כשהיא חמושה במועמדות לאמי הבינלאומי, חוזרת "קופה ראשית" לעונה שנייה (יום שישי, 21:15, כאן 11), אולי הדבר הכי קרוב שנעשה כאן ל"משרד" (ובכן, חוץ מהגרסה הישראלית ל"משרד", בסדר). העונה הראשונה של המוקומדיה הושקה בטלוויזיה החינוכית, כשחרב הפיפיות ריחפה מעל ראשה ואכן נחתה בסופו של דבר. העונה הנוכחית כבר חוזרת לכאן 11 עם מספר צפיות נאה שהסדרה ליקטה בדיגיטל, עם קהל מעריצים נאמן והכי חשוב - משפחת "שפע יששכר" עברה לסופר גדול, חדש ומואר, שם היא תמשיך לספר לנו על עצמנו.
גם בעונה השנייה שלה "קופה ראשית" מתמקמת בסוג של מיינסטרים כשהיא מידי פעם נוגעת בקצוות. מצד אחד הדמויות שלה הן תמונת מראה של החברה הישראלית- על פניו סטריאוטיפים נזרקים פנימה ביד נדיבה – אנטולי הוא הרוסי (דניאל סטיופין), ניסים (יניב סויסה) הוא הקצב הדתי, ראמזי (אמיר שורוש) הערבי, שירה (נועה קולר) המנהלת היא ישראל הראשונה, כוכבה (קרן מור) הקופאית היא ישראל השנייה, אסתי (אביבה נגוסה) האתיופית היא האתיופית, אמנון (דב נבון) הוא הלקוח הנודניק הקמצן ואביחי העסקן (יגאל עדיקא) הוא הבעלים של הרשת. ראמזי, עם הלויאליות המוחלטת לסניף ושירה עם המנטליות הצופיפניקית שלה, הן הדמויות שצוידו במאפיינים קומיים מפתיעים בעוד ששאר הדמויות די עונות על הסטריאוטיפ.
גם הנרטיבים הקומיים של הסדרה הם לא מה שהייתם קוראים לו סאטירה בוטה או נועזת במיוחד, אבל איכשהו, מבין הפאנצ'ים שנעים בין בדיחות מצוינות לצפויות, מבצבצת לה סוג של מראה ביקורתית על החברה הישראלית, מראה שיצרו -אין דרך אחרת לומר את זה – באהבה שני קומיקאים שאינם זועמים ולא בהכרח מחפשים הזדמנות לבעוט אלא בעיקר להצחיק (יניב זוהר ונדב פרישמן). התוצאה היא סאטירה שמאפשרת לצופה להתאהב בדמויות שלה ולא לוחצת על דוושת המבוכה שהופכת את הצפייה ב"משרד", למשל, למאתגרת. לא מזיקה העובדה שאיכשהו הצליח לה, "לקופה ראשית", והליהוק המדויק שיבץ בכל דמות שחקן שעושה לה חסד.
1 צפייה בגלריה
משתתפי "קופה ראשית"
משתתפי "קופה ראשית"
משתתפי "קופה ראשית"
(צילום: באדיבות כאן 11)
בפרק הראשון בעונה השנייה שירה משתלטת בלעדית על שירותי ההנהלה ובסופו גם היא מנושלת מהם, כי תמיד יש מישהו מעליך, מסתבר. בפרק השני ראמזי מנסה לשדך לאחותו את אחד מגברברי "שפע יששכר", וכמעט מאבד את זה כשהוא מגלה שהיא מתרועעת עם עובד מסופר מתחרה. משני המקרים אפשר לחלץ אמירה סאטירית, ועדיין שניהם משאירים תחושה של צ'אפחה ידידותית מחבר שנותן לך ביקורת בונה. הפנקס פתוח והקופה רושמת, אבל היי, יש גם המון מבצעים!