההסכם ופרקי התוכנית. החברה (רשת, ר"ב) מתחייבת להזמין מהמפיק 100 תוכניות ושמונה לקטים החל מיום 1.11.2017 ועד ליום 30.4.2020 במתכונת של פעם בשבוע'... החברה לא תהא רשאית לבטל התחייבות זו כלפי המפיק, אלא אם חדלה החברה להיות בעלת רישיון לשידורי טלוויזיה בישראל".
3 צפייה בגלריה
ניהל בעבר מגעים עם הערוצים המתחרים, קשת ורשת. ליאור שליין
ניהל בעבר מגעים עם הערוצים המתחרים, קשת ורשת. ליאור שליין
ניהל בעבר מגעים עם הערוצים המתחרים, קשת ורשת. ליאור שליין
(צילום: ערוץ 10)
עוד טוען שליין כי על פי סיכום מוקדם עם מנכ"ל הערוץ לשעבר, הוחלט כי התוכנית אמורה לשוב באוקטובר 2020. כמו כן, הוא מוסיף כי "בתחילת חודש אפריל פנה מר מאיר קוטלר (מנהלו, ר"ב), בשם התובע, אל מנהל התכניות עמי גלאם, והציע כי לרגל משבר הקורונה התוכנית תחזור באופן מיידי למסך למספר פרקים. גלאם השיב כי הוא מעדיף תוכנית פחות ביקורתית ויותר מחבקת".
לטענתו של שליין, היועצת המשפטית של הערוץ, דבורה קצחי, נפגשה עימו, עם המפיקה הראשית של התוכנית ועורך דינו עבאדי, והודיעה להם על ביטול ההסכם, לטענתו בנימוק שהתכנית "מפסידה כסף". שליין מוסיף שנאמר לו כי רשת החליטה שהיא "אינה מוכנה לשדר תוכניות שמפסידות לה כסף", כך על פי החלטתו של המנכ"ל החדש של הערוץ, אבי בן טל, ששימש בעבר בתפקיד מנכ"ל ynet.
3 צפייה בגלריה
יוסי עבאדי, עורך דין
יוסי עבאדי, עורך דין
עורך דינו של שליין, יוסי עבאדי
(צילום: רונן משה)
לפי שליין, "באותה פגישה רשת הציעה פיצויים בגין ביטול ההסכם בשיעור של 5% מערך ההסכם, אשר לטענתה ערכו הוא רק כ-27 מיליון שקלים". לדבריו, עורך דינו ביקש הודעה בכתב אך נענה כי "אין צורך וזוהי הודעה רשמית". שליין כותב באמצעות עורך דינו כי "עד למועד הגשת התביעה לא הועבר מכתב כלשהו, ונותרה אפוא הודעת הביטול בעל פה בלבד". כמו כן, בכתב התביעה מודה שליין כי בעבר ניהל מגעים עם הערוצים המתחרים, קשת ורשת.
למעשה, שליין דורש מרשת לקבל תשלום על כל החוזה - ולא פיצוי על ביטולו. ממוצע הרייטינג של שליין בפריים טיים ובשעת צפייה מאוחרת יותר עמד על כשמונה אחוזים, וגורמים בתעשייה מעריכים כי מאז המיזוג הפסידה רשת כשבעה מיליון שקלים על "מצב האומה".