ערוץ הטלוויזיה של דיסני עשה היסטוריה ובפעם הראשונה בתולדות החברה הציג דמות ביסקסואלית: לוז נוצאדה בת ה-14, הגיבורה הראשית של סדרת האנימציה "בית הינשוף". בפרק ששודר בארצות הברית, לוז הולכת לנשף סיום בית הספר עם חברתה אמיטי, לאחר שבפרקים הקודמים נרמז כי בין השתיים מתפתח קשר רומנטי.
2 צפייה בגלריה
מתוך "בית הינשוף"
מתוך "בית הינשוף"
לוז ואמיטי, גיבורות "בית הינשוף"
(צילום: ערוץ דיסני)
לאחר שידור הפרק, יוצרת הסדרה, דנה טארס, אישרה בחשבון הטוויטר שלה כי לוז אכן ביסקסואלית: "אני ביסקסואלית! רציתי לכתוב דמות ביסקסואלית, לעזאזל!". על פי טארס, היא תמיד ידעה שאחד מגיבוריה הראשיים של הסדרה יזדהה כקוויר, אבל בהתחלה לא קיבלה את התמיכה לכך. "כשהתחלנו לעבוד נאמר לי על ידי מישהו בכיר מדיסני שלא אוכל להציג שום צורה של מערכת יחסים חד-מינית או ביסקסואלית בערוץ. למזלי, העקשנות שלי השתלמה ועכשיו, בהנהגה הנוכחית של דיסני, יש לי תמיכה ענקית".
בעקבות הפרק, רבים פנו לטארס בטוויטר ובירכו אותה על המהלך, ביניהם אלכס הירש, יוצר סדרת האנימציה "גרוויטי פולס" ששודרה בערוץ דיסני בשנים 2012-2016. על פי הירש, בתקופתו, אנשי דיסני לא היו מוכנים לשמוע על ייצוג קווירי בערוצים או בסרטים שלהם. "כשעבדתי על 'גרוויטי פולס', דיסני אסרו עליי להציג תוכן להטב"קי. כנראה שהמושג 'המקום הכי שמח בעולם' פירושו 'הכי סטרייטי'. אבל מהיום, והודות לדנה טראס והצוות שלה, יש דמויות קוויריות כגיבורות הראשיות בערוץ דיסני. ואני כל כך גאה ונרגש להגיד זאת".
2 צפייה בגלריה
מתוך "בית הינשוף"
מתוך "בית הינשוף"
מתוך "בית הינשוף"
(צילום: ערוץ דיסני)
"בית הינשוף", שעלתה לאוויר בארצות הברית בינואר 2020 והגיעה לישראל ביולי האחרון, מספרת את סיפורה של לוז, נערה אמריקנית בת 14 ממוצא דומיניקני, שנקלעת לעולם מקביל שבו היא מנסה להפוך למכשפה. הסדרה היא חלק מגל סדרות וסרטי אנימציה לילדים המבקשים לחשוף את הצופים הצעירים שלהם למגוון רחב של ייצוגים מיניים על המסך. ב-2019 הוצגו נישואים חד-מיניים בפתיחת העונה ה-22 של הסדרה "ארתור", ב-2017 הסדרה "סטאר נגד כוחות הרשע" הייתה לסדרת דיסני הראשונה שהציגה נשיקה חד-מינית, ובחודש מאי האחרון חברת פיקסאר הוציאה סרט קצר בדיסני+ עם דמות חד-מינית כגיבורה הראשי.