"האנגלים עברו להתקפה בחזית המערב". חמש המילים הללו היו הכותרת הראשית הראשונה בתולדות "ידיעות אחרונות", שהודפסה ויצאה לאור בדיוק היום לפני 80 שנה. העיתון של המדינה מתחיל הבוקר את העשור התשיעי לחייו. אבל הוא צעיר ברוחו, רענן, מתחדש כל הזמן ורלוונטי מתמיד.
3 צפייה בגלריה
ידיעות אחרנות גיליון ראשון
ידיעות אחרנות גיליון ראשון
הגיליון הראשון של "ידיעות אחרונות"
(צילום: ארכיון)
הרבה השתנה פה ב-80 השנים שחלפו. דפדוף בגיליון הראשון שמצורף הבוקר לעיתון במהדורה מיוחדת, עלול לבלבל לרגע. הרי העיתונים היום שונים כל כך מאותה "הוצאת צהריים" היסטורית, שנמכרה בקרן הרחוב בשני מיל. הכותרות, כמויות הטקסטים, אופי הדיווחים, התמונות, הצבע, השער ‑ הכל שונה כל כך מהעיתונים של ימינו. אבל למעשה, בין 11.12.1939 ו-11.12.2019 יש הרבה יותר דמיון ממה שנראה לעין. בין אותיות העופרת הצפופות שהניחו בזהירות אנשי הדפוס לפנות בוקר, שיצרו את הררי המילים בעמוד השער הראשון, מסתתר לו הדנ"א של "ידיעות אחרונות". המתכון הסודי. נוסחת הפלא. מאז ועד היום הוא שזור כחוט השני בכל גיליון, בכל מוסף, בכל ראיון בלעדי, בכל תחקיר דרמטי או חשיפה משמעותית שקבעו את סדר היום וטילטלו מדינה שלמה.
בימים האחרונים אנחנו חוזרים מעל דפי העיתון אל השערים הגדולים מכל השנים. אל המלחמות, האסונות, הבחירות, רגעי האושר הלאומיים ורגעי הצער ושיברון הלב. ממשפט אייכמן עד הנחיתה על הירח, מ"הר הבית בידינו" ועד "אנחנו על המפה". מ"אמא, יצאנו מלבנון" ועד "מדינה עברית". וזה בדיוק סוד הקסם של "ידיעות אחרונות", קסם שלא פג כבר 80 שנה: היכולת המופלאה לספר מדי בוקר את הסיפור של כולנו. הדנ"א של "ידיעות אחרונות" הוא עיתונות חופשית, אמיתית, כזו שלא חייבת דבר לאיש - מלבד הקוראים. כך היה, כך הווה, וכך יהיה.
פרויקט מיוחד: 80 שנה ל"ידיעות אחרונות":
קוראים יקרים, גיליון ה־80 הוא הזדמנות נהדרת לעצור לרגע כדי להודות לכם, מעומק הלב. בעידן של ערוצי טלוויזיה, מבזקים שמגיעים ישר למסך האייפון, פוסטים בפייסבוק וציוצים בטוויטר, אתם ממשיכים לאחוז ביד מדי בוקר את המוצר הזה, שיקר לנו עד מאוד. למענכם אנחנו נלחמים בכל יום מחדש ובכל סוף שבוע כדי להביא בעבודה קשה ולא מתפשרת את הסיפורים, הראיונות, החשיפות והתחקירים הכי חדשים, חשובים, מעניינים ומדוברים. לילה אחרי לילה, בלי הפסקה, כבר 80 שנה, עומלים העיתונאים הרבים והמצוינים שהם "ידיעות אחרונות", כדי להוריד לדפוס את העיתון הטוב ביותר. כדי שבוקר אחרי בוקר, יחכה לכם גיליון חדש על מפתן הדלת ובדוכנים - ויבשר את תחילתו של סיפור חדש.

3 צפייה בגלריה
ידיעות אחרנות גיליון ראשון
ידיעות אחרנות גיליון ראשון
(צילום: ארכיון)


3 צפייה בגלריה
ידיעות אחרנות גיליון ראשון
ידיעות אחרנות גיליון ראשון
(צילום: ארכיון)